Kök
Höghus: Tror det var den jag valde bort för några år sedan, för lite ljus. Fanns då monterad i ett varuhus. Det blev Ledvance istället, med beröringsfri sensor, mycket bra finess. Det finns fler här på forumet som tycker Irsta är ljussvag. /Höghus
returen: [citat] Det här ar maskinerna som gud glömde Skräp från midea i PRC hur eller hur så har avhärdaren inte med ditt fel att göra denna gången, fast med dessa kan man ju aldrig riktigt veta.. kolla pump och a.slang ja just det e4 är ju översvämnings skyddet har du inget vatten på bott en som du tog bort?
O: Svårt att veta utan bilder. Tjocka lager av spackel spricker när det torkar. Kan det vara problemet? Att testa tunnare lager är i så fall en idé. Tips: Vill man att det skall gå fort mellan spackellagren kan man torka spacklet med varmluftspistol eller hårtork
O: [citat] 👍Klart att det går. Måla vit. Lasera vit, dvs måla med genomskinlig vit färg. Hur genomskinlig väljer man själv. Finns många alternativ. Bara fråga IKEA, men främst en riktig färghandel eller byggvaruhus. De vet hur man gör och har exakt det som behövs.
ClasseClas: [citat] Vår hellimmade Tarkettmatta från år 2000 med uppvik mot väggarna under socklarna rev vi ut och sen hellimmade en ny Tarkettmatta på samma sätt som tidigare. Vi tog hjälp av mattläggare för läggning av mattan. Eftersom vi renoverade köket så tog vi bort alla stommarna och monterade tillbaka dem sen. Ett Ballingslövkök i gott skick som vi återanvände och lackade om luckor
BirgitS: [citat] Det säljs en del 50-talskök på Blocket och liknande ställen.
pacman42: Osynliga om du sätter dem på insidan, då kan du dessutom sätta en styrskena som luckan går i så att den "yttre" luckan viks inåt när du öppnar på mitten.
Boss89: [citat] Tack för svaren men jag testade denna lösningen och det verkade lösa problemet. Felet jag gjorde med sugproppen tidigare var att den inte täcktes av vatten med diskmedel samt att jag inte täppte igen lufthålen på vasken [MEDIA=youtube]cew22JuAypo[/MEDIA]
davidcrispin: [citat] Tack för så komplett svar, då har jag ingen annan väg än dra N från centralen.
acetum: Jag ska byta ut blandaren på den här vasken, och behöver få bort avloppsanslutningen. Verkar som att det är typ samma konstruktion som för TS, men där är inget spår att skruva i, jag får inte grepp på insidan med någon insexvariant, etc. Någon som har en bra gissning på hur jag ska gå tillväga?
Bulla1: [citat] Slipa lite lätt innan för bästa resultat, men det är inget måste
Hisak: [citat] Jaså, det var tråkigt att höra. Vi har precis också fått oväntat ljusa fogar här hemma och bävar inför att göra om skiten… oh well. Tack!
O: Svårt att 100% säkert veta vad som finns under färgen. Gissar att det inte är något problem alls. Men jag har gjort precis detta. Slipat och sedan lackat. Använde båtlack. Men skulle välja vattenbaserad golvlack om jag skulle göra om det idag. 3-4 strykningar. Det blir supersnyggt! Har för mig att man lätt kunde skruva loss handtagen när man skulle slipa dem och lacka. Har du ingen
Köksnörden: [citat] Hej, tyvärr har jag samma erfarenhet av Ballingslöv som du/ni har. Det är mycket låg kvalitet på deras varor och precis som du skriver går det flisor i lacken, fran första veckan. Deras bemötande från butik har varit under all kritik. Någon här skrev tom varning för detta företag, jag är benägen att hålla med. Om man funderar på Ballingslöv kan man lika gärna ta IKEA
Köksnörden: [citat] Hej, har du tagit det vidare? Jag håller med om att kvaliteten på Ballingslöv inte lirar med priset. Det finns mycket att säga om denna köksleverantör, inklusive deras försäljningsmetoder, det enklaste är att helt välja bort denna köksleverantör, IKEA har bättre kvalite, ett par tips är att titta på deras hyllplan och jämför med IKEAs, (inredningen i skåp mm) och
aweste00: [citat] Tyvärr inte!
Davidbagare: [citat] Kan vara att de höjt upp originalgolvet för att få till lite mer isolering mellan?
Vector: Jag skulle tro att en vvs: are skulle lagat läckan..eller om det var akut, stängt huvudkran ev proppat bort läckan tills vidare
Argastesnickaren: [citat] Dom är lika stora som en vanlig inbyggnadsugn. Så mina plåtar kan jag ha både uppe och nere.
Nemo86: [citat] Vad fick du ge för den? Och vilken företag valde du? Nöjd? Mvh
sturnus: I never use hanging rails for lower cabinets. Instead, I mount a board on the floor to the lower wall. The cabinets stand on it. This is a much stronger solution. By gluing the board to the wall, you avoid drilling, which can mean problems - cables/pipes. Of course, IKEA thinks it is better to SELL you a rail,
Giggsan11: Ska jag kanske våga lossa en av de andra lådorna från sina skenor och testa på dessa? Men rädd att paja fler lådor/skenor haha
vickan11: Är det nån som gjort detta? Jag har ett redan monterat 80-skåp vid diskhoarna som jag vill göra om till två 40-skåp. Jag vill ha en hög mellanvägg så jag kan ha flera lådor i ena skåpet. Jag kan inte fästa vinklar där skenorna till lådorna ska vara. Jag har inga bra idéer. Har nån annan det?
returen: [citat] en sida bör sitta kloss mot maskinen maskinen bör stå på golvet vilket betyder att du behöver såga i skåpet avståndet inåt vid sockeln är inte justerbart inåt men lös sockel utåt går att montera kan nog bli svårt att få en ny maskin att linjera med angränsande luckor och lådor skärbrädan kommer att försvinna (synd) blir flera håltagningar till diskbänken för vatten
AndersS: [citat] De tillverkar dem utifrån hoars mått och hur du vill ha det, så det behöver inte vara någon standard.
sinuslinus: Nu var det här en väldigt gammal tråd men kastrullerna på hällen blir ju varma… Köp ett oanvänt hällskydd på blocket och sälj det sen efteråt. Det är rätt vanligt förfarande. De där kartongerna har nog sett många olika nybyggda kök. 😉
returen: [citat] fanatstisk torr och fin maskin i detta utrymmet brukar moderna maskiner vara rätt sunkiga av gammalt diskvatten
karinjosefina: Hur gick det med skåpsluckorna. Jag står inför ett liknande projekt och söker exempel på erfarenheter
returen: [citat] det är gavlen på islådan och sensorn som skall sitta på undesidan av islådan