Hej,

Vi tänkte byta bänkskiva i vårat marbodalkök.

Jag tror den gamla bänkskivan sitter limmad i ramen då jag inte kan finna några skruvar. In mot väggen sitter det en silicontätning. Hur ska jag bete mig för att få bort bänkskivan? Törs jag försöka med ett stämjärn, ett bågfilsblad eller hur göra? Silicontätningen tänkte jag försiktigt ta bort med en kniv.

Tacksam för svar
MVH
Peter och Carina
 
Såga med hjälp av en sticksåg/tigersåg ut hela skivan längs med stommen så du bara har en tunn "ram" kvar.
Denna slår du sedan bort med stämjärn.

Silikontätningen tar du bort med brytbladskniv (kommer åt bra).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.