S
StyvBoard: Hmm, jag akta ögonen, kan ge huvudvärk ;). Trodde i min enfald att det här var standard. Lite problem att hitta katalogen med mått på Ballingslövs webbsida men hittade den till slut, och det visade ju sej att de kör med 31 cm fortfarande. Så jag gick o köpte en sån stomme för närmre 600:-, förra helgen köpte jag två 40 cm underskåp stommar på IKEA, för 500, tillsammans. Värst
2 svar · 11,9k läst
L
lars77: tackar för alla svar!
5 svar · 7,7k läst
n0ir
n0ir: [citat] Inga problem med vattenansamlingar eller vattenskador? Är det alltså BARA om hon ska vara underlimmad? Trodde det skulle minska risken för vattenskador, inte öka den...
3 svar · 2,1k läst
F
Fagerborn: Det ser konstigt ut med den pyttelilla skåpluckan under spishällen. Jag håller med om att ugnen får en mer lyckad placering under hällen. Skulle ni inte kunna byta plats på diskmaskin och diskhoar ?? Man står ju inte och tittar ut när man diskar, men det kan vara trevligt med utsikt när man gör i ordning maten. Ni får en bra arbetsyta mellan diskhoar och häll och fortfarande nära
5 svar · 1,1k läst
·
C
Charli: Hejsan Nu´ni, har vi blivit riktigt fartblinda och börjat drömma om en espressomaskin för inbyggnad. Först var det bara på skoj men ju mer vi tänker på det desto bättre verkar idén. Är det någon där ute som har en sån? Testat en sån? Vilka märken är bra? De vi kollat på är AEG, Siemens och Miele.
0 svar · 3,2k läst
T
TummenMittIHanden: Melamin är också ett laminat. ;) jag tror det skall låta lite finare med melamin.Men jag tror inte det finns någon exakt gräns mellan vad som är laminat och vad som är melamin. Möjligen är melamin ett varumärke, men laminat är en beskriving av materialet.
4 svar · 10,1k läst
nikasp
nikasp: Jag har inte fått handtag än och därför inte provdiskat än. Passar på att slänga in en fråga: går det att flytta korgarna i höjdled på den här maskinen? Verkar som att de flesta bruksanvisningarna har fått ben (har haft hantverkare som monterat). En av knapparna är ordentligt skrapad pga att ett plåtbleck inte var monterat korrekt... Störande på en helt ny maskin. Undrar om det
16 svar · 8,4k läst
Severus
Severus: [citat] Just det fär med att kakla runt hela fönstret har vi faktiskt varit inne på, men; ska man bara kakla runt fönstret då eller ända upp till ekhyllan??? [/quote] Ändå upp till hyllan tycker jag ser bäst ut!!!
8 svar · 999 läst
·
Linska
Linska: http://www.beslagdesign.se/produkter/1 http://www.beslagsbutiken.se/se_sv/kitchen.php http://www.linfalk.se/produkter_2.htm http://www.byggfabriken.com/index_butik.asp http://www.gysinge.nu/frames.aspx?sectionId=971 http://www.nackabyggnadsvard.se/
1 svar · 5,3k läst
Linjemontoren
Linjemontoren: [citat] Bra förslag, så skulle jag ha gjort iallafall.. smidigaste Annars så har jag precis gjort klar min kakling och är väldigt nöjd trots mitt tvivelaktiga underarbete. Spacklade väggen med vanligt väggspackel ovanpå lösbetong i två omgångar med rätt så grova lager på en del ställen, funka de me..
5 svar · 6,7k läst
A
Ankipanki: Vi har haft flera spisar från Gorenje (har bytt hus) och är jättenöjda.
3 svar · 3,1k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: [citat] Roligt att kunna dela med sig av sina erfarenheter, problem och lösningar här, tackar gott för ditt förslag. Tog den fläktkåpan Ikea hade som liknade vår fläktkåpa mest. Är egentligen bara fläktkanalen som jag behöver klartecken för, annars lär det inte vara några problem. Givetvis kommer jag visa bilder på köket när det är klart.
17 svar · 4,7k läst
·
M
Maja06: Hej! Vi har en LG side by side med frysdelen placerad precis vid väggen. Den står högst 2 cm från väggen och det är inga problem med att dra ut nedersta lådan. Lådan går nämligen bara att dra ut så långt till dess att dörren tar emot, även om dörren skulle vara vidöppen. MVH Maja
2 svar · 2,0k läst
J
Jaol: [citat] Ja det skiljer ju en hel del i pris. Så nog blir man sugen på att chansa.Men så vill man ju att det ska hålla ett tag också. Känner att jag verkligen är velig i denna fråga :-/. Så om det finns någon här på forumet som har erfarenhet av detta märke.Både positivt och negativt.Så vore jag tacksam för ett utlåtande.
