Ni som kan det.

Det finns grunskoleskyldighet men hittar inget om förskolan.
Finns det något skrivet någonstans om det? Har bara hört att regeringen rekommenderar 15 timmar per vecka för alla barn över 3 år.

Men hittar inte heller mycket om det. Skulle helst velat hitta lagtexten där det står mer om detta.
 
Nej det är inte obligatoriskt.
Du kan ha barnen hemma tills dom fyller 7 om du vill (och kan), sen är det skolplikt.
Finns också gott om alternativ barnomsorg till just dagis/förskola, som tex dagmamma

Och Regeringen skriver väl egentligen bara vad kommunen skall vara skyldig att tillhandahålla (minst 15h/v)?

/K
 
Ja. Du har rätt. Men hittar inte lagtexten iaf.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.