14 340 läst ·
8 svar
14k läst
8 svar
Byta trasig glashäll?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Har du köpt den hos en normal återförsäljare skall väl det inte vara några problem. Min faster knäckte sin Siemenshäll för något år sedan och fick bytt glaset. Kostade runt 4.000:-
byt ut svärmor istället! 
humor... var hos elgiganten idag och pratade med två säljare...
det går inte... bla bla bla... du skulle ha tecknat vår försäkring... bla bla bla... din hemförsäkring är kass bla bla bla...
ska ringa siemens och mitt försäkringsbolag imorrn
tack
det går inte... bla bla bla... du skulle ha tecknat vår försäkring... bla bla bla... din hemförsäkring är kass bla bla bla...
ska ringa siemens och mitt försäkringsbolag imorrn
tack
De har feta provisioner på att sälja sina egna försäkringar, så de är programmerade att säga som de gjorde. Så att du bergsäkert väljer deras försäkring nästa gång ;D
Hoppas Siemens är tillräckligt seriösa för att sälja en ny glasyta :-/
Hoppas Siemens är tillräckligt seriösa för att sälja en ny glasyta :-/
elgigantens säljare var en stor bluff...
hennes 20% avskrivning varje år + självrisk ser ut att sluta på... NOLL kronor...
reparation av häll på plats.. max 4500pix... och om jag förstod mitt försäkringsbolag så kommer de stå för hela kostnaden...
avskrivning första 2 åren NOLL kronor, sen 10% för varje påbörjat år + självrisk...
12000 - 10% - 10% - självrisk 2500 = ca 7000:-? = gratis reparation...
återkommer då jag vet till 100%
hennes 20% avskrivning varje år + självrisk ser ut att sluta på... NOLL kronor...
reparation av häll på plats.. max 4500pix... och om jag förstod mitt försäkringsbolag så kommer de stå för hela kostnaden...
avskrivning första 2 åren NOLL kronor, sen 10% för varje påbörjat år + självrisk...
Räkna med att du (eller svärmor ;-)) får betala självrisken på 2500:- för en reparation eller utbyte upp till ett värde av max 9600:-.TiGGrE skrev:reparation av häll på plats.. max 4500pix... och om jag förstod mitt försäkringsbolag så kommer de stå för hela kostnaden...
Klicka här för att svara