Med reklamen idag damp det ned ett reklamblad från Mediamarkt. När jag tittade i det så upptäcker jag att alla priser är borttagna och ersatta med en QR-kod!
Vill man då veta vad produkten kostar så måste man ta sin smartphone o skanna reklambladet och då hamnar man på mediamarkts normala hemsida för just den produkten. Sidan är ju naturligtvis inte mobilanpassad så det är i princip omöjligt att läsa den.:banghead:
Är detta verkligen rätt väg att gå???
Personligen så tycker jag det var synnerligen korkat. hade det handlat om en massa extrainformation om produkten hade det varit OK, men inte priset.
Vill man då veta vad produkten kostar så måste man ta sin smartphone o skanna reklambladet och då hamnar man på mediamarkts normala hemsida för just den produkten. Sidan är ju naturligtvis inte mobilanpassad så det är i princip omöjligt att läsa den.:banghead:
Är detta verkligen rätt väg att gå???
Personligen så tycker jag det var synnerligen korkat. hade det handlat om en massa extrainformation om produkten hade det varit OK, men inte priset.
Ha, Ha. Ca trettio sekunder innan jag öppnade denna tråd hade jag precis kastat reklambladet oöppnat. Inser att det var ett klokt beslut.Nimajneb skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det finns alltså fortfarande folk där ute som inte har
Ingen reklam tack!
på sina brevlådor :eek:
Ingen reklam tack!
på sina brevlådor :eek:
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Fast dom fick dig att faktiskt gå in på deras hemsida. OCH dessutom att skapa en tråd på ett av Sveriges mest lästa forum.Nimajneb skrev:
För övrigt så tror jag att den absoluta majoriteten av de som är intresserade av teknikprylar (och därmed läser Mediamarkts reklamblad) faktiskt har en Smartphone.
Nu är det så att bilderna och troligtvis därmed även innehållet i QRkoderna handlar om köttkvarnar, kaffebryggare och personvågar.... inte en enda "teknikpryl". Hade haft mer förståelse för om det var ett reklamblad med smartphonesJohan mlg Karlsson skrev:
Man är ju bra dum om man handlar på lurendrejeriaffärerna Felgiganten och Mediamarkt som dessutom har pesonal som inte vet ett skit om sina produkter.
Lika roligt varje år när man ser fårskocken som samlas utanför dessa butiker klockan 07.00 på juldagsmorgon för att att göra reaklipp:x I själva verket är det samma priser som just nu eller till och med högre priser men fåren blir helt förblindade av att det står rea på produkterna, sorgligt........:banghead:
Lika roligt varje år när man ser fårskocken som samlas utanför dessa butiker klockan 07.00 på juldagsmorgon för att att göra reaklipp:x I själva verket är det samma priser som just nu eller till och med högre priser men fåren blir helt förblindade av att det står rea på produkterna, sorgligt........:banghead:
Den inte fullt så korkade tanken är nog att dom ska kunna ändra priserna dynamiskt beroende på efterfråga och konkurrens.
Det är smart, men som konsument blir man bara förbannad. Vem har tid att mecka för att få läsa reklam?
Det är smart, men som konsument blir man bara förbannad. Vem har tid att mecka för att få läsa reklam?