5 svar · 6,1k läst
M
Ms_Smirk: Toppen! Låter precis vad jag behöver mina lådor till. ;D
2 svar · 2,5k läst
Severus
Severus: [citat] Instämmer!!! ;D
2 svar · 3,4k läst
M
Marcus_J: Förstår att du redan har löst problemet men jag gjorde samma miss häromdagen, trots att jag visste att jag skulle torka bort fort men det tog nog lite för lång tid att foga golvet. Antar att man ska foga i omgångar. Sökte runt på internet och hittade detta fantastiska forum utan några direkt supertips angående det här problemet tyckte jag. I vilket fall som helst så slet jag med
10 svar · 34,7k läst
P
phulden: Vi skall bygga om vårt kök och kommer då att ha fönster framför disk- och arbetsbänken. Nu skulle jag vilja ha bra tips hur man skall göra för att undvika att få alltför mycket stänk på fönstren (förutom att torka av fönstren ofta, då...!). För att komplicera det hela ytterligare så går fönstrena ner ca 10 cm under diskbänken, så det kommer att bli ett "dike" mellan
0 svar · 5,4k läst
thomas33
thomas33: Inte heller några problem med vår vid väggen, mer än att det som Ms Smirk sa, det blir smuts på väggen. Har tidigare haft en glasskiva där, men nu vid renoveringen så blir det kakel hela vägen ner.
2 svar · 5,0k läst
T
Trivia: Nu har vi fått offerten. ca34000:- hos IKEA blev 123000:- hos Puustelli, dock ingick mer inredning i skåp och lådor från Puustelli. Om vi tog bort bänkskivor och handtag sjönk priset till 88000:-. Det lutar åt IKEA även om det kan vara kvalitetskilnader.
2 svar · 3,3k läst
W
Wintermute: Det går utmärkt med maskiner från andra tillverkare. De fronter som används till hel och halvintegrerade diskmaskiner är i regel helt vanliga 60x70 eller 60x57 skåpluckor. Fästen som fäster luckan på diskmaskinen levereras med diskmaskinen och varierar mycket från tillverkare till tillverkare // WM
2 svar · 4,0k läst
MathiasS
MathiasS: Durawood
1 svar · 3,0k läst
MathiasS
1 svar · 3,0k läst
Severus
Severus: [citat] Vi har en LG med ismaskin, som ungarna älskar ;) Den är grund, fast en fördel är att man äter upp det man fryst in istället för att efter några år upptäcka nåt läskigt längst inne i frysen. Vi är 7 pers, så den är i minsta laget, men funkar bra och är mycket snygg!! En nackdel till är att den bygger ut rätt mycket så den passar inte i ett standardskåp. Inte som de
8 svar · 6,8k läst
Severus
Severus: [citat] Precis. Och så är det lite garderobsvarning över det hela ;) Aluminium är aldrig fel
6 svar · 6,5k läst
A
annsch: Nej jag har ju inte det tyvärr! Men hemma när jag var liten kallades de "rumsnummren". Dvs varje rum hade ett nummer och jag kommer för evigt att förknippa mitt gamla flickrum som Rum 3. Men tror det heter på byggnadsspråk "internt ringsystem". Matsalen hade i alla bättre hus i alla fall nr 1 och föräldrasovrummet nr 2. Det talade den dam som jobbat i vårt hus om för mig när jag
3 svar · 2,2k läst
G
grellan: Tack för svaret!Vad har ni för hus?
2 svar · 2,3k läst
R
Rambo: sista
32 svar · 7,1k läst
·
R
C
calle_d: Här har jag nu lagt upp en liten korrigerad version av den översta bilden. Har plockat bort hörn-väggskåpet och väggen bakom detta. Har fortfarande ett problem kvar: Var skall micron stå? Vill inte inverka på kökets bänkyta och nuvarande design i stort. Hjälp mig! http://hem1.passagen.se/aapa/kok6.zip
9 svar · 2,4k läst
·
M
Maja06: Hej! Vi är i köksplanerar-tagen och funderar över olika material. Har sett att Ballingslöv har en vask som är gjord av något som heter amfigranit.  Finns det någon som har erfarenhet av detta material? För och nackdelar? Jämfört med rostfri vask? Tack på förhand, Maja
0 svar · 1,4k läst
fia_mstd
fia_mstd: NU är det KLART!!! Här kommer lite mer bilder: [bild] Det blåa är uppblandat med plattor i guld och pärlemor [bild] Försökt fånga pärlemorskimret på bild men det var inte så lätt [bild] En till närbild... [bild] Fogat och klart!!! [bild] Å så från andra hållet Jag är så superjättenöjd!!! Kan ni tänka er vilken snäll kompis jag har som gjort detta åt mig, och vilken snäll
7 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.