H
hempularen: För fläktens skull så är ju ut genom väggen det bästa alternativet. Men om du går ut genom väggen så bör du ta reda på av den lokale sotaren vad som gäller. Olika sotare verkar tolka reglerna olika. Om fasaden är av brännbart material så skall röret gå ut en viss sträcka från fasaden (har för mig 30cm), dessutom får det inte finnas något brännbart ovanför utblåset typ
3 svar · 11,6k läst
pinebar
pinebar: Hej! Bevaka blocket. Där dyker det upp gamla kök lite då och då i alla fall i Stockholm. /pinebar
2 svar · 2,9k läst
M
Martin_Blomberg: [citat] Här är alla luckorna med pris enbart för luckor: http://www.ikea.com/ms/sv_SE/img/buying_guides/kophjalp_va07/Kok/FAKTUM_dorrar.pdf
3 svar · 3,0k läst
M
Martin_Blomberg: [citat] Skaffa ett rengöringsmedel för glas på sprayflaska, en T-skrapa, hushållspapper och en uppsättning mikrofiberdukar. Så är det inga större problem. Gäller dock att inte vänta för länge mellan varje rengöring. Personligen tycker jag det är lättare att hålla glas rent än rostfritt (med avseende på fingeravtryck). Jag har en 90 cm.
1 svar · 4,2k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Kul att höra Fia, tack. Återkom ofta till vår sida, vi uppdaterar nästan varje dag. Om någon timme är det dags igen.
3 svar · 3,5k läst
M
Miller: Jag uppfattar Stala seven som helt OK för priset som dom ligger i, helfyllda bänkar tex, Stala Style och andra ger ett klart gedignare intryck men då är det ju bra mycket mer än dubbla pengarna.
9 svar · 1,8k läst
M
Maria_Pi: Roligt att höra! Vi är intresserade av Tibrokök, men blev lite fundersamma när vi var o tittade på utställningskök i grannstaden ( här i stan finns inte uppbyggd utställning ännu utan vi har vara tittat på luckorna här) De stommar som satt monterade i utställningsköken såg inte fräscha ut, fula framkanter mm. Vi ska försöka få titta hemma hos någon som köpt o satt upp
6 svar · 30,9k läst
L
lejonkungen54: Hej Tack för dina synpunkter. Jag e bara rädd att det vattenburna systemet bygger för högt med tanke på dörrtröstlar och så :-/ . Men å andra sidan lutar det åt ett laminatgolv å det bygger ju inte så högt. Beträffande ventilationen så blir det ju 2 st 45-gradare oberoende vart jag lägger röret och ska jag då ha inspektionsmöjligheter så får det väl bli i golvet på
2 svar · 1,8k läst
Mirris_Jkpg
Mirris_Jkpg: [citat] Hej Jan! Tack för länkarna! Vilket fint hus ni har!! Jag tycker även att hon såg fin ut och jag tror det får bli en avlång ho (insåg det för nån vecka sen, när jag såg hur det såg ut i en köksö - inte så tokigt ändå  :)) //Marie
11 svar · 4,8k läst
H
hempularen: Kolla med culimar.se. Om ni bor i stockholmsområdet. Vi fick ett skåp specialbyggt åt oss, det var visserligen ett bänkskåp. Anpassningen var väldigt billig. Luckan ex. kostade kvmpris. Så den kostade i vårt fall 20% mer än standard efterssom skåpet var 20% högre. Stommen kostade 3-400 mer än standard. Allmänt ligger de ca 20-30% under ex. Puustelli, HTH i pris.
15 svar · 4,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Blöt ner hela bänkskivan snabbt, låt resa sig och torka helt, slipa ner med 120-papper för hand och olja igen. Du får räkna med att upprepa detta efter några månader.
2 svar · 6,6k läst
galento
galento: Hej,ja handtaget gick sönder på ena kylen för oss också och denna är troligen bra gammal så att hitta ett sådant är nog svårt.Jag bockade till en plåt som passade och liknade original och det funkar bra,om man vill kan man ju lacka den vit också.2000:- för hyllorna i dörren lät mkt. M.v.h G
1 svar · 5,1k läst
L
LinaoMarkus: Får man tigga lite fler bilder? Denna tråd har nästan övertygat mej att lidingö är rätt även till vårt kök.
