GreenTurtle
GreenTurtle: Japp. Kollade med Electrolux och dem rekommenderade min 50 cm och max 75 cm från diskbänken.
2 svar · 6,0k läst
R
Rogerio: [citat] Fel! 9XX och då 950- alt. 965-färg används inom grafisk industri för att bedöma färgkritiskt. 950-färg är så nära man kan komma naturligt dagsljus. Glödljus må ha en jämn spektralfördelning, men det är med kraftig förskjutning åt det röda hållet [/quote] Fel! Eller så missförstår du mig, jag talar om färgåtergivning och inte färgtemperaturen! Så låt oss då
24 svar · 5,7k läst
O
OLHA: [citat] Nja, det är lite mer än teori. Har odlat dom där flugorna i omgångar och dom används som foder till vissa djur. Dom har försvunnit beroende på att näringen för larverna och flugorna har försvunnit. Har själv blivit drabbad mängder av gånger.
15 svar · 9,8k läst
F
FrittDrag: Beror också lite på vilken köksfläkt du skall montera. Är det en vanlig köksfläkt (typ onteras under skåp mot vägg) så räcker 125mm rör. Är det däremot en större modell med kraftigare fläkt bör du välja 160mm rör. Detta för att hålla nere hastigheten i röret (för att slipa oljud och motstånd).
1 svar · 19,5k läst
H
Henrik_Ekman: Tack! Har ställt en liknande fråga på "EL" och har nu börjat fatt lite hur jag skall hitta. mvh henek :)
2 svar · 8,4k läst
P
Patte: Det är deras eget märke, alla måtten är anpassade till deras eget, dvs man kan inte köpa nya luckor på IKEA och byta. Ingen efterförsäljning sker det har de slutat med sedan ett år ca... Vi löste det genom att flytta runt lite olika dörrar och har idag micor och varmluft i högskåp, "glas" fläkt och häll där den gamla spisen var samt ek bänksivor och kromade nya handtag. Inte så
4 svar · 2,7k läst
T
tommiz: Jag vill gärna tipsa om www.edsvikenssten.se i Sollentuna. Efter lite diskussion gav de ett riktigt bra pris samt kort leveranstid. Skall hämta skivan där på fredag så jag kan inte ge något kvalitetsbetyg ännu. Mvh Tommy
4 svar · 1,9k läst
W
Wilma: Tack för tipset men jag har redan provat att ringa dem. Det var tyvärr tvärstopp. Ingen hjälp att få hos dem >:( Får försöka att hitta en bra nyans på annat sätt.
2 svar · 5,9k läst
pappskallen
pappskallen: [citat] Och detta gäller även från 2006?
19 svar · 6,9k läst
M
Muki: kollade skåpet...det sitter 1x20A och 5x10A blir det problem lr?? man kan väl ta 2x10A för de ena och 20A för den andra....
2 svar · 1,8k läst
B
byggimpert: [citat] Misse, om jag törs inflika en, för helhetsintrycket, viktig aspekt vid val av beslag till köksinredning, så är det att tänka på hur många enheter Du har med 40-50's bredd där beslaget alltså ska monteras horisontellt, typ lådhurtsar. Har ni fler 'smala' moduler/skåp än extrabreda typ 80-100 cm. så gå på det smalare beslaget, är förhållandet det omvända dvs. ni har
45 svar · 9,7k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Jag har också letat mycket efter helintegrerade frysar och kylskåp. Jag har hittat ett par kylskåp i fullhöjd men inget frysskåp (måste ha missat AEG). En annan variant som fungerar bättre är att ha 2 stycken kylskåp 90 cm höga och 2 st frysskåp 90 cm höga. Där finns det flera märken att välja på för helintegrering. Fördelen med dessa är att man kan sätta skåpen hur man vill,
7 svar · 2,2k läst
morsan
morsan: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=10302
3 svar · 2,2k läst
U
UoC: Ok, tack för svaren. Vi tog en rostfri då vi ville ha den blanka metallytan.
3 svar · 3,7k läst
M
Miknii: Roten, du har ett PM från mig. //Miknii
6 svar · 6,5k läst
P
PatrikJ: Vedums lucka Annika kan du få med infrästa handtag, ser coolt ut faktiskt. Se vedum.se, kolla i katalogen 06. / PJ
6 svar · 4,2k läst
M
manders: Ska köpa en ny hylla till ett av skåpen i huset. Vet dock inte vilken tillverkare det är, utan bara att det inte är IKEA eftersom hyllan är 46 cm bred och IKEA bara har 40, 50 och 60 cm. Någon som vet vad det kan vara för tillverkare. Det är inget lyxkök utan rätt enkelt.
