Med reklamen idag damp det ned ett reklamblad från Mediamarkt. När jag tittade i det så upptäcker jag att alla priser är borttagna och ersatta med en QR-kod!

Vill man då veta vad produkten kostar så måste man ta sin smartphone o skanna reklambladet och då hamnar man på mediamarkts normala hemsida för just den produkten. Sidan är ju naturligtvis inte mobilanpassad så det är i princip omöjligt att läsa den.:banghead:

Är detta verkligen rätt väg att gå???:mad:

Personligen så tycker jag det var synnerligen korkat. hade det handlat om en massa extrainformation om produkten hade det varit OK, men inte priset.

• Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
Du ska naturligtvis knappa in urlen i din webbläsare på datorn :-)

M
Inte för att jag bryr mig egentligen, men det finns fortfarande folk som har dum-telefoner och någon procent av de kommer nu sannolikt att kasta det reklambladet åt sidan när de faktiskt hade blivit intresserade om de sett priserna direkt.

Nimajneb skrev:
Med reklamen idag damp det ned ett reklamblad från Mediamarkt. När jag tittade i det så upptäcker jag att alla priser är borttagna och ersatta med en QR-kod!
Ha, Ha. Ca trettio sekunder innan jag öppnade denna tråd hade jag precis kastat reklambladet oöppnat. Inser att det var ett klokt beslut.

• Gilla
cocuyo och 2 till
  • Laddar…
Det finns alltså fortfarande folk där ute som inte har
Ingen reklam tack!
på sina brevlådor :eek:

• Gilla
Carl_Elvis
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Det finns alltså fortfarande folk där ute som inte har
Ingen reklam tack!
på sina brevlådor :eek:

Ja de som har kamin :-)

• Gilla
LäsLus och 5 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Personligen så tycker jag det var synnerligen korkat. hade det handlat om en massa extrainformation om produkten hade det varit OK, men inte priset.
Fast dom fick dig att faktiskt gå in på deras hemsida. OCH dessutom att skapa en tråd på ett av Sveriges mest lästa forum. ;)

För övrigt så tror jag att den absoluta majoriteten av de som är intresserade av teknikprylar (och därmed läser Mediamarkts reklamblad) faktiskt har en Smartphone. :P

Tror att ganska många som har en Smartphone inte har en aning om hur man scannar en qr kod. Själv vet jag nog men orka liksom...

Johan mlg Karlsson skrev:
Fast dom fick dig att faktiskt gå in på deras hemsida. OCH dessutom att skapa en tråd på ett av Sveriges mest lästa forum. ;)

För övrigt så tror jag att den absoluta majoriteten av de som är intresserade av teknikprylar (och därmed läser Mediamarkts reklamblad) faktiskt har en Smartphone. :P
Nu är det så att bilderna och troligtvis därmed även innehållet i QRkoderna handlar om köttkvarnar, kaffebryggare och personvågar.... inte en enda "teknikpryl". Hade haft mer förståelse för om det var ett reklamblad med smartphones:D

Nimajneb skrev:
Hade haft mer förståelse för om det var ett reklamblad med smartphones:D
Fast det funkar ju inte för de som ska köpa sin första smartphone... :rolleyes:

Påminner lite om när jag skulle packa upp en ny sax och fick gå och hämta en sax för att få loss den nya.. :mad:

• Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
pjodden skrev:
Fast det funkar ju inte för de som ska köpa sin första smartphone... :rolleyes:
I så fall inser man att man behöver köpa en smartphone, men då på ett annat ställe där man vet vad det kostar.:p

• Gilla
pjodden och 1 till
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1386607766.781500.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det kanske är skraplotter :wow:

Redigerat:
T
Man är ju bra dum om man handlar på lurendrejeriaffärerna Felgiganten och Mediamarkt som dessutom har pesonal som inte vet ett skit om sina produkter.

Lika roligt varje år när man ser fårskocken som samlas utanför dessa butiker klockan 07.00 på juldagsmorgon för att att göra reaklipp:x I själva verket är det samma priser som just nu eller till och med högre priser men fåren blir helt förblindade av att det står rea på produkterna, sorgligt........:banghead:

Den inte fullt så korkade tanken är nog att dom ska kunna ändra priserna dynamiskt beroende på efterfråga och konkurrens.

Det är smart, men som konsument blir man bara förbannad. Vem har tid att mecka för att få läsa reklam?

Varför ens bry sig dessa köplador av elprylar, har aldrig haft ett pris som inte går att få billigare någon annanstans.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.