7 404 läst ·
10 svar
7k läst
10 svar
Virrvarr eller Ek på köksö?
Hallå!
Vi kommer att flytta in i en nyproducerad lgh snart och har då fått välja ett nytt kök. Luckorna kommer att vara vita med små grepphandtag, rostfria vitvaror, vit glasmosaik, virrvarr som bänkskiva och alu.sockel. Golvet är i ek och väggarna ljust grå. Det kommer att vara öppen planlösning mellan vardagsