Höjer man volymen så går det urskilja bla:F fsn skrev:
Slå ihjäl dig
Jag skall döda dig
ADHD
Jag lyssnar inte så noga om jag skall vara ärlig.
Polisanmäler och nu skaffat Bodycam så att bevisläget blir bättre.
Vad han vill, ja du - att jag skall försvinna kanske.
Medlem
· Västernorrland
· 10 714 inlägg
Så länge han inte gör nåt brottsligt så är det nog tyvärr inget man kan göra.........
Enligt Polisen;S Stefan1972 skrev:
Ofredande
Misshandel
Hot
Han har kört på mig och jag fick en åktur på +18 meter, efter det började jag filma.
Rivmärkena i grusvägen är där han gav fullgas flera gånger och jag fick försöka hålla mig kvar, kunde kasta mig av när han saktade ner för att köra ut på Länsvägen 153 - finns markerat i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att köra på någon med berått mod är ganska allvarliga saker.
Ja, den här historien börjar ju alldeles uppenbart inte med att du en dag fick för dig att börja gå med bodycam, om man säger så.Nyfniken skrev:
Minns en dubbeltråd här på forumet för en tid sen där ena grannen först beskrev sin knäppe granne, och där den sistnämnde då startade en egen tråd och gav sin sida av historien... så det ska nog till lite mer info innan man kan säga nåt. Men visst, att köra efter någon med bil och skrika okvädningsord räknas väl som ofredande.
Så hur började alltihop?
Fick detta i postlådan, tydligen spräcktes vindrutan & han påstår att vittne finns... Kanon isf.wildeside skrev:Ta med något hårt och klappa till backspegeln, gör en anmälan om en trafik olycka om att han kört på dej, åk till akuten om oja dej över smärta i armen/axeln. Då ligger han risigt till det kan jag lova.
Vet att det fungerar, kan/vill inte förklara hur men jag vet det!
Den gubben kör inte bil på ett antal månader nu iaf. Han fick böter och betala skadestånd.
Spar dina filmer plus att du filmar olyckan!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 10 714 inlägg
Det jag menade är ju att oftast behövs det en hel rad handlingar för att de ens ska bry sig idag. Annars tar de emot anmälan, ord står mot ord och ärendet läggs ner. Trist men sant.
Det man får göra är ju att anmäla och anmäla och dokumentera allt in i minsta klockslag och fota och "förbereda" sig på det värsta för det lär väl komma antar jag. Eller så vågar vederbörande inte gå så långt och då blir det ju drygt......
Det man får göra är ju att anmäla och anmäla och dokumentera allt in i minsta klockslag och fota och "förbereda" sig på det värsta för det lär väl komma antar jag. Eller så vågar vederbörande inte gå så långt och då blir det ju drygt......