Anledningen till att det är undantag på vinterdäck för släpkärror med 10" hjul är att det inte finns några vinterdäck i denna dimension, jag har sett mopeddäck men de klarar inte belastningen.
Då hade det varit mer logiskt att man inte fick köra med 10" kärror när det är halt ute....
Kanske mer logiskt, men ändå rätt rimligt att man kan bruka sitt släp året runt. Det är inte en speciellt vanlig hjulstorlek så ev problem lär inte synas i statistiken....
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.