Det låter ju jättekonstigt det här, att bara ha en ho? Hur ska man då kunna ha gratängformen och grytorna i blöt, samtidigt som man häller ut mjölken som blivit för gammal?

Och hur ska man göra när man diskar - diska färdigt allting i hon, ställa upp det på bänken, tappa ur hon, och sen flytta ner allt i hon igen, skölja, ställa tillbaka upp på bänken igen?

Hm.

En diskho förutsätter nog att man har diskamaskin.

Tack rogerio!
ungefär så dyrt som jag befarade...
micael

Sara_B skrev:
Det låter ju jättekonstigt det här, att bara ha en ho? Hur ska man då kunna ha gratängformen och grytorna i blöt, samtidigt som man häller ut mjölken som blivit för gammal?

Och hur ska man göra när man diskar - diska färdigt allting i hon, ställa upp det på bänken, tappa ur hon, och sen flytta ner allt i hon igen, skölja, ställa tillbaka upp på bänken igen?
Vi har som sagt vå hoar nu, och använder aldrig båda.
Vad gäller mjölk/formar i blöt ser jag antingen till att diska undan formarna innan jag häller ut mjölken, eller häller ut mjölken vid sidan om formarna - de skall ju i alla fall diskas...

När jag diskar gör jag det under rinnande vatten - går supersnabbt, slipper det där med att vattnet blir äckligare ju längre jag diskar, och använder bara en ho...

Inga problem alls, som sagt.

Hemmakatten
Vi kommer att ha en stor ho på arbetsbänken där spisen är. Och en lite mindre ho på köksön för grönsakssköljning mm.

Den sommarstuga vi hyr tillfälligt medans vi bygger har bara en ho, en rund ho. Inte helt bra med den runda formen, men annars funkar det jättebra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.