K
Kanelbullen123: [citat] 0.1kN tycker jag mig se i databladet på den minsta 5x30 och enkelgips, vilket alltså är 10kg inte 1kg. Ts: är problemet att du vill använda samma hål som tidigare? Isåfall skulle jag undersöka hålens skick mer än något annat, och om dom är trasade borra upp någon storlek för att få in en större plugg. (Är dom helt körda/spruckna går det inte) Fischer har en plugg som
8 svar · 1,3k läst
·
returen
returen: [citat] eller så läcker anslutningen till din spolarm....
11 svar · 3,5k läst
D
Dilato: [citat] Eller köp ett nätaggregat som är gjort för LED, typ ett sånt här: https://ledmegastore.se/12v-transformator/376-10w-stromforsorjning-12v-dc-08a-ip67-vattentat.html
3 svar · 1,7k läst
·
returen
returen: [citat] det brukar fungera så länge den är ny, men du får absolut inte ha några vertikala böjar som bildar vattenlås
2 svar · 688 läst
·
A
Avemo: Kylklampar och inte öppna kylskåpet under avfrostningen låter utmärkt. Det är ju inte så att maten genast blir dålig om temperaturen stiger. Men med några isblock har man garderat sig. Jag inbillar mig att kombinerade skåp med separata kompressorer för kyl och frys tillhör det förflutna.
3 svar · 1,4k läst
Rabbithole
Rabbithole: Snyggt! Nu saknas bara ryggstödet på väggen 😉
8 svar · 1,6k läst
·
F
Folka: [citat] Det satt ett antal plastfästen spikade i trästommen, ovanifrån. Tyvärr vek bänkskivan upp lite bakom nedersta kakelraden, så jag måste ändå knacka ner den. Med den borta, lossnade allt fint. Fräser nya bänkskivor för fullt nu
4 svar · 2,0k läst
·
V
Vardagsrum: Metabo lackfräs
2 svar · 779 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Var beredda på att när det blir så öppet mellan den del av hallen där man går med ytterskorna och köket så kommer en del sand och grus sprida sig till köket. Man har mest nytta av en köksö om den är nära de delar av köket där man är mest, alltså diskho och häll. Är den för långt borta så vill man inte använda den som extra arbetsyta och inte så kul för gäster att
8 svar · 1,0k läst
·
A
Axiotrade: Tack alla för tipsen! Äntligen känner jag hopp om framtiden med en renare köksbänk! Tack!
5 svar · 1,6k läst
·
samovar
samovar: [citat] Okej tänkte på hur jobbigt det är att ta bort / flytta vattenrör som går till köksön.
10 svar · 1,1k läst
·
O
O: Varför inte göra som IKEA säger? Det borde gå lätt om man har en betongvägg. Det är nog skenan som kräver skruv var 30cm om det inte står något speciellt om betong. Reglar är ofta 60cm cc. Att sätta glesare än vad IKEA säger låter generellt som en dålig idé.
1 svar · 1,1k läst
christineandersson281
christineandersson281: [citat] hej, jag har en, dock får jag inte till det och min snickare svarar inte på sms, samtal eller mail. Får se om jag kan lösa detta så kan du få måtten från min, dock så verkar folk skriva att man ska flytta hplen 5 mm, detta måste testats först.
2 svar · 860 läst
O
O: [citat] Första/innan planskiss en är utmärkt och lättbegriplig. Men hur du vill ändra svårare att förstå. Kan du inte göra en efter-skiss eller planritning i samma stil som den första. Alternativt rita i en kopia av den första. Så man begriper hur ditt förslag ser ut? Markera gärna kyl/frys med k/f i båda skisserna.
5 svar · 1,1k läst
·
Friteradräka
Friteradräka: [citat] Ska testa lite på Ikeas ritverktyg, tack för tipset!
13 svar · 638 läst
·
it-snubben
it-snubben: [bild]
18 svar · 1,8k läst
·
it-snubben
18 svar · 1,8k läst
·
G
g.kraft: Den behöver inte vara lika bred. Sugeffekt är mycket viktigare. Sen kan det se märkligt ur rent estetiskt om den är liten och nätt om spisen är bred. Vi valde en fläkt med extern fläkt som är monterad på vinden. Avsevärt mycket lägre ljud och bättre sug. Sen så ska den nog vara lika bred om vi pratar en klen fläkt som sitter nära hällen. Vår fläkt sitter högre upp och har
3 svar · 798 läst
BirgitS
BirgitS: Jag tror att det frågades om en sån luckinsida i någon annan tråd och man där kom fram till att det var ett kök från Kvik. Men jag är mycket osäker så det är ett tips om ett kök att kolla upp lite närmare bara.
10 svar · 2,7k läst
·
Costanza_Jr
Costanza_Jr: Hej vänner, vänder mig till er som en sista utväg. Gått bet med två hantverkare från Hemfixarna samt "proffsen" på Hornbach. Mitt gamla (integrerade) kylskåp från Cylinda gick sönder för en tid sedan och jag bytte ut det mot ett nytt från Electrolux. Även det integrerat. På det gamla kålskåpet satt luckan/dörrpanelen med gångjärnen fastskruvade på framsidan av kylskåpet.
0 svar · 766 läst
·
C
Cyel: Detta gångjärnet heter Svanhalsgångjärn
2 svar · 1,9k läst
·
Friteradräka
Friteradräka: [citat] Hej! Gammal tråd men hur blev det? Vad gjorde du och vad kostade det?
4 svar · 5,4k läst
E
Elution91: [citat] Tack. Det blir kall längst till vänster, den blir också T kopplad till kran ute. Varm (röd) höger, samt diskmaskin till separata koppling med plast. Med alla tre blir varm mitten
10 svar · 2,9k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Vill du inte byta så är väl dekorplast lite snyggare än silvertejp. ;)
1 svar · 1,1k läst
·
returen
returen: [citat] den skall vara fjäderbelastad ingen smörja får dela dörren
4 svar · 839 läst
·
O
olabil: [citat] Hej, inte löst ännu - jag har förträngt det och använt den andra diskhon :) Men har väl tänkt att göra som jag skrev - man får väl vara på snabbt och torka bort överflödig silikon. Det är säkert egentligen bäst att lossa hon och ta bort all tidigare silikon och göra om det från början - det var väl ungefär sen dess jag har förträngt aktiviteten.
2 svar · 687 läst
Z
Ze11: Hej på er! Köpt en gammal fritids stuga och aldrig tidigare ägt eller har erfarenhet om, och därför vill jag fråga er med kunskap. Har 2 problem , jag börjar med första eftersom det är anledningen till det andra. 1. Upptäckte fuktskador under diskhon vilket orsakats av gammal och dålig vattenlås, jag tänkte ersätta det med en ny eftersom den ser väldigt sliten ut och en trasig på
0 svar · 603 läst
·
Demmpa
Demmpa: Skulle tippa på att den sitter strax efter vattenmätaren på inkommande kallvattenledning.
3 svar · 639 läst
·
A
alteregg: OK – tack så mycket!
4 svar · 1,1k läst
·
V
Vildparti: Just de sista bilden blir med bord stolar och bänkyta i nuvarande fönster höjd eller vanlig bordshöjd. Samt att u kök bilden blir med bänkyta i normal höjd vilket leder till högre fönster
1 svar · 642 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.