10 034 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Ikea kök! var hitta kyl, frys 175 höga? RF
Hej!
Håller på att planera för köket på vårt bygge och har kommit fram till att det antagligen blir ett vitt ikea kök, höjden på överskåpen överkant blir 211cm och överskåpen är 35cm.
Det innebär att höjden på kyl o frysen inte kan vara högre än 175cm för att få plats!
Men problemet är att jag inte hittar några rostfria kyl o frysar i den höjden! enbart vita finns att köpa som jag sett!
Nån som vet vart man kan köpa rostfria?
Hur har ni andra löst det problemet på era Ikea kök? Har ni låtit överskåpen över kyl o frys gå upp högre än dom andra skåpen?
Mvh Agne
Håller på att planera för köket på vårt bygge och har kommit fram till att det antagligen blir ett vitt ikea kök, höjden på överskåpen överkant blir 211cm och överskåpen är 35cm.
Det innebär att höjden på kyl o frysen inte kan vara högre än 175cm för att få plats!
Men problemet är att jag inte hittar några rostfria kyl o frysar i den höjden! enbart vita finns att köpa som jag sett!
Nån som vet vart man kan köpa rostfria?
Hur har ni andra löst det problemet på era Ikea kök? Har ni låtit överskåpen över kyl o frys gå upp högre än dom andra skåpen?
Mvh Agne
Jag har tyvärr bara 228cm i takhöjd efterssom det blev en kompromiss mellan den gamla delen av huset från 1905 o den nybyggda delen!
Rusta hade ju i lagom höjd enligt länken ovan men märket Atlas?? nån som vet något om det? är lite skeptisk! =)
Tack för hjälpen så lånhgt!
Mvh Agne
Rusta hade ju i lagom höjd enligt länken ovan men märket Atlas?? nån som vet något om det? är lite skeptisk! =)
Tack för hjälpen så lånhgt!
Mvh Agne
Jag har en mikro av märket Atlas från 1987, det står ''Made in USA'' inuti den.
Idag tillverkas de säkert någon annanstans med flinka, snabba fingrar.
Jag har också tittat på Rustas skåp. Jag tror att jag läste mig till att de har två kompressorer och drar i storleksordningen 470 kW om året.
''Normala'' märken har oftast 1 kompressor och en förbrukning på cirka 330 kW.
Man spar åtskilliga tusenlappar på priset men får betala på elräkningen. Och den vet man faktiskt inte var den hamnar om man ser några år framåt i tiden.
Sök på www.pricerunner.se där kan du välja mått på skåpet osv.
Anpassad länk, rostfria kyl/frysar som är 170-175 höga:
http://se.pricerunner.com/home-appl...a_3053=&autofilter=on&filter=Filtrera
Verkar finnas en billig och en dyr samt några amerikanska dubbelskåp.
Idag tillverkas de säkert någon annanstans med flinka, snabba fingrar.
Jag har också tittat på Rustas skåp. Jag tror att jag läste mig till att de har två kompressorer och drar i storleksordningen 470 kW om året.
''Normala'' märken har oftast 1 kompressor och en förbrukning på cirka 330 kW.
Man spar åtskilliga tusenlappar på priset men får betala på elräkningen. Och den vet man faktiskt inte var den hamnar om man ser några år framåt i tiden.
Sök på www.pricerunner.se där kan du välja mått på skåpet osv.
Anpassad länk, rostfria kyl/frysar som är 170-175 höga:
http://se.pricerunner.com/home-appl...a_3053=&autofilter=on&filter=Filtrera
Verkar finnas en billig och en dyr samt några amerikanska dubbelskåp.
Finns det inget färdigt så får man bygga själv!
Kapa ned en överskåpsstomme till ca 26 cm höjd. Använd sedan en lådfront som lucka, lämpligen den mindre av de större lådfronterna i 3-låds combon. Montera sedan lådfronten med klaffgångjärn så att den öppnas uppåt. Klart! Nu kan du få in en kyl/frys på upp till 185 cm...
// WM
Kapa ned en överskåpsstomme till ca 26 cm höjd. Använd sedan en lådfront som lucka, lämpligen den mindre av de större lådfronterna i 3-låds combon. Montera sedan lådfronten med klaffgångjärn så att den öppnas uppåt. Klart! Nu kan du få in en kyl/frys på upp till 185 cm...
// WM
Klicka här för att svara