när ni valde kollade ni storlek så ni slapp kapa?
Jag menar vi vill ha sådan väldigt stora kakelplattor, men det är ju inte jättesnygg om raden högst upp el längst ner kapas så dem blir smala. Det kanske inte blir tre, fyra el fem utan kanske 4,5 plattor på höjd. Blir det snyggt att kapa då?
 
Klart att man kan kolla och räkna ut så att det blir så lte spill som möjligt. Men det begränsar ju valet av kakel en hel del också. Sen så kan man ju kapa övre och undre raden lika mycket så det ser jämnt ut...
 
Nallis skrev:
när ni valde kollade ni storlek så ni slapp kapa?
Jag menar vi vill ha sådan väldigt stora kakelplattor, men det är ju inte jättesnygg om raden högst upp el längst ner kapas så dem blir smala. Det kanske inte blir tre, fyra el fem utan kanske 4,5 plattor på höjd. Blir det snyggt att kapa då?
Om du lägger den halva plattan högst upp så syns den knappt. Välj kakel som ni tycker är snyggt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.