F
Fagerborn: Varsågod. Jag har ju brottats med allt det där själv också. Du behöver ju inte bygga ut bänkskivan i 60 centimeters djup längs kortväggen, det kan ju räcka med kanske 50-55 centimeter, jag tror inte att det kommer att upplevas som trångt. Man använder sällan de innersta 10 centimetrarna på bänken. Men det är sant att det inkräktar lite grann på rummets yta.
26 svar · 7,5k läst
·
n0ir
n0ir: Kollat Hejduk..tig:s tips i http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9964 ?
1 svar · 3,4k läst
T
tafkap: Jag tycker Clas Ohlsson varianten är riktigt snygg. Det blir ju dock en del pengar...
5 svar · 6,8k läst
tallmilan
tallmilan: Precis, i ett kök med småbarn behöver man inte "central dammsugare" utan >>central högtryckstvätt<< ;D
8 svar · 6,7k läst
·
A
Sandra_Robert: [citat] Hej! Vi har tänkt att ha plåtar i en sockelåda (har beställt ett HTH-kök), eftersom vi kommer köpa en spis med dubbla ugnar så har vi ingen plats till plåtar under. // Hälsningar Sandra
22 svar · 5,7k läst
B
Bror: Många (nästan alla) köksfabrikanter tillverkar inga stommar. ACB i Östersund tillverkar stommarna åt ett flertal. Luckorna tillverkas nog däremot i hög grad av de olika köksfabrikerna.
5 svar · 15,1k läst
T
Trivia: Nu har vi slitit som f....n med skivan och fått den ok. Våtslipning med terpentin blev det enklaste till slut. Vi har två skivor till liggande, men dom ser ut att vara ok.
3 svar · 5,4k läst
P
ppalm: Hej Att tänka på är att träskivorna limmade med vattenbaslim och vad händer då om vatten tränger in i en dåligt underhållen snittyta. Finns lite mer info i min tråd som hette underlimma diskho själv.
10 svar · 16,1k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Är lite osäker på detta nu. Var inne på lysrör först, sen spottar, men nu vet jag inte. Vad är fördelar/nackdelar med de bägge?
11 svar · 4,6k läst
Illunion
Illunion: [citat] Vad har ni för bänkskiva egentligen? :-? Jag testade både aceton och lacknafta på en högglansig laminatskiva på jobbet och det märktes verkligen ingenting.
11 svar · 14,2k läst
Ruggis
Ruggis: Vilket snyggt kök :o :o får man fråga vart du har köpt ditt (dekor)tegel någonstans eller ännu hellre vilket märke? håller på att leta till vårat kok, men har inte hittat någon snygg färg.
9 svar · 2,8k läst
·
J
jizzo: Jag gjorde på samma sätt som du, fast köpte mina luckor via Örsholmslackeringar (www.orsholmslackeringar.se). Det gick mycket smidigt. Kolla med dom. Stort utbud på luckor. Mycket bra priser. MVH
1 svar · 2,7k läst
L
Lejo: Tack för svaret. Skönt att höra fler synpunkter då dom vi var hos var så missnöjda med diskmaskinsljudet(o-ljudet). Jag tror personligen inte att det är så störande, men som du säger att det saknas snabbprogram är ju lite trist, men det går ju att leva med. Ha det gott
2 svar · 3,3k läst
G
gds4me: [citat] Kolla denna tråd. http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=28361
10 svar · 19,4k läst
K
kurik: Välj plastben och sätt dit en löstagbar sockel. ;D
4 svar · 4,4k läst
J
jezzica: Tack för svaret . Ska testa direkt !
