Hallå!
Vi kommer att flytta in i en nyproducerad lgh snart och har då fått välja ett nytt kök. Luckorna kommer att vara vita med små grepphandtag, rostfria vitvaror, vit glasmosaik, virrvarr som bänkskiva och alu.sockel. Golvet är i ek och väggarna ljust grå. Det kommer att vara öppen planlösning mellan vardagsrum och kök, ungefär som ett L, där köket är i den lilla delen av L'et.
Men nu till mitt problem. Vi vill ha en köksö i mitten av köket, bara typ två skåp och en skiva över där minst två personer kan sitta. Sen ska vi ha ett större matsalsbord i vardagsrumsdelen. Men vilka material ska vi använda oss av? Är vi tvingade till att ta virrvarr även över köksön? Och vad ska vi då ha för slags matsalsbord för att det ska passa? Det är ju virrvarr eller ek det står mellan och vill inte att det se konstigt ut om vi tar ek.
Vore ju helt otroligt om nån hade löst detta problem redan, men man vet ju aldrig :-)

//Fif

vi har precis byggt hus. vitt kök m grepphandtag, virrvarr bänkskiva. vi har en köksö oxå fast den sitter ihop med övriga köksbäbkar. har även virrvarr här då. vore nog snyggast tycker jag med virrvarr på er köksö. passar ju till både ek o björk.
mvh
johanna

Tack för ditt svar Johanna. Ni har inte några bilder på hur det ser ut?
Hls Frida

måste fråga är virrvarr dyr?

Virrvarr är en vanlig laminatskiva fast med ett klassiskt mönster, den är inte dyr.

Vi har en lösning som är ungefär som dahlino och är nöjda med detta. Matsalsbordet som står bredvid köksudden är i ek.

en liten parentes: var har ni som har virrvarrskiva i köket köpt den? jag tänkte ha den mörka varianten i mitt nya kök och såg häromdagen att marbodal hade... var går den annars att få tag på?

Många köksleverantörer har den i sitt sortiment. Vi köpte vår tillsammans med köket hos Vedum. Vet med säkerhet att Ballingslöv har den eftersom vi fick offert därifrån.

ah, ok. har kollat runt lite, verkar inte som att ballingslöv har den, men väl marbodal, vedum, myresjökök etc. såg i en tidigare tråd att det tydligen skulle finnas på byggvaruhus, typ k-rauta och beijers (vilket kanske vore enklast att köpa av eftersom jag enbart är intresserad av bänkskivan), men jag hittar inget om det någon annanstans.... hmm. den som googlar skall finna!

Hemmakatten
har sett den på fredells bland annat..

Ja se där, de verkar ju faktiskt ha den. Det får bli en tur till Fredells då...

Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.