Nu har barnen kommit upp i den åldern att dom vill ha ett motordrivet fordon att leka med. Jag har börjat söka lite på nätet men jag tänkte höra vad ni har för erfarenhet av detta? Vilka märken är bäst? El eller bensin? Vad passar en sjuåring?
Har själv haft dessa funderingar och det slutade med 2st 800w el-atv. Dom körs av en 4 och en 5 åring. Än så länge är jag positivt överraskad av dom. Saker som avgjorde för mig varför det blev el.
Tysta
Back
Minimalt med underhåll (förhoppningsvis)
Enkel justering av hastighet.
Båda har fungerat mycket bra. Lång körtid och riktigt starka. Har även extrautrustat dom med fjärrkontroll så jag kan stänga av dom på håll.
Tysta
Back
Minimalt med underhåll (förhoppningsvis)
Enkel justering av hastighet.
Båda har fungerat mycket bra. Lång körtid och riktigt starka. Har även extrautrustat dom med fjärrkontroll så jag kan stänga av dom på håll.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ursäkta off topic, men behöver verkligen 4- till 7-åringar motorfordon?
Kan de inte cykla?
Kan de inte cykla?
Jo visst kan dom cykla och det gör dom också. Likväl som dom springer i skogen, klättrar, hoppar och rent allmänt hittar på sattyg
Det ena utesluter inte det andra. Nu kan jag bara prata för mina egna barn, men dom har likt mig, ett genuint teknik/motorintresse som jag försöker göra allt för att uppmuntra. Är också uppväxt med mopeder och div motorfordon och är övertygad om att man inte kan börja förtidigt om intresset finns.
Behöver dom cykel då?? Dom kan väl gå å springa...
Tycker dom att det är roligt och är intresserade själva så är det väl bara å köra på, börjar dom tidigt kommer dom att lära sig bra att köra...
Vet om en liten 6 - 7 åring som kör sin pappas stora ATV ibland, och snart så kommer han att vara bättre än sin far på att backa med kärra efter...
Detta kommer han att ha stor nytta av hela sitt liv när han får börja ta körkort och så...
Fast man skall nog vara lite försiktig så man inte tvingar på ungarna något, finns väl en del exempel där föräldrar försöker tvinga på barnen deras egna intressen...
Tycker dom att det är roligt och är intresserade själva så är det väl bara å köra på, börjar dom tidigt kommer dom att lära sig bra att köra...
Vet om en liten 6 - 7 åring som kör sin pappas stora ATV ibland, och snart så kommer han att vara bättre än sin far på att backa med kärra efter...
Detta kommer han att ha stor nytta av hela sitt liv när han får börja ta körkort och så...
Fast man skall nog vara lite försiktig så man inte tvingar på ungarna något, finns väl en del exempel där föräldrar försöker tvinga på barnen deras egna intressen...
Det låter inte något vidare att en 6-7 åring kör pappas stora ATV , det finns ju en åldersgräns av vissa orsaker.
Hoppas bara det inte blir en liten till som skadar sig eller förlorar sitt liv pga. att han/hon har lekt med fel grejor.
Risken är ju ganska stor att personen inte får något körkort då den börjar att begå brott i unga dagar och kanske en dag ger sig ut i trafiken helt själv utan rätt ålder eller körkort.
Ok..Vill inte vara negativ och tråkig men tyvärr är det inget bra att lära sig för tidigt så som jag ser det.
Ska mindre leka med motorfordon ska det vara på bana och anpassade för dom tex. knattecross
Hoppas bara det inte blir en liten till som skadar sig eller förlorar sitt liv pga. att han/hon har lekt med fel grejor.
Risken är ju ganska stor att personen inte får något körkort då den börjar att begå brott i unga dagar och kanske en dag ger sig ut i trafiken helt själv utan rätt ålder eller körkort.
Ok..Vill inte vara negativ och tråkig men tyvärr är det inget bra att lära sig för tidigt så som jag ser det.
Ska mindre leka med motorfordon ska det vara på bana och anpassade för dom tex. knattecross
vilket märke blev det?dof skrev:Har själv haft dessa funderingar och det slutade med 2st 800w el-atv. Dom körs av en 4 och en 5 åring. Än så länge är jag positivt överraskad av dom. Saker som avgjorde för mig varför det blev el.
Tysta
Back
Minimalt med underhåll (förhoppningsvis)
Enkel justering av hastighet.
Båda har fungerat mycket bra. Lång körtid och riktigt starka. Har även extrautrustat dom med fjärrkontroll så jag kan stänga av dom på håll.
en stor atv är nog inte att rekommendera, och vi har inte tänkt köra annat än på inhägnatMicro skrev:Det låter inte något vidare att en 6-7 åring kör pappas stora ATV , det finns ju en åldersgräns av vissa orsaker.
Hoppas bara det inte blir en liten till som skadar sig eller förlorar sitt liv pga. att han/hon har lekt med fel grejor.
Risken är ju ganska stor att personen inte får något körkort då den börjar att begå brott i unga dagar och kanske en dag ger sig ut i trafiken helt själv utan rätt ålder eller körkort.
Ok..Vill inte vara negativ och tråkig men tyvärr är det inget bra att lära sig för tidigt så som jag ser det.
Ska mindre leka med motorfordon ska det vara på bana och anpassade för dom tex. knattecross
precis så tänkte jag med! dom har ett enormt intresse för motorerdof skrev:Jo visst kan dom cykla och det gör dom också. Likväl som dom springer i skogen, klättrar, hoppar och rent allmänt hittar på sattygDet ena utesluter inte det andra. Nu kan jag bara prata för mina egna barn, men dom har likt mig, ett genuint teknik/motorintresse som jag försöker göra allt för att uppmuntra. Är också uppväxt med mopeder och div motorfordon och är övertygad om att man inte kan börja förtidigt om intresset finns.
Suzuki q50 tror jag den heter, är bra kvalitet på, har 2polare som har de till sina ungar, smidigt att sätta spärr på dom lät de som åxå, å några som provat sånna billiga kinaprylar åxå, men dom gick sönder rätt fort. Blir en suzuki för min bonusgrabb nästa sommar åxå då han blir 7, å har intresse som tur är 
jag är också inne på något mer kännt märke. ska kolla på blocket och se om jag kan hitta något begagnat.Malten skrev:Suzuki q50 tror jag den heter, är bra kvalitet på, har 2polare som har de till sina ungar, smidigt att sätta spärr på dom lät de som åxå, å några som provat sånna billiga kinaprylar åxå, men dom gick sönder rätt fort. Blir en suzuki för min bonusgrabb nästa sommar åxå då han blir 7, å har intresse som tur är![]()
