Byggahus.se

Jobbig granne

81k läst  385 svar

1. T
    Medlem Nivå 6
    Är inte helt lätt att hantera.
    Vad sägs om denna incident, vad gör man?

Edit. Jag yttrar inte ett enda ord eller gör någon gest, om någon undrar.

Redigerat 5 aug 17:49
  2. F
    Medlem · Nivå 13
    Det hörs dåligt, vad säger han och vad vill han?

Har ni funderat på att ta han till veterinären, det finns kanske inget annat alternativ än att ta bort han? Alternativt polisanmäla.

• Laddar…
  3. T
    Medlem Nivå 6
    Höjer man volymen så går det urskilja bla:
    Slå ihjäl dig
    Jag skall döda dig
    ADHD

Jag lyssnar inte så noga om jag skall vara ärlig.
    Polisanmäler och nu skaffat Bodycam så att bevisläget blir bättre.
    Vad han vill, ja du - att jag skall försvinna kanske.

• Laddar…
  4. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Jag har en känsla av att historien inte börjar med den här lilla uppvisningen?

Det första han säger är "Gör du en gång till sådär så..."

5. S
    Medlem · Nivå 12
    Så länge han inte gör nåt brottsligt så är det nog tyvärr inget man kan göra.........

• Laddar…
  6. T
    Medlem Nivå 6
    Enligt Polisen;
    Ofredande
    Misshandel
    Hot

Han har kört på mig och jag fick en åktur på +18 meter, efter det började jag filma.
    Rivmärkena i grusvägen är där han gav fullgas flera gånger och jag fick försöka hålla mig kvar, kunde kasta mig av när han saktade ner för att köra ut på Länsvägen 153 - finns markerat i bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20190507_201948_mark.jpg

Att köra på någon med berått mod är ganska allvarliga saker.

7. ricebridge
    Husägare · Nivå 13
    Ja, den här historien börjar ju alldeles uppenbart inte med att du en dag fick för dig att börja gå med bodycam, om man säger så.

Minns en dubbeltråd här på forumet för en tid sen där ena grannen först beskrev sin knäppe granne, och där den sistnämnde då startade en egen tråd och gav sin sida av historien... så det ska nog till lite mer info innan man kan säga nåt. Men visst, att köra efter någon med bil och skrika okvädningsord räknas väl som ofredande.

Så hur började alltihop?

8. F
    Medlem · Nivå 13
    Jag håller fast vid att närmaste djursjukhus is the shit.

9. H
    Medlem Nivå 3
    Ni borde sätta er ned tillsammans med en kasse öl och diskutera problemen....det är väl inte Game of Thrones ändå?

10. T
    Medlem Nivå 6
    Fick detta i postlådan, tydligen spräcktes vindrutan & han påstår att vittne finns... Kanon isf.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20190722_113758.jpg

11. T
    Medlem Nivå 6
    Gärna, men bara om du hänger på.

12. F
    Medlem · Nivå 13
    Nån stans strax sydöst om Varberg/Nordöst om Falkenberg eller?

13. T
    Medlem Nivå 6
    Ullared

14. S
    Medlem · Nivå 12
    Det jag menade är ju att oftast behövs det en hel rad handlingar för att de ens ska bry sig idag. Annars tar de emot anmälan, ord står mot ord och ärendet läggs ner. Trist men sant.
    Det man får göra är ju att anmäla och anmäla och dokumentera allt in i minsta klockslag och fota och "förbereda" sig på det värsta för det lär väl komma antar jag. Eller så vågar vederbörande inte gå så långt och då blir det ju drygt......

15. T
    Medlem Nivå 6
    Jag antar att han menar sin vindruta eller att jag polisanmäler honom varje gång han klappar till men vet inte säkert.