Likte ditt forslag og ville fjernet overskapet ved vinduet - ville heller satt opp hylle, dersom man trenger noe i det hele tatt.
Liker din løsning godt fordi av erfaring vet jeg at små benkeplater som den tegnet inn i makens forslag - rett innenfor døren, bare blir en rotehylle til post, nøkler, etc.

Hvis dere får det til - sett inn vindu og eliminer heller skap på den veggen så får du en luftig løsning allikevel.

Lykke til!

S.

Att bifoga ikea-filen är inte konstigare än att bifoga något annat... När du sparar i ikeaprogrammet väljer du ju ett ställe att lägga den på (spara den lokalt, inte "hos ikea"). I rutan "Bifoga" här i forumet väljer du "Browse" och hittar filen, väljer den och sparar ditt inlägg, och Voila, så kan vi andra spara ner filen, och titta på den i våra fina ikea-program, och sedan skicka tillbaka en bild.

Öppna hyllor gillar jag inte och jag vill gärna ha många skåp  ;)

Jag försöker bifoga Ikeafilen med makens förslag. Problemet är att Ikeas fil är .fpf och de filerna verkar inte vara tillåtna. Och det fungerar inte :-/

Jag har inte lyckats bifoga ikeafilerna, men jag har öppnat en ny användare. Så är det någon som har något förslag på planlösning till vårt kök får ni gärna använda min användare: annakanin@byggahus.se, lösenord: byggahus12.

Jag hade valt fonstervarianten. man kan aldrig fa for mycket ljus i ett rum!! Jag onskar sa sjalv att jag hade fler fonster i koket.

J
hejsan, ser att vi har samma planlösning i huset, ett älvsbyhus 100c måne?!?
jag ska oxå göra om köket men inte riktigt som dig. ska göra hörnskafferi mot väggen i hallen och sätta kyl/frys där och sedan ta ner hela väggen mellan kök och vardagsrum.
filen gick inte att ladda upp av någon anledning men mot yttervägg blir det 60 skåp, 80 diskbänk, diskmaskin, spis samt 2 60 skåp samt överskåpar till dessa.
sedan ska vi då bygga ett eget hörnskåp och sätta kyl och frys brevid så att köket blir parallelt istället för "L"
jag skulle nog köra på din makes ide eftersom jag tycker det blir för lite skåpar men det kan bero på att jag har på tok för mycket skräp =)

Hej jessi_lundgrem, vårt hus är ett modulenthus byggt 1980. Att ta ner väggen mellan kök och vardagsrum känns inte för vår del aktuell. Jag kan inte för mitt liv komma på en bra lösning på möbleringen. Hade varit roligt att se en skiss över hur ni har tänkt er, med möbler och allt!

Lyfter upp min tråd igen. Är det ngn som har ngr ytterligare förslag på hur vi kan lösa vårt (mitt!) problem med fönsterplacering?

Vi har fönster ovanför vasken /bänkytan och det är faktiskt riktigt trevligt att kunna titta ut. För symmetrins skull ville jag väldigt gärna ha köket rakt över vasken från början men då fick vi inte till någon bra lösning med varken underskåp eller överskåp (vårt fönster var befintligt och inte flyttbart eller möjligt att sätta igen...det var heller aldrig något alternativ för oss)

Alltså fick vi sätta vasken till hälften framför fönstret och resten av ytan där blev bänkyta. Det är faktiskt mycket bättre för man står oftare vid bänken än vid vasken när man tillreder mat. Inte ofta man handdiskar för allt hamnar ju i diskmaskinen. Vi är jättenöjde. Kanske kunde ni flytta fönstret så det går in två överskåp längst till vänster för jag tycker oxå det ser plottrigt ut med överskåpen så utplacerade ett och ett. Bifogar två bilder på vårt kök som går i gammaldags stil men du kanske ändå får en uppfattning om hur det kan bli...LYCKA TILL!!!

• kket1_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • kket2_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.