13 573 läst ·
22 svar
14k läst
22 svar
Bygga om husvagn till båttrailer...?
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Om du går in på valeryd.se och söker på TSV 226 P så får du upp de här reservdelarna. Kanske en början i jakten.T ToRy skrev:
https://valeryd.se/?s=TSV+226+P®=
Tänkte ge den här tråden ett avslut, brukar ju uppskattas. 
Tyvärr, får jag väl säga, blev det inget av planerna med båttrailer den är gången. Insåg att axelplaceringen kontra viktfördelningen på båten inte skulle funka. Husvagnen såldes istället på blocket och får nu ett fortsatt liv som gäststuga för "hjälparbetare" hos ett annat par som renoverar sitt hus. Vad jag förstår så kommer husvagnen placeras i en lada så jag hoppas den får ett torrare och något mer ombonat leverne de sista åren.
Det blev ett förvånansvärt tryck på den annonsen kan jag säga, säkerligen 25 svar inom ett dygn. Detta trots total ärlighet vad gäller skador och brister. Iofs begärde jag bara 3000 men ändå.
Tack för alla tips, synpunkter och invändningar på vägen! BH rocks!!!
Tyvärr, får jag väl säga, blev det inget av planerna med båttrailer den är gången. Insåg att axelplaceringen kontra viktfördelningen på båten inte skulle funka. Husvagnen såldes istället på blocket och får nu ett fortsatt liv som gäststuga för "hjälparbetare" hos ett annat par som renoverar sitt hus. Vad jag förstår så kommer husvagnen placeras i en lada så jag hoppas den får ett torrare och något mer ombonat leverne de sista åren.
Det blev ett förvånansvärt tryck på den annonsen kan jag säga, säkerligen 25 svar inom ett dygn. Detta trots total ärlighet vad gäller skador och brister. Iofs begärde jag bara 3000 men ändå.
Tack för alla tips, synpunkter och invändningar på vägen! BH rocks!!!
Avslut.2 
Fick en faktura om registeravgift och insåg att jag glömt göra ägarbyte eller avregga husvagnen. Hur som, fick anledning att kontakta köparna igen och det visar sig att husvagnen istället för gäststuga blivit lyxboende för 5 hönor och en tupp!
Gött att veta att ens gamla grejer kommer till vettig användning! 
Fick en faktura om registeravgift och insåg att jag glömt göra ägarbyte eller avregga husvagnen. Hur som, fick anledning att kontakta köparna igen och det visar sig att husvagnen istället för gäststuga blivit lyxboende för 5 hönor och en tupp!
Skaka liv i tråden, kanske.
En tanke, en lång husvagn och behålla den främsta delen (ca 1,5 meter) som sovdel och göra resten till trailer för båt med en längd av 4,25. Galet eller möjligt? Avståndet mellan drag och främsta axeln blir oförändrat och viktfördelningen borde med båt på bli ganska okej. Vad tror ni?
En tanke, en lång husvagn och behålla den främsta delen (ca 1,5 meter) som sovdel och göra resten till trailer för båt med en längd av 4,25. Galet eller möjligt? Avståndet mellan drag och främsta axeln blir oförändrat och viktfördelningen borde med båt på bli ganska okej. Vad tror ni?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Blir nog baktung om du ska ha motorn på båten men det beror ju på hur lång vagn du tänkt bygga på
Tackar för svar. Jo, så kan det bli. Förutsättningarna som finns är en 4.25 båt med en 7,5 hk motor alt elmotor, husvagnen finns inte. Vi hade en Solifer 55 och minst den längden tänker jag. Det ”svajiga” blir tungt fram o bak och inte över axlarna. Får hoppas på mycket fisk så det väger på hemresan😉. Så, ingen tyngre motor, vad tror ni?Andreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Rätt chassi så funkar det nog
Klicka här för att svara