Anledningen till att ni efter 15 inlägg fortfarande inte hittat order är att det inte finns och skälet till det är att det är ett onödigt ord.

Man behöver alltid en extra motorcykel, en lite snabbare bil, en skruvdragare till, eller ett verktyg man bara kommer använda en gång om året på grannens projekt.

Inget fel med.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Jwc och 7 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Om du investerar mer än 100% av ditt framtida behov har du inte tillfört något relevant till ditt resultat.
....och det behöver ju inte vara fel. Det är ju resan till resultatet som är målet med resan. Eller?

• Gilla
Hamparaffe
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
....och det behöver ju inte vara fel. Det är ju resan till resultatet som är målet med resan. Eller?
Fel och fel. Det ligger i individens bedömning. Dumsnål är sällan självpåtaget. Det kallar man andra för. I än större grad när det slösas av andra. Lite avundsjuka finns det allt.

Premiumknarkare

Slösaktig är för mig det negativa ordet för att spendera för mycket i onödan.

• Gilla
stugan_i_skogen och 1 till
  • Laddar…
bonnier bonnier skrev:
Slösaktig är för mig det negativa ordet för att spendera för mycket i onödan.
Kanske är så enkelt.

• Gilla
EdwinG84
  • Laddar…
Finns många ord (som nämnt här) som man använder.. som menar samma sak.. men som ändå inte är det "rätta" ordet (om nu det finns!?!) :thinking:

Själv använder jag väl ord som borskämd eller spenderarbyxorna.. men spenderarbyxorna är lite mer när man är ute och shoppar massa saker.. inte "en sak mer/bättre än man behöver"..

.. och bortskämd säger jag ofta om mig själv när jag köper något halvt (eller helt) onödigt.. som jag hade klarat mig utan.. men ville ha och jag hade förmånen att kunna köpa det! (eller fick det i present av annan)

Vilket inte heller är helt rätt ord i motsvarande anda till "dumsnål"..

Får fortsätta tänka på den.. (ordet som saknas..) :beer:

Hur många cyklar behöver en cykelnörd? Svar: N+1 (där N är aktuella innehavet).

Formeln applicerbar för fiskare, golfare,etc. också.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hur många cyklar behöver en cykelnörd? Svar: N+1 (där N är aktuella innehavet).

Formeln applicerbar för fiskare, golfare,etc. också.
Precis. Att kalla det slösaktigt är ju inget annat än kränkande och en förolämpning.

Ok, kanske slösaktigt med just cyklar, men för tex motorcyklar och verktyg tycker jag du har helt rätt.

• Haha
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Precis. Att kalla det slösaktigt är ju inget annat än kränkande och en förolämpning.

Ok, kanske slösaktigt med just cyklar, men för tex motorcyklar och verktyg tycker jag du har helt rätt.
Men om man skaffar en sprillans Hayabusa för att glida runt på småvägar med nytt MC-kort eller skaffar en HQ 592X för att kapa lite sly? Vad kallar du det? :thinking:

(OBS! En (1), inte flera)

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Men om man skaffar en sprillans Hayabusa för att glida runt på småvägar med nytt MC-kort eller skaffar en HQ 592X för att kapa lite sly? Vad kallar du det? :thinking:

(OBS! En (1), inte flera)
"Lagom"?

Villhöver?

• Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:

Handväskor? skor? *bara kollar*

Snigla Snigla skrev:
Handväskor? skor? *bara kollar*
Hmmm, för att få lite styrfart på min tes här så får jag väl acceptera det. Och ingen annan här hemma läser vad jag skriver här så det borde vara riskfritt.

• Haha
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.