2 667 läst ·
28 svar
3k läst
28 svar
Rätt ord för "Dumsnål" fast för spenderingar?
Anledningen till att ni efter 15 inlägg fortfarande inte hittat order är att det inte finns och skälet till det är att det är ett onödigt ord.
Man behöver alltid en extra motorcykel, en lite snabbare bil, en skruvdragare till, eller ett verktyg man bara kommer använda en gång om året på grannens projekt.
Inget fel med.
Man behöver alltid en extra motorcykel, en lite snabbare bil, en skruvdragare till, eller ett verktyg man bara kommer använda en gång om året på grannens projekt.
Inget fel med.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 700 inlägg
Finns många ord (som nämnt här) som man använder.. som menar samma sak.. men som ändå inte är det "rätta" ordet (om nu det finns!?!) 
Själv använder jag väl ord som borskämd eller spenderarbyxorna.. men spenderarbyxorna är lite mer när man är ute och shoppar massa saker.. inte "en sak mer/bättre än man behöver"..
.. och bortskämd säger jag ofta om mig själv när jag köper något halvt (eller helt) onödigt.. som jag hade klarat mig utan.. men ville ha och jag hade förmånen att kunna köpa det! (eller fick det i present av annan)
Vilket inte heller är helt rätt ord i motsvarande anda till "dumsnål"..
Får fortsätta tänka på den.. (ordet som saknas..)
Själv använder jag väl ord som borskämd eller spenderarbyxorna.. men spenderarbyxorna är lite mer när man är ute och shoppar massa saker.. inte "en sak mer/bättre än man behöver"..
.. och bortskämd säger jag ofta om mig själv när jag köper något halvt (eller helt) onödigt.. som jag hade klarat mig utan.. men ville ha och jag hade förmånen att kunna köpa det! (eller fick det i present av annan)
Vilket inte heller är helt rätt ord i motsvarande anda till "dumsnål"..
Får fortsätta tänka på den.. (ordet som saknas..)
Precis. Att kalla det slösaktigt är ju inget annat än kränkande och en förolämpning.K Kane skrev:
Ok, kanske slösaktigt med just cyklar, men för tex motorcyklar och verktyg tycker jag du har helt rätt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Men om man skaffar en sprillans Hayabusa för att glida runt på småvägar med nytt MC-kort eller skaffar en HQ 592X för att kapa lite sly? Vad kallar du det?MathiasS skrev:
(OBS! En (1), inte flera)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
