Ställde samma fråga innan programvaruppdateringen på forumet.
Men den tråden är borta :(
Men vi kan inte bestämma oss för rak eller upphöjd kant till en rostfri heltäckande bänk. Vad är snyggast tillsammans med en häll?

Skulle vara kul om ni som har kombinationen RF med häll kunde posta en bild! :)

/L-O

Ingen som har en bild?

Vi har tyvärr ingen bild att bidra med för vi har inte tagit bort skyddsplasen än. Om du bor i Stockholm så har (hade) de en inbyggnadshäll + rostfri diskbänk med kant på Marbodals utställningslokal i Östermalm. Vi ville ha kant men när vi såg detta tog vi oss en funderare.....och valde utan kant....hoppas vi inte kommer att ångra oss.....

Synd, lite långt att åka - vi bor i Gävle :)

Nån måste väl ha en bild på sin fina rostfria bänk med häll - snälla ?

/L-O

Förresten kunde man på Franke beställa en droppkant som inte var markerad, dvs plåten sluttade mot kanten. Denna lösning med att blanda både estetiskt snyggt med praktiskt var tyvärr för dyrt för oss.

miis skrev:
Förresten kunde man på Franke beställa en droppkant som inte var markerad, dvs plåten sluttade mot kanten. Denna lösning med att blanda både estetiskt snyggt med praktiskt var tyvärr för dyrt för oss.
Har också funderat på en sån kant, men vad jag förstår så är det deras kundanpassade - i mitt fall skulle en sådan skiva (2,9m) kosta ca 25.000kr brutto :|
Deras "måttanpassade" kostar en bråkdel, ca 5500kr, men där finns inte samma valmöjligheter - trad. kant, eller ingen.

Frankes "måttanpassade" och Stalas Seven ligger i samma prisklass. Men jag har hört av en kompis som valde Stala att han blev besviken på att den var så svajig - och det är bara 6mm plyfa under plåten. Frankes är tydligen lika.
Så nu ligger funderingarna på om vi ändå skulle lägga till och få en "riktig" och har kollat runt lite med Landskrona, Isakssons, mfl. Och där kan man också välja hur man vill - och då vill vi ha en uppvikt bakkant. Och med en låg kant som du nämnde på övriga sidor, skulle en sådan bänk kosta ca 15-18000 inkl frakt. Hugaligen!
Så där står man - vilse i pannkakan ;)

/L-O

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.