Efter semester hos släktingar utomlands (Rumänien) så blev jag inspirerad till lite nytt möbelsnickrande när väl tid ges.
Tänkte visa några hastigt tagna mobilbilder tagna på ett bord och en liten låda för smycken som min morfar har gjort under 70-80 talet med bla intarsia som teknik. Notera att han är möbelsnickare och inte dekupör så dessa är gjorda på hobbybasis som presenter av honom (till hans fru).
Nu får jag börja skapa snart också, när morfar märkte att jag blev sugen skänkte han en hög med verktyg bla en stor samling fanerknivar plus en rejäl mängd faner. Får hem det om några veckor då jag flög och familjen redan idiotförklarade mig då jag lämnade hälften av mina kläder för att få med mig en hög med hyvlar och stämjärn i resväskan på flyget
Tänkte visa några hastigt tagna mobilbilder tagna på ett bord och en liten låda för smycken som min morfar har gjort under 70-80 talet med bla intarsia som teknik. Notera att han är möbelsnickare och inte dekupör så dessa är gjorda på hobbybasis som presenter av honom (till hans fru).
Nu får jag börja skapa snart också, när morfar märkte att jag blev sugen skänkte han en hög med verktyg bla en stor samling fanerknivar plus en rejäl mängd faner. Får hem det om några veckor då jag flög och familjen redan idiotförklarade mig då jag lämnade hälften av mina kläder för att få med mig en hög med hyvlar och stämjärn i resväskan på flyget
Absolut förutom att den lånade vågen hos släktingarna visade 31,8 kg medan flygbolagets 32,5 kg med resultatet att jag lämnade min nedpackade jacka och nu fryser på KolmårdenAlfredo skrev:
Bilder kommer men eftersom mina möbelsnickarprojekt tenderar att bli 5 åriga minst så får ni vänta länge
Grymt fina inlägg. Hade varit intressant att kunna mer om detta.
Jo men inte för en varm stackare i 35 plusgrader i Budapest.Alfredo skrev:
De är petiga dessa utlänningar då de 0,5 kg skulle kosta 860 kr o räknas som en ny väska.
Ps jag är alltså inte rasist utan en ironisk utlänning själv
Klicka här för att svara