2 svar · 2,5k läst
P
punimurp: Det är sällan man skrattar högt när man sitter ensam och läser något, men den här tråden är komisk! ;D
37 svar · 22,4k läst
·
R
RenoVera: [citat] Ja, jag tror att om det ska bli något kvar av skorstenen så hamnar själva lådan ovanför köksskåpen. Skulle väl egentligen vilja flytta upp hela överskåpsraden, då den sitter 50cm ovanför bänken, samt att det sitter en ljusrampslist under på 7cm. ( Men den kan man ju plocka bort iofs.) Hur som helst känns det ganska trångt under skåpen då ingen i familjen är särskillt
9 svar · 6,5k läst
S
spirp: Man kan aldrig vara nog försiktig :) Hellre svångrem och hängslen än stå där med rumpan bar! Hoppas ni kommer få lika mycket glädje av er induktionshäll som jag fick av min :) //Olle
16 svar · 4,5k läst
S
spirp: Hej! IKEA säljer konsoller som heter Numerär och Capita (dom gjorde förr i alla fall), som man skruvar fast. Vet inte om jag skulle våga fästa nån form av konsoller i en stenskiva, utan att skruva (det förutsätter ju nån form av limning om jag inte är ute och cyklar, och det känns ju lite opålitligt, framför allt med tanke på att folk tenderar att luta sig mot och hänga på en
2 svar · 2,8k läst
Spix
Spix: [citat] Ungefär samma pris på Silvan om man väljer någon av deras standardvarianter om jag minns rätt.
2 svar · 2,7k läst
F
Funkishus_-36: Om du får sätta gips mot skorstenen eller ej beror på om du har någon kanal i skorstenen som du eldar i, och att den i så fall inte ligger på den sidan av skorstenen som du skall sätta gips. Jag satte gips mot en tegelmur(dock ej skorsten) med lim PL400 tror jag att det var och det funkade bra. I ditt fall hade jag dock hellre putsat upp ytan till rätt nivå och satt kakel direkt på
5 svar · 5,0k läst
·
P
Papi: Tack! Vi funderar också på Siemens, såg sedan att inbyggnadsugn är standard, så det ska inte vara problem. Pia
2 svar · 2,4k läst
H
hen_rik79: Hej! Jag har bott i mitt smålandsvillan mariannelund i mer än 2 år nu, och jag hade tänkt piffa upp köket med några spotlights som man kan ha tända nästan hela tiden, för att slippa ha den starka fläktlampan eller lysrören tända... Ni som känner till hur dessa kök är byggda, har ni nåt förslag på vart man kan koppla spotligts, samt placering och hur många man skulle behöva. De
0 svar · 1,8k läst
U
Ullisojonas: Hallojsan! Övervägde länge att sätta frostat glas mellan bänk och överskåp men pga att vi samtidigt tvunget(?) skulle ha fönster mellan bänk och skåp i ett parti har vi nu funnit att totalintrycket blir väldigt "upphackat". Funderar på ngn form av puts eller oljad betong istället för vanligt kakel/mosaik... Möjligen fullkomligt vansinnig tanke... men borde kunna bli snyggt,
0 svar · 2,8k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Dessa 2 höll sig kvar till slutet på upphandlingen, denna gång "segrade" dock M. p.g.a. en helt outstanding duktig säljare. Håller dock med om att B. nog hade lite vassare sortiment ;)
3 svar · 3,8k läst
J
joniS: [citat] Tack. Det är en hylla vi gjorde av ett "hålrum" vi hittade. http://hemmet.jonhammar.com/hemmet/images_new/20050824/slides/PICT0444.JPG Det är ikeas abstrakt vit. De höga överskåpen är 125cm luckor som är påsatta på 92cm stommar.
12 svar · 9,3k läst
G
gaia: Granit är alltid spräcklig med grova olikfärgade korn i sin struktur - det är det som ger den eftertraktade naturstenutseende :). Basalt och skiffer är mer jämnfärgade med mjukare färgskifftningar för dom är mera finkorniga men sällan utan skiftningar. gaia
2 svar · 10,4k läst
saturnus
saturnus: Här en annan så`n där nymodighet som får en att undra vad som står på. Går nog inte hem hos de praktiska och de som städar och håller rent omkring sig...eller :o http://www.ballingslov.se/se/Bath/Extras/Blandare/Arabesk_21156
13 svar · 11,1k läst
G
grellan: 96mm!
2 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.