A
apan: [citat] Man behöver ju inte förvara så stora tallrikar i väggskåpen. Går lika bra att ha dem i underskåpen eller ett sidoskåp.[/quote] Man behöver inte köpa pizzatallrikar över huvudtaget. Det får väl ändå anses som lite väl... ::)
5 svar · 985 läst
I
isblomma: Jepp, bänkskivan är i boklaminat. Kan även tillägga att garderoberna i ä-hus ser ut på samma sätt som standardluckorna i köket, inte för att du frågade... men men... ;)
3 svar · 1,4k läst
M
Ms_Smirk: http://se.witt.dk/fisher_paykel Ovan har du länk till diskmaskinslåda.
1 svar · 16,4k läst
·
Manberg
Manberg: Jo jag upptäckte att det var cremefärgat..jaja haha man får väl anpassa resten av huset efter kyl/frysen... Såg även en inbyggnadsugn i samma til från Smeg http://www.hushallstjanst.nu/index.php?pageURL=produkter_visa.php__PID=652 Läcker
15 svar · 9,7k läst
K
karin117: Hej Om kökstommarna är ok och man vill göra en budgetrenovering för att ändra intrycket i köket så satsa på att byta luckorna och bänkskivorna. Kommer göra underverk. En länk till en lucktillverkare http://www.luckspecialisten.se/ men det finns säkert många andra där ute om du googlar på byta kök, eller byta luckor. Lycka till
4 svar · 3,9k läst
S
Sunetta: Hej! Önskar förslag på planering i ett L-format kök. Långsidan är 4.0 m med en del om 1,5 m...så kan sopsortering (skåp) vara i hörnan? Var gör man då av dm och kan man kombinera med ett dubbelt högskåp på något sätt? Andra tips? 8-)
0 svar · 1,5k läst
S
Steve: nu fick jag lös fronten , man vred i ett stjärnmejselspår bakom plastluckan
2 svar · 2,3k läst
J
johan77: Jag har rostfritt i hela diskbänken förutom en 30 cm avlastningsyta av granit till vänster om spisen. En polering med autosol gör den mycket snygg som Linska skrev!
5 svar · 3,5k läst
A
apan: samma sak "hände" oss. Vi köpte abstrakt luckorna. Vilka inte kommer kunna kapas på ngt snyggt sätt pga fasning och ytan. Så vi kör på den luckan som följde med diskmaskinen(begagnad) rostfri. trist att ikea inte har 45 luckor :(
3 svar · 4,4k läst
M
Mustang06: Hej, det finns tryckutjamnare som trycksatter vattenroren pa nagot vis. Hade det pa gamla huset som byggts av en vvs-entreprenor. Suverant bra, och tydligen ger det ocksa lang livslangd pa bade kranar och rorkopplingar da tryckstotar helt forsvinner. Det sag ut som en liten rorstump som satt i 90 graders vinkel mot roren i alla anslutningar mot vattenkranar, diskmaskin, tvatt mm mm
2 svar · 3,2k läst
A
autowah: Glömde skriva att vi även uppskattar tips på ett matchande golv till hela spek(t)aklet   :)  
1 svar · 2,8k läst
L
Leeloo: Hej, Till vårt nya hus är vi på jakt efter vitvaror i alumnium (K/F, DM, Micro, Inbyggnads espressomaskin). Vi har kollat lite på att köpa i Tyskland - www.pricerunner.de och de priser som finns där indikerar att det finns en hacka att spara men frågan är om det blir någon skillnad efter alla omkostnader. Någon som har erfarenhet av att handla vitvaror i Tyskland eller kanske Polen? Är
0 svar · 3,4k läst
B
big-olle: Vi kikade även på Intras serie som skulle ha rundade hörn. Jättesnygg, man ser inte detta då rundningen är så liten. Där vi köpte kök - på Mobalpa, sa försäljaren att det kvittade, man skulle lätt kunna göra rent de vassa hörnen om man slängde in lite maskindiskpulver och sen spolade. Har inte provat själv ännu, får föst köket i december.
