Hej!

Vi håller på byta ut vår spishäll till en ny induktionshäll. Något vi kliade oss i huvudet kring, är det så att hällen i princip bara vilar på glasskivan på bänkkanten där vi har hålet? Man ska inte ha något underifrån som håller trycket?

Hur fungerar sånt här? Känns lite kymigt att den vilar på bara glaset runt men jag kan ingenting om induktionshällar.
 
Sparvassursen Sparvassursen skrev:
Hej!

Vi håller på byta ut vår spishäll till en ny induktionshäll. Något vi kliade oss i huvudet kring, är det så att hällen i princip bara vilar på glasskivan på bänkkanten där vi har hålet? Man ska inte ha något underifrån som håller trycket?

Hur fungerar sånt här? Känns lite kymigt att den vilar på bara glaset runt men jag kan ingenting om induktionshällar.
skall vara så
se till att fästfjädrarna når fram till skivan
inbygnads måtten har snäva tiolernser
 
returen returen skrev:
skall vara så
se till att fästfjädrarna når fram till skivan
inbygnads måtten har snäva tiolernser
Tack för svar. Hur viktigt är det att fästfjädrarna når fram och varför är det viktigt?

Vad är tiolernser?
 
Sparvassursen Sparvassursen skrev:
Tack för svar. Hur viktigt är det att fästfjädrarna når fram och varför är det viktigt?

Vad är tiolernser?
viktigt för om avståndet är för långt kan hällen glida och glipa

toleranser skall det stå brukar ligga runt en millimeter
 
  • Gilla
Sparvassursen
  • Laddar…
returen returen skrev:
viktigt för om avståndet är för långt kan hällen glida och glipa

toleranser skall det stå brukar ligga runt en millimeter
Allright! Får bli till att snickra lite!
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.