Hej, har renoverat köket men har en sista detalj kvar. Jag har ca 5 cm luft kvar mellan innertak och överskåp. Har tänkt att täcka igen öppningen men inte riktigt säker på hur jag ska göra. Det är ett IKEA Tidaholm ek som jag köpt. Min ide är att ta fanerad sockel täcka med och en kvartstav mot taket för att dölja ev glipor.
Vet dock inte om detta blir så snyggt. Finns ju kronlist och sätta upp också.
Hur har ni gjort?
Mvh Joakim L
Vet dock inte om detta blir så snyggt. Finns ju kronlist och sätta upp också.
Hur har ni gjort?
Mvh Joakim L
såhär löste jag det


Hej.
Vi använde täcksidor för högskåpen som passbitar mot tak och väggar. Eftersom taket inte är helt jämt blev det några glipor. Det kan man ju täcka med kvartstav beroende på hur stora glipor det blir. Jag tycker nog också att kvaliteten på täcksidor är bättre än sockel för detta ändamål.
Lycka till !
Ankan
Vi använde täcksidor för högskåpen som passbitar mot tak och väggar. Eftersom taket inte är helt jämt blev det några glipor. Det kan man ju täcka med kvartstav beroende på hur stora glipor det blir. Jag tycker nog också att kvaliteten på täcksidor är bättre än sockel för detta ändamål.
Lycka till !
Ankan
Hur satte du dit täcksidorna?Ankan skrev:Hej.
Vi använde täcksidor för högskåpen som passbitar mot tak och väggar. Eftersom taket inte är helt jämt blev det några glipor. Det kan man ju täcka med kvartstav beroende på hur stora glipor det blir. Jag tycker nog också att kvaliteten på täcksidor är bättre än sockel för detta ändamål.
Lycka till !
Ankan
Klicka här för att svara