14 svar · 5,7k läst
·
B
bjorwen: eller så åker du till en "riktigt" järnaffär, allstå en som säljer stål i alla möjliga och omöjliga varianter, plåt,runtstång,massiv stång mm. Sen förklarar du vad du ska göra. Om jag fick bestämma själv så skulle jag ta rostfritt polerat ( som du sedan klarlackar för att slipa avtryck) alt en alu stång och köra i pusten så den blir snyggt matt
7 svar · 3,7k läst
M
ma-bor: Jag har gjort en jämförelse mellan HTH och IKEA. Lucka från HTH, SOFT VIT och från IKEA, Abstrakt Vit, jag tog samma bänkskiva, diskbänk, vitvaror, dämpare och belysning samt samma arbetskostnad för båda köken för att få en så rättvis bedömning som möjligt. HTH-köket är då 20% dyrare än IKEA. Jag går ofta på magkänsla och den är bäst hos HTH. Jag har även kollat Sentense
4 svar · 2,4k läst
M
ma-bor: Både se.Pricerunner.com och Kelkoo.se har priser på inbyggnadsvitvaror. Jag tycker Siemens har prisvärd utrustning samt både Electrolux och Husqvarna (iofs samma numera). T ex : Inbyggnadsugn Siemens HB560550S: ca 7 800 kr Inbyggnadshäll Siemens EH775501E: ca 8 900 kr Inbyggnadsdiskmaskin: Husqvarna QB6220l: ca 7 500 kr (för inbyggnad med lucka, 44 dB) Inbyggnadsmicro: Siemens HF26056EU: ca
1 svar · 1,6k läst
M
ma-bor: Thermex finns med i Pricerunners databas. http://se.pricerunner.com
5 svar · 4,1k läst
F
fremag: Det är precis som lottentott skriver. Du behöver en stjärnskrumejsel som du vrider ett kvartsvarv i på vardera lådsargen. Hmm, svårt att beskriva i ord. Det sitter en skruv på sidan som du inte ska röra (den justerar positionen på fronten)
2 svar · 2,7k läst
C
cada: Zeus föll oss också i smaken. Den kommer från Spanien. Grespor som ingår i Portugisika Grupo Pavigré närmare bestämt. Jag fann den via FF kakels lista över leverantörer. Se http://www.pavigres.pt
4 svar · 3,2k läst
K
kakelmaster: Fördelen att lägga innan är att det är enklast att lägga golvet nackdelen är om man lägger det efter är om det blir vatten läckage så blir vattnet liggande i en svacka under och vattnet kan krypa under golvet innan man upptäcker skadan. Ett tipps är att lägga golvet först och sedan lägga ett tätskickt med uppvik på golvet (görs på en del stammbyten).
4 svar · 2,0k läst
S
sveaman: När vi gjorde om i vårt lilla kök, c:a 9 kvm, gick det precis på 200 lakan. 35 loppor för elmontör, röris, plattnisse och snickare (rörisen var vit resten svarta). För resten fick maskinerna, klinker och mosaik, Ballingslövssnickerier och granitskiva. Jag rev ut vårt 50-talskök själv vilket var ett drygt jobb (många 5-tums klippspikar drogs ur tegelväggarna) men sedan gjorde annat
19 svar · 34,0k läst
G
geschwint: Om färgen är heltäckande så skall det inte vara något problem. Ofta kan kanter vara skarpa och det är en väldigt känslig punkt. Det räcker med en liten stöt så är MDF exponerad, dvs den suger vatten om det kommer rinnande. Med en bra färg och bra strykningar ser jag inte att det skall vara ett problem, men som sagt; hörn, kanter och annat vasst...
3 svar · 3,2k läst
J
johu: Det borde väl Marbodal veta....
1 svar · 4,5k läst
Ingenjören
Ingenjören: http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?kid=8&aid=392
4 svar · 3,4k läst
A
apan: skoj idé, har du någon bild på detta? martin
12 svar · 6,5k läst
V
Vortex: Verkar som man kan välja själv om man vill ha det på sockel, enbart ben eller bara ben i framkant. Vi har lite konstig vägg bakom skåpen så hälften av skåpen kommer stå direkt mot väggen medans andra halvan kommer ha ca 6cm till vägg så lösningen blev att ställa allt på egna ben eftersom det inte fanns någon vägg att regla mot.
6 svar · 7,9k läst
A
anasel: Surfa in på http://www.koksportalen.se/. Under Köksinredningar finns en utställning med "alla" kökstillverkare. Det finns säkert någon som har mörka luckor! Lycka till! Mvh Anna
1 svar · 1,8k läst
H
Henriettae: Carren - Kylen och frysen kommer vara "grovköket" precis intill (där även skafferiet är). Ligger exakt där man står och tittar på köket på ritningarna ovan (i det hörnet där det inte är inritat något). Det kommer alltså inte vara så långt emellan. Jag tenderar att laga mat på det sättet att jag tar fram allt på en gång, så förhoppningsis blir det inte så jobbigt. :) Men jag
8 svar · 4,8k läst
·
C
carren: Jo, det ÄR långt mellan häll och diskho. Det är en sådan sak jag fortfarande klurar på. Det är lite svårt att få till häll-diskho på något riktigt bra vis. Att ha dem intill varandra på kortväggen går bort för då hamnar både hällen och hon inne i varsitt hörn och då kan man inte jobba flera i köket eftersom man bara kommer åt från ett håll. Dessutom blir det alldeles för
5 svar · 2,4k läst
·
Linska
Linska: [citat] Började fundera och skulle nog göra en förändring i mitt förslag... Jag skulle ta överskåpet (ovanför diskmaskinen) med hela luckor och byta plats med vitrinskåpet närmast fläkten. Då får du två likadana skåp på var sida om fläkten, det blir mer symmetriskt, samt att det värsta matoset och steksprättet från hällen är en bra bit från vitrindörrarna.
9 svar · 2,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.