Är inte helt lätt att hantera.
Vad sägs om denna incident, vad gör man?

Edit. Jag yttrar inte ett enda ord eller gör någon gest, om någon undrar.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
gerva252 och 5 till
  • Laddar…
F
Det hörs dåligt, vad säger han och vad vill han?

Har ni funderat på att ta han till veterinären, det finns kanske inget annat alternativ än att ta bort han? Alternativt polisanmäla.

• Gilla
  • Haha
gerva252 och 21 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det hörs dåligt, vad säger han och vad vill han?

Har ni funderat på att ta han till veterinären, det finns kanske inget annat alternativ än att ta bort han? Alternativt polisanmäla.
Höjer man volymen så går det urskilja bla:
Slå ihjäl dig
Jag skall döda dig
ADHD

Jag lyssnar inte så noga om jag skall vara ärlig.
Polisanmäler och nu skaffat Bodycam så att bevisläget blir bättre.
Vad han vill, ja du - att jag skall försvinna kanske.

• Gilla
Harrison
  • Laddar…
Jag har en känsla av att historien inte börjar med den här lilla uppvisningen?

Det första han säger är "Gör du en gång till sådär så..."

• Gilla
  • Arg
jnse och 3 till
  • Laddar…
Så länge han inte gör nåt brottsligt så är det nog tyvärr inget man kan göra.........

• Ledsen
Harrison
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Så länge han inte gör nåt brottsligt så är det nog tyvärr inget man kan göra.........
Enligt Polisen;
Ofredande
Misshandel
Hot

Han har kört på mig och jag fick en åktur på +18 meter, efter det började jag filma.
Rivmärkena i grusvägen är där han gav fullgas flera gånger och jag fick försöka hålla mig kvar, kunde kasta mig av när han saktade ner för att köra ut på Länsvägen 153 - finns markerat i bild.
Grusväg med synliga rivmärken markerade i rött, omgivet av träd och gräsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att köra på någon med berått mod är ganska allvarliga saker.

• Gilla
  • Arg
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:

Ja, den här historien börjar ju alldeles uppenbart inte med att du en dag fick för dig att börja gå med bodycam, om man säger så.

Minns en dubbeltråd här på forumet för en tid sen där ena grannen först beskrev sin knäppe granne, och där den sistnämnde då startade en egen tråd och gav sin sida av historien... så det ska nog till lite mer info innan man kan säga nåt. Men visst, att köra efter någon med bil och skrika okvädningsord räknas väl som ofredande.

Så hur började alltihop?

• Gilla
koppla och 1 till
  • Laddar…
F
Jag håller fast vid att närmaste djursjukhus is the shit.

• Gilla
  • Haha
kattlucka och 3 till
  • Laddar…
Ni borde sätta er ned tillsammans med en kasse öl och diskutera problemen....det är väl inte Game of Thrones ändå?

wildeside wildeside skrev:
Ta med något hårt och klappa till backspegeln, gör en anmälan om en trafik olycka om att han kört på dej, åk till akuten om oja dej över smärta i armen/axeln. Då ligger han risigt till det kan jag lova.
Vet att det fungerar, kan/vill inte förklara hur men jag vet det!
Den gubben kör inte bil på ett antal månader nu iaf. Han fick böter och betala skadestånd.:crysmile:
Spar dina filmer plus att du filmar olyckan!
Fick detta i postlådan, tydligen spräcktes vindrutan & han påstår att vittne finns... Kanon isf.
Handskriven lapp med meddelande om skadad bil och vittnesuppgifter, hållen ovanpå en grön yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
HomeboY och 3 till
  • Laddar…
H hjalle74 skrev:
Ni borde sätta er ned tillsammans med en kasse öl och diskutera problemen....det är väl inte Game of Thrones ändå?
Gärna, men bara om du hänger på.

• Gilla
TommyFIN och 4 till
  • Laddar…
F
Nån stans strax sydöst om Varberg/Nordöst om Falkenberg eller?

F fsn skrev:
Nån stans strax sydöst om Varberg/Nordöst om Falkenberg eller?
Ullared

Det jag menade är ju att oftast behövs det en hel rad handlingar för att de ens ska bry sig idag. Annars tar de emot anmälan, ord står mot ord och ärendet läggs ner. Trist men sant.
Det man får göra är ju att anmäla och anmäla och dokumentera allt in i minsta klockslag och fota och "förbereda" sig på det värsta för det lär väl komma antar jag. Eller så vågar vederbörande inte gå så långt och då blir det ju drygt......

Nyfniken Nyfniken skrev:

Jag antar att han menar sin vindruta eller att jag polisanmäler honom varje gång han klappar till men vet inte säkert.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.