2 031 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Is och kallvatten-skåpen ?
Sitter och har "förälskat" mig i de nya skåpen som både Electrolux och Husqvarna har, 60-skåp där kylen har kallvatten / kolsyrevatten tappning i fronten på dörrn och tillhörande frys har detsamma fast för isbitar.
En fråga dök upp som jag inte kunnat hitta svar på, kanske någon här vet eller vad det brukar kunna vara.
Nämligen, hur mycket kallvatten kan jag tappa på en gång (utan att tillföra isbitar från grannskåpet ;D )
Att ismaskinen fixar 1,6 kilo is per dygn hittade jag men hur mycket kallvatten är det lagrat i kylen ?
Det står att man kan tappa upp en kanna, men är det allt som finns ?
När det är så här varmt så går det åt en del kallvatten.
Mvh ! / J
En fråga dök upp som jag inte kunnat hitta svar på, kanske någon här vet eller vad det brukar kunna vara.
Nämligen, hur mycket kallvatten kan jag tappa på en gång (utan att tillföra isbitar från grannskåpet ;D )
Att ismaskinen fixar 1,6 kilo is per dygn hittade jag men hur mycket kallvatten är det lagrat i kylen ?
Det står att man kan tappa upp en kanna, men är det allt som finns ?
När det är så här varmt så går det åt en del kallvatten.
Mvh ! / J
Klicka här för att svara