Jag är ingen möbelsnickare, men har ändå fått för mig att bygga ett eget skrivbord eftersom jag inte hittade något som passade mina mått och samtidigt var snyggt.
Jag har byggt av limfogade skivor i obehandlad furu och undrar nu, hur bör jag behandla för att få en slitstark yta?
Jag vill att det ska bli mörkare än färgen på det obehandlade skivan och har förstått att jag då ska betsa. Är det bäst att göra med svamp eller pensel? Har ni tips på vilken typ av bets jag ska använda?
Hur ska jag sedan slutbehandla för att få den slitstarka ytan? är det lack som gäller? Vill gärna ha matt yta.
Har ni några tips? Om jag är helt fel ute får ni gärna komma med något annat tips.