196 svar · 60,6k läst
·
Matarese
Matarese: Alla vill ha en del av kakan, helst den största biten… (gäller alla branscher, eller?) I företaget jag jobbar i så har vi Frankes fläktar (fast under annat namn) som komplement till det övriga sortimentet. Och det är skrämmande stor skillnad på vad vi köper in för och vad vi sedan säljer vidare till grossisterna/VVS firmorna. Och likadant med tillverkningspris på våra
1 svar · 3,1k läst
Y
yens: Bra fråga, jag vet att http://www.theofils.se har mycket av blums sortiment, du kan ju börja med att leta där.
9 svar · 2,8k läst
G
gds4me: [citat] Tror det ligger i samma klass som IKEA typ, kolla via COOPs hemsida. Dock finns inte marbodals hela utbud.. men det beror ju på vad man saknar.. köp det som saknas via en marbodal-återförsäljare annars..
28 svar · 30,4k läst
smiler
smiler: Bara monterat ett Swenovakök å de enda negativa va väll att stommarna e lite klenare/tunnare än tex ikeas... 16mm mot 19 på ikeas har ja för mej.
2 svar · 4,7k läst
M
Mats: Varsegod och lycka till. Visa gärna några bilder på hur det blev sen
4 svar · 1,3k läst
M
Mats: Jag har bara ett tips och det är att kolla upp vem som sköter servie och garanti. Med bosch borde det inte vara nått problem men en granne gick på en mina på ett kylskåp där närmaster service var 20 mil bort. Hon fick således betal för 15 mil plus tid för en garantiåtgärd
1 svar · 2,7k läst
G
geschwint: Jag sparade stommarna och gjorde resten nytt själv med påbyggnader på stommarna för att få dom upp till taket. Stommar var gamla marbodal, stadiga som rackarn. Gjorde luckor i stavlimmad ek med en väldans enkel eliptisk kant. Ett av dubbelskåpen blev vitrin så den existerande stommen blev av med överdelen då det skulle bli helskåp med glasdörrar och glashyllor. Lådor byggdes nya i
7 svar · 9,1k läst
·
il_duce
il_duce: hittade du nånting ? :)
4 svar · 4,1k läst
Buuzzz
Buuzzz: [citat] Tack så mycket. OJ vad jag har letat.. "Gatekeeper" "power gate" + en massa ndra namn 8-)
3 svar · 3,9k läst
S
snickar_lasse: tjenare!kolla med HTH,dom har.finns säkert fler köksfirmor
1 svar · 1,7k läst
J
JakobV: Tjenare, Är i samma prekära situation tyvärr... Kom du fram till något angående detta? Hittade du nån diskmaskin som var 40 cm bred? Är mycket intresserad av att höra hur det gick för dig eftersom jag själv skulle vilja proppa in en smal diskmaskin i mitt lilla kök. Mvh, Jakob
5 svar · 23,9k läst
Manberg
Manberg: [citat] Kan nog tyvärr stämma bra det... Fan, varför har det blivit så för? Varför ska det vara så svårt att köpa kvalitet?
5 svar · 4,5k läst
slaskman
slaskman: Tackar för beröm... Täckskiva behövs inte då det skall komma en liten bardisk i det för tillfället  väldigt stora dörrhålet. Men det trängde sig en Jul emellan. Det sved i pumpen att skicka ut det gamla 50-tals köket, men när varje gemensam matlagnings-session slutade med hot om skilsmässa, gråt och krockar tog vi det gemensamma beslutet att döda det gamla köket. Dessutom
9 svar · 1,4k läst
J
jessica: Om det går bra i plast så har Electrolux Home sådana i plast. Ser inte tokiga ut för at vara just plast.
11 svar · 23,2k läst
·
L
LinaoMarkus: [citat] Vad skulle denna kunna tänkas heta?
6 svar · 3,6k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vi har en lösning från Tibrokök som heter Moving corner, kolla på deras hemsida så hittar du det! De verkar ha fler hörnlösningar nu än då 2004. http://www.tibrokok.se/Script/download.asp/Bänkskåp.pdf?FileID=4416&name=Bänkskåp.pdf
1 svar · 4,3k läst
H
Herr_Pelegrin: Tack för tipsen. Du verkar ligga helt rätt med info vi fått från annat håll! Herr Pelegrin
2 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.