19 367 läst ·
29 svar
19k läst
29 svar
Jättepanik angående kakelval...
Jag har även funderat på just den storleken, 7,5x15cm.
Han i kakelaffären tyckte nämligen att den större modellen 10x20cm, var mera badrum på något sätt....
Såklart tänkte jag, den mindre är ju dyrare, självfallet vill han ju sälja den till mig..
Jag vet inte om jag håller med, men det vore kul om du har nå´n bild på din kaklade vägg med 7,5x15cm plattor?
Ska försöka ta en bild på köket och lite andra detaljer, så att ni får ett hum om helheten.
Kanske blir lättare att ge råd då, efersom jag själv känner mig väldigt osäker på just kakelvalet.
Kram// VelFia
Han i kakelaffären tyckte nämligen att den större modellen 10x20cm, var mera badrum på något sätt....
Såklart tänkte jag, den mindre är ju dyrare, självfallet vill han ju sälja den till mig..
Jag vet inte om jag håller med, men det vore kul om du har nå´n bild på din kaklade vägg med 7,5x15cm plattor?
Ska försöka ta en bild på köket och lite andra detaljer, så att ni får ett hum om helheten.
Kanske blir lättare att ge råd då, efersom jag själv känner mig väldigt osäker på just kakelvalet.
Kram// VelFia
Här har du ytterligare en som ska ha vitt fasat kakel till vita luckor. Har tyvärr inte fått det på plats ännu men la ut kaklet på bänken för att ta lite exempelkort till dig. Kaklet är matt 10x20 och luckan är Ikeas Lidingö.
Här är vår kombination lucka - kakel. Det är en viss nyansskillnad men som det diskuterats i en annan tråd tror jag det funkar då vi kommer ha fler vita nyanser.
Hoppas bilderna kan va till ngn hjälp
(Varför blir bilderna så förbaskat stora? Dom är ju mindre än 100 kb!)
Hoppas bilderna kan va till ngn hjälp
(Varför blir bilderna så förbaskat stora? Dom är ju mindre än 100 kb!)
Allra sist måste jag visa er förra ägarens förskräckliga tapetval.
Det är så det sticker i ögonen, i alla fall på mig.
Längtar till den dagen då allt måleri och snickeri är färdigt, så att får tapetsera och möblera istället......
Finns det åsikter om kakelval för att få en bra helhet. Kanske lättare nu när ni sett hur det ser ut i övrigt...
Kram/ Fia
Det är så det sticker i ögonen, i alla fall på mig.
Längtar till den dagen då allt måleri och snickeri är färdigt, så att får tapetsera och möblera istället......
Finns det åsikter om kakelval för att få en bra helhet. Kanske lättare nu när ni sett hur det ser ut i övrigt...
Kram/ Fia
Okej, en till....
Kommer att sätta upp öppna hyllor till vänster om fläkten.
Fläkten är 90cm bred, i rostfritt med välvd glasskiva.
Borde man kakla ända upp här, eller är det snyggare att hålla det på samma nivå som det övriga kaklet. Dvs upp till överskåpen?
Vad blir bäst och snyggast?
// Fia
Kommer att sätta upp öppna hyllor till vänster om fläkten.
Fläkten är 90cm bred, i rostfritt med välvd glasskiva.
Borde man kakla ända upp här, eller är det snyggare att hålla det på samma nivå som det övriga kaklet. Dvs upp till överskåpen?
Vad blir bäst och snyggast?
// Fia
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag vet inte :-/ Det står varken på kvittot eller kartongen. Men dom finns på Kakelfabriken i Hultanäs, http://www.kakelfabriken.se/. Dom har MASSOR med kakel och klinker (däremot knappt inget i sten). Även om man har en bit att åka kan det va värt att titta förbi. Rätt så humana priser oxå, fast det finns även sånt för över 1000-lappen.RenoVera skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden











