2 139 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
VAB eller karensavdrag/sjuklön?
Någon som har koll på vad som är bäst?
Faktiskt exempel just nu.
Jag var sjuk i fredags 100% är fortsatt för risig för att gå till jobbet. Men nu är ett av barnen också sjukt så jag jag behöver ta hand om mig själv och barnet såklart.
Jag kan alltså välja VAB eller sjukanmälan (dag2).
Vad är ekonomiskt mest fördelaktigt?
Jag orkar inte regga konto på familjeliv utan testar här först.
Faktiskt exempel just nu.
Jag var sjuk i fredags 100% är fortsatt för risig för att gå till jobbet. Men nu är ett av barnen också sjukt så jag jag behöver ta hand om mig själv och barnet såklart.
Jag kan alltså välja VAB eller sjukanmälan (dag2).
Vad är ekonomiskt mest fördelaktigt?
Jag orkar inte regga konto på familjeliv utan testar här först.
Iofs sant, har du över 7,5 ppb (ett tag sen jag jobbade med sjuklön så kan vara annat tak för vab nu)i årslön är sjukersättning bättre.S sjoelund skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Man kan Max få 1200 kronor per dag i sjuklön och VAB 7.5 prisbasbelopp ca 36k i månaden. Så man slår i taket innan man når några faktiska summor.
Men skatt, det finns det inget tak för.
Men skatt, det finns det inget tak för.
Klicka här för att svara
