Stavmixern är på 1000w. Mini-mixern 250w.

Jag vill köpa en mixer för att för att göra Humus - dvs göra mos av kikärtor. Jag vet att humus blir en rätt bastant massa så kraft är viktigt. Lite förvånad det är så stor skillnad i watt mellan dessa två, men kanske kraften/momentet vid hackaren är jämlika pga olika "utväxling" i mekaniken (?)

Jag vill hellre ha en sluten lösning som Mini-mixern, men räcker 250w? 🤔

(Priserna snarlika då både reas ut då o då)

• Bild visar Braun stavmixer 1000W bredvid KitchenAid minihackare 250W med priser och rabattangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
samovar
Jag har gjort humus utan problem med både stavmixer och matberedare. Det som tog kål på min stavmixer (när jag körde i kombination med skålen) var att mixa dadlar. Själv hade jag föredragit stavmixern av ovan alternativ.

Stavmixee alla dagar i veckan då den är mee flexibel

Titta inte så mycket på watt. Köp en Bamix stavmixer.

Tillägg: jag behöver inte tillbehören i övrigt vad gäller stavmixer. Jag har redan maskin för smoothies och en riktig elvisp. Behöver bara en maskin för humus eller hacka grönsaker.

BirgitS
  • Gilla
samovar
  • Laddar…
H
Dracula Dracula skrev:
Stavmixern är på 1000w. Mini-mixern 250w.

Jag vill köpa en mixer för att för att göra Humus - dvs göra mos av kikärtor. Jag vet att humus blir en rätt bastant massa så kraft är viktigt. Lite förvånad det är så stor skillnad i watt mellan dessa två, men kanske kraften/momentet vid hackaren är jämlika pga olika "utväxling" i mekaniken (?)

Jag vill hellre ha en sluten lösning som Mini-mixern, men räcker 250w? 🤔

(Priserna snarlika då både reas ut då o då)
Jag skulle ha valt den med högre watt. Du kommer nog att göra mer en Humus också.

Tips är att lägga i isbitar i hummusen när du mixar. Blir mer luftig och lättarbetad då

H
A atomlab skrev:
Tips är att lägga i isbitar i hummusen när du mixar. Blir mer luftig och lättarbetad då
Då måste det stå att kniven klarar isbitar.

En mixer som inte klarar av is är inte värd att lägga pengar på

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.