0 svar · 1,1k läst
S
skane67: Andra huset med avstängningen i underskåpet, man använder ju aldrig den, sist jag hade besiktning sa gubben att de i princip inte har sådana vattenskador längre på nya maskiner.
10 svar · 21,7k läst
M
Mio: Jag är nyfiken på kökslösningarna i andra kök så bilder/länkar tas tacksamt emot... Gärna 3-d bilder. Ritar för tillfället upp köket som jag vill ha det i vår husskiss... Många rekommenderar sökfunktionen och nu har jag sökt i tre dagar utan att få upp rätt saker. Jag söker på olika ord men det blir helt andra trådar ändå.. *suckar*
0 svar · 2,2k läst
B
Badger: Har byggt en fontän med svart granit. Där jag stod för samma problem med sammanfogningen. Det löstes med svart silikon och blev en nästan osynlig skarv. Problemet om man vill ha en osynlig skarv är att de är snedfasade med någon millimeter. Det är en fråga om vad du tycker är mest estetiskt tilltalande.
5 svar · 4,9k läst
S
sarebro: En relativt tunn list under skåpet skruvad i reglarna (tror inte min list var mer än max 20x30mm) och sen molly var vad jag använde när jag hängde upp vårat kök för 5 år sen och det har inte rört sig. Skulle tro att molly räcker, men listen gör det ju även enklare att montera köket och har man en dekorlist under skåpet syns den inte heller. /Andreas
4 svar · 3,7k läst
J
jotollback: Vi har precis bestämt oss för att ha laminat, Virrvarr antracit, i vårat vita kök. Vi velade mellan det och trä just för att vi var rädda att vitt och svart skulle kännas lite stelt. Men nu har vi som sagt bestämt oss och det kommer att bli dösnyggt! Trälaminat gillar jag inte alls, då ska det vara äkta trä tycker jag. Lycka till! /Jo :)
12 svar · 8,3k läst
L
Ljunghed: Jo men det finns!!!! :D Har precis monterat ihop ett IKEA högskåp med utdraglådor och dörr med gångjärn!! IKEA har gångjärn som är 130grader vinkel för vanliga dörrar och 95 grader vinkel för tillfällen där du vill ha en lucka på tex kyl o frys som måste gå att öppna helt jäms med stommen. Det är dessa gångjärn du väljer!!!! Det var säljaren som talade om detta för oss
4 svar · 7,9k läst
T
tommiz: Jag håller på för fullt med att installera ett snarlikt kök från www.koksmagasinet.com Mvh Tommy
1 svar · 2,7k läst
T
Tomaser: [citat] Förstod att det var för bra för att vara en lös modul. :'( :)
17 svar · 2,0k läst
Immobil
Immobil: 8-) En beskrivning till: http://www.dinbyggare.com/artiklar/artikel.asp?docid=265   ;)
9 svar · 6,5k läst
S
silverwolf: har tittat på en ugn på trettio.se och har fastnat för en cylinda ib72rf nån som har erfarenhet om cylinda ugnar är det kvalite eller? priset på ugnen är 5690kr jag tyckte priset var bra på en så pass avancerad ugn
0 svar · 3,4k läst
A
AnnikaJ: Jag köpte en Ikea lucka till en högskåpsdörr från Myresjö, och det passade som hand i handske. Skruvhålen för luckan satt precis där de skulle, vilket de inte hade gjort i en Marbodalstomme. Jag köpte också en Ikea bänkskåpstomme för en inbyggnadsspis istället för en gammal spis, och den passade perfekt mellan Myresjöstommarna. Alla mått är inte likadana (som djupet på
1 svar · 8,7k läst
L
lena_l: [citat] Ja, småbarn är just vad jag har och de älskar att slabba med vatten i vasken. Våra ikealuckor under vasken ser inte speciellt fina ut längre och i trägolvet har det blivit en lite "bubbla". Jo, vi försöker vakta barnen så gott det går men ibland sker olyckor som i alla fall delvis hade kunnat undvikas genom en förhöjd framkant. ;) Så i nya huset blir det en heltäckande
25 svar · 8,1k läst
H
hempularen: Tror att du skall det, husfix är troligen ett sugande material. En viktig anledning till att man primar, är att om man jar ett sugande material så suger det upp vatten från kakelfixet (limmet) som behövs för att härda fixet. Då får man en tunn hinna av fix mot väggen som inte härdar ordentligt, och då släpper kaklet.
1 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.