Kök
slow9333: Problemet löst. Noterade som sagt att kylfläkten inte gick igång. Började fundera om det hade fastnat damm/skit i fläkten som gjorde att den inte gick. Tog fram tryckluft och blåste på rätt rejält på kylfläkten som började snurra av luften. Testade sedan på nytt och vips så började fläkten att snurra när jag strömsatte induktionshällen! Så oklart exakt vad problemet var men
Xania: [citat] [citat] Hos Byggmax kunde man beställa den skruv som behövdes 😄
cpalm: Jag skulle inte oroa mig så mycket. Köket är ju en enhet så själva installationen är det inget fel på, om något är det ett feltänk från konstruktören av produkten. Nu har du en lite modernare variant med spistimer, men annars är den stora risken med dessa Trinettekök att de används som avställningsyta och sedan lutar sig någon fikande medarbetare mot bänken och råkar knäppa
fribygg: [citat] info@borghamns-stenforadling.se tel 0143/20174
kuse: Precis renoverat köket här och hade på pricken samma problem, gjorde som nedan och fick lite mer belysning på köpet:
BirgitS: Tänker du stå i diskhon eller vad får dig att tycka att diskhon ska klara mer än 50 kg vikt?
DavidNS: Hej! Tack för svaren. Rörmokaren var där igår och snyggade till alltihop! Han sa att det inte var något problem att ha rören till diskmaskin genom sidan av stommen. Väntar bara på stänkskyddet nu innan blandaren kan sättas dit. [bild] Mvh David
Hemfix11: [citat] Hej! Jag ser det mycket riktigt. Jag fick lossat hon och tryckte ut en massa transparant silikon under så nu bör det hålla. Överflödet som kom utanför kanten gned jag bort. Tack för hjälpen!
jamaica: [citat] Det kommer vara en spånskiva på vänster sida hela vägen ut. På höger sida endast 20cm av 60cm Samt fäst i bakkant. Så höger yttersta 40cm finns inget fäste Räcker det?
Hemfix11: [citat] Ja jag köpte två vinkeljärn. Satte ett i väggen och ett i bänksskivan. Det funkade bra. Hoppas det håller med tiden med.
prototypen: Ja du, kommer inte ihåg vad det blev…. Hursomhelst så sitter kaklet efter 13 år men på vad kommer jag inte ihåg. Protte
Kroonan: Jag vill platsbygga en stor L-formad kökssoffa i köket med kuddar och sittdynor så vi alla sex personer får plats till middag, samt att man kan mysa ner sig och använda som umgängesplats för kortspel eller bara lägga sig i och läsa en bok. Den skall alltså vara bekväm, likt en utemöbel men vara kompatibel i stil till ett hyfsat modernt kök. Tänker mig en liknande bas likt en
Sus Grana: [citat] Hej, tack. Gjorde faktiskt det för ett tag sen haha. Men skulle precis göra rent den när jag såg detta. Pappret sögs fast, då hade mannen fel då.
BirgitS: Kopplingar ska inte döljas utan ska vara åtkomliga. Du vill ju inte riva delar av väggen den dag något slutar fungera. Om du inte längre vill ha ett uttag eller en synlig dosa (doslock) så får du se till att det inte finns några kablar där. Sen är det ju bra att veta att ändringar av den fasta installationen är det bara behörig/auktoriserad elektriker som får göra enligt lagen.
Krikkan: [citat] Har sopsortering i låda med sparköppnare och skulle inte välja bort det. Man kan öppna med foten om händerna är fulla med skräp. Har väl även sina nackdelar, ifall man fyller överfullt i kärlen så kan lådan fastna och de yttre sopkärlen måste tas upp för att man ska kunna ta upp de inre. Men jag tycker ändå fördelarna överväger jämfört med ett skåp.
janwide: Såhär blev det. Jag var rädd att det skulle bli fult som stryk när den undre ramen blev smalare. Men jag tycker det funkar. Är nöjd 👍🏻 [bild]
Dr Benz: *Update Plattorna limmades och kanten slipades till blankhet. Det blev riktigt bra. Så pass bra att vi kör med denna marmorn som golv i den blivande toaletten. Tyvärr blir det sockel av marmor så det blir att slipa slipa slipa…
Paul-Staffanstorp: Det är ju ett ickeproblem men se till och lägg t.ex 3mm masonitebitar under så man sedan kan byta bänkskiva vid behov utan att ha problem.
Paul-Staffanstorp: Skitkul med limmade skivor den dagen det ska bytas ett skåp eller något annat. En anledning att jag slutat byta bänkskivor hos folk därför att för många hemmafixare valt att limma skivorna som om det skulle bli ett 3e världskrig så det kunde ibland ta 2 dagar att byta bänkskiva hos folk så det fanns ingen ekonomi i den typen av arbete. :( Shimsa med t.ex bitar av tunnt laminat eller
stenna: jag har 2 ihopkopplade baljor från Tollco , 1 under diskmaskin 1 under diskbänkskåpet , satt tjock byggplastfolie på väggen som går ner i baljorna . har även 32mm avlopp i ena baljan som går ned i källaren