mosaik, kakel, härdad glasskiva, rostfritt stål?
Ja, vad har ni valt och varför?

Vilket häftigt kök!

Snyggt.

Vi ska också ha fönster ovanför diskbänken, skönt att ha nåt att göra medans man diskar formar etc.

Nora

skitsnyggt!
Tyvärr ligger vår köksvägg mot badrummet (som vi nyligen har renoverat) så fönster går bort. Sen kanske det inte hade varit så aptitiligt att titta på folk som sitter på toaletten samtidigt som man lagar mat ;)

haninge skrev:
skitsnyggt!
Sen kanske det inte hade varit så aptitiligt att titta på folk som sitter på toaletten samtidigt som man lagar mat ;)
Fast vi hade en lägenhet i Sthlm vasastan en gång och där fanns det, byggt på 1920-talet, ett fönster mellan muggen och köket. Rutan var frostad så man såg inte så mycket. Men man hörde! ;D

Vi har faktiskt kollat på Bisazza mosaic i guld/brun/brons. Eftersom vi bara ska ha lite över 4 kvadrat så kan det vara värt det. Men tror ni det passar bra till ett i övrigt vitt kök? Med bänkskiva i något mörkare träslag? (förmodligen blir det teak)

Vi har en gipsskica som är målad i samma färg som luckorna o utanpå det en frostad glasskiva... Då kan man om man nån gång vill måla om luckorna även måla om gipset så de går ihop.. :-)

Tyvärr ligger vår köksvägg mot badrummet (som vi nyligen har renoverat) så fönster går bort. Sen kanske det inte hade varit så aptitiligt att titta på folk som sitter på toaletten samtidigt som man lagar mat
Annars såg jag ganska nyligt en cool lösning i ett inredningsreportage i någon tidning där de hade satt mjölkvitt glas ovanför diskbänken som var vänd mot badrummet. I badrummet var det sedan en hylla/nisch på samma ställe med samma mjölkvita glas från andra hållet.

Fast om badrummet redan är klart så kanske detta inte är något alternativ. Men snyggt var det.

/pinebar

Som hos mej! ;)
dbfile.aspx

dbfile.aspx

Ska flytta ocgh bygga ett nytt kök. Jag vill ha trä på väggen, antagligen bambu. Asså inte Thaibarstajl utan mer som ett bambugolv. Ska se om jag kan hitta nån bild...

Ungefär såhär!
Panel4.jpg

Vi har gråmelerad glasmosaik. Vi tyckte, och tycker fortfarande, att det passar bra till björkkök.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.