Övrigt Off Topic
Vovvan86: [citat] Det har jag också testat, dock enbart mot långsprötade silverfiskar. Jag upplevde det inte som speciellt effektivt, framförallt inte vad gäller att bli av med dem helt. Jag använde dock inga enorma mängder. Det luktar iaf väldigt fräscht. Men bättre att lägga slantarna på Advion Ant / Cockroach enligt mig :)
samlarpådetmesta: Det blev fint, mycket värt det lilla extra jobbet ;)
Guzzen1: [citat] Tja vad ska man göra? Jag är pensionär så jag kan inte täcka förlusten med fler intjänade år. Man kan flytta i protest om man vill men skadan är redan skedd och jag tror inte man är bättre skyddad hos andra bolag.
fusion: Jobbade i Filippinerna i drygt 3 år innan millenniet och då åt man Kenny Rogers Roasters minst en gång i veckan, satans så god kyckling och många tillbehör att välja på. Älskar deras majsmuffin. Blir en längre semester där i sommar så hoppas på att få äta Kenny Rogers igen ! Och billigt är det . På den tiden eldades grillen med ved, nu verkar det vara gasol.
Gimp: [citat] Det var nog för att dom inte kunde dela ut något annat straff när 15åringar åkte trimmat innan det blev körkortskrav. Nu är AM undantaget från prövotid, så olovlig körning ger oftast 3 månader indraget körkort och grov olovlig körning (andra gången inom 2 år) 12 månader. Trimmad A1 (125a) blir du av med kortet och får ta om det på nytt, vet inte vad spärrtiden blir men
wildeside: [citat] Ja man får vända sig till den som äger vatten arealen, ganska svår fråga prova att läsa på tex maringuidens forum eller leta efter ett forum om husbåtar. Har för mej att man får ligga vid boj sommar halvåret om man inte bor på båten permanent, självklart med förutsättning att man har tillstånd av ägaren.
hattkatt: [citat] Tack! Skulle sökt på Genzo, men foderspridare som behöver ström för att snurra förklarar det.
Hep: Det mesta av inlägget är tyvärr helt obegripligt och svamligt. Du borde nog läsa igenom det du skriver innan du postar. Ett par kommentarer bara. Jag tror du menar att man behöver se djuren på riktigt och inte bara på TV för att förstå tillräckligt. Om jag berättar att jag filmat en hel del under ytan av de andra ser på TV (bl a åt Discovery Channel) - är det tillräckligt för att
Peter_Ker: [citat] Vi har en precis likadan tvättmaskin som vi tvättar mattor och hästtäcken i.
Krilleman: Det är samma användare på Flashback (Kreosot) som läckt listan två år i rad. Detta är ju nästan garanterat någon med insyn i produktionen. Förra året var listan nästan hundraprocentig utslagningsföljden också. Dock inte i år.
Troberg: Räkna inte med att du har fungerande el i händelse av brand. En brandsläckare funkar utan el.
Stefan1972: Det är långt ifrån alla det går att byta knopp på. Är inte som förr man kunde stajla bilen med andra knoppar..........Man får nig kolla om den finns som lös del original först.
HEM2121: [citat] UPS är periodare, ett tag går det bra sen är det bara strul. De har en förmåga att köra företagspaket till utlämningsställe. Utlämningsställe var förtvivlad och kontaktade UPS ett antal gånger, inget hände. Själv ringde jag UPS och fick dem att leverera på rätt sätt, detta hände ett antal gånger. Kontaktade UPS högre upp och då blev det ändring. Posten har dock mest
HenrikHuslöse: Gummit i däcken måste stabiliseras mot UV ljus. Alla seriösa däcktillverkare kan det, även i Kina och Indien, men småskuttar med brist på både pengar och kunskap tillverkar däck som får sprickor av solen. Utvecklingsbudgeten hos de som gör däck till skottkärror och barncyklar är nog skral.
ricebridge: En liten fjäril eller mal som flyger förbi och blir belyst. Tveklöst.
heimlaga: Som en vidarekoppling på Sniglas inlägg så tycker jag att folk har fått svårare för att ha fel. Ibland måste man ta till storsläggan och ett "sluta omedelbart med det där och börja tänka". Det gäller ens egna vänner och familjemedlemmar lika väl som utomstående. Jag vet att jag är en usel diplomat men i verkligheten brukar dylika vänliga men bestämda tillsägelser kunna göra
Ulltand: Kinas och Rysslands inblandning i Myanmar. 170 döda i bymasaker. ""Myanmars militärjunta har länge fått stöd av Kina och Ryssland. Det handlar dels om ekonomiskt stöd, dels diplomatiskt stöd och dels om militärt stöd – i form av bland annat bombflygplan. Och planen används flitigt. Mellan februari 2021 och januari 2023 har juntan genomfört minst 600 flygangrepp – ofta med ryska
Bonzo2000: Steg 1 är att göra en rensning så att du bara sparar sådant som är värt att sparas. Jag upplever att mycket sparas av gammal vana och bara flyttas från ett förråd till nästa. När det är gjort tror jag att du är rätt ute med plastlådor med lock. Saker går inte sönder om de ligger i en låda som står på en hylla, men lite sikespapper mellan glas och porslin är väl aldrig fel.
Fällebyggarn: Karbinlivrem med bakläder. Skydda ryggen när man har på ryggen gevär? s261 https://www.forsvarsmakten.se/siteassets/4-om-myndigheten/dokumentfiler/reglementen/r-unibest-2015-a3.pdf
AndersMalmgren: [citat] Buy once, cry once är mitt motto. En T12 är ju inte speciellt dyrt heller om man väljer syntesstocken https://shop.luftvapen.se/luftgevar/fx-airguns/typhoon-12-match
Markarbetaren: [citat] Ja det låter spännande! Såg att man säljer något liknande på Airdrop System - DJI Mavic Pro - Kit - ActionKing.se , tyvärr slut i lager men där stod utförligt hur den fungerar.
Strontus: [citat] Om det är godkänt då: "Kravet i första stycket gäller inte om minst ett av cykelns däck är av typ som godkänts enligt ECE-reglemente 88." Men med det sagt så har jag svårt att tro att polisen skulle kontrollera om man har godkända reflexer. De är nog bara glada att se en cyklist som har reflexer över huvud taget.
nattugglan11: Jag var i förrådet o råkade tappa VHS-spelaren någon meter så den fick sig en smäll i sidan. Efter detta fungerar den inte riktigt. Släden tar emot kassetten, men själva magnetbandet dras inte fram, och direkt efter detta spottas kassetten ut igen. VHS-kasssetterna jag provat är det inget fel på. Googlade att det finns någon "läges-vred" i botten(?) som tydligen är vanlig att den
Skyscraper: [citat] Jag lekte lite med ChatGPT för nån vecka sen. Det började bra... fina tips när det gäller heffaklumpar... [bild] Att man ska ha respekt för björnar håller nog alla med om. [bild] Viss självcensur verkar finnas. [bild] Jag skulle nog trots allt rekommendera att man själv läser igenom sin doktorsavhandling innan man lämnar in den för granskning av mera kritiska ögon.