4 292 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Skev bänkskiva
Jaha, så var det då äntligen dags att såga till bänkskivorna. Den första gick bra. När vi skulle såga den andra märkte jag nåt oerhört irriterande. Den var SKEV >
. Konkav på samma sätt som en hängränna, alltså på längden.
Det är en BOA-skiva (Bo Andrén) i massiv ek (30*610*2500). Det som är mest irriterande är att de inte har några fler skivor hemma på Coop Bygg & Trädgård där vi har köpt dem. Surt som attan. Ska prata med dem imorgon. Hoppas att det inte tar flera veckor att få hem fler för det börjar vara jobbigt nu att vara utan ett fungerande kök.
Nån annan som har varit med om liknande?
// Lidman
Det är en BOA-skiva (Bo Andrén) i massiv ek (30*610*2500). Det som är mest irriterande är att de inte har några fler skivor hemma på Coop Bygg & Trädgård där vi har köpt dem. Surt som attan. Ska prata med dem imorgon. Hoppas att det inte tar flera veckor att få hem fler för det börjar vara jobbigt nu att vara utan ett fungerande kök.
// Lidman
Jo du. Jag fick två laminatskivor av märket Formica som var buktiga både i längsled och i djupled, åt samma håll. När den ena änden var nere så stack den andra upp 8 mm 1,5 m bort. Fick skivorna bytta men inte var de nya så mycket bättre.Lidman skrev:Jaha, så var det då äntligen dags att såga till bänkskivorna. Den första gick bra. När vi skulle såga den andra märkte jag nåt oerhört irriterande. Den var SKEV >. Konkav på samma sätt som en hängränna, alltså på längden.
// Lidman
I längsled så går det att dra ner de mot stommarna med skruv om det bara är några mm. Är de skeva i djupled så är det svårt att få det helt bra.
Klicka här för att svara