4 116 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Hur planmonterar man diskhon själv?
Har lite problem så här mitt i bygget. Tänkte planlimma min ikea ho:

Det är en emsen ho:

Ett av problemen är att den har en sån här kant:

Tänkte göra en mall, så mha den tänkte jag fräsa ner några mm i bänkskivan(vitt på bilden).
Maskera enligt det gula strecket på bilden nere, lägga i något svart silkon-lim enligt det svarta kluddet på ritningen, lägga i diskhon(blått) i hålet. använda en spackel för att göra det jämt så att det blir i plan. Sen när det torkat, fästa hon mha de "skruvar" som följde med.

Alltså vad tror ni, kommer det bli så bra som jag vill?
Har googlat en del och inte hittat någon beskrivning om hur man gör. Dock så lyckades jag inte översätta planmontera/planlimma till engelska.

Det är en emsen ho:

Ett av problemen är att den har en sån här kant:

Tänkte göra en mall, så mha den tänkte jag fräsa ner några mm i bänkskivan(vitt på bilden).
Maskera enligt det gula strecket på bilden nere, lägga i något svart silkon-lim enligt det svarta kluddet på ritningen, lägga i diskhon(blått) i hålet. använda en spackel för att göra det jämt så att det blir i plan. Sen när det torkat, fästa hon mha de "skruvar" som följde med.

Alltså vad tror ni, kommer det bli så bra som jag vill?
Har googlat en del och inte hittat någon beskrivning om hur man gör. Dock så lyckades jag inte översätta planmontera/planlimma till engelska.
Vad har du för färg/mönster på bänkskivan?
Ta gärna en bild på resultatet för jag är sugen på att göra så själv.
Ta gärna en bild på resultatet för jag är sugen på att göra så själv.
Åh, precis samma skiva som jag gått o grunnat på ju!
Köpte du den på träimporten?
Köpte du den på träimporten?
Klicka här för att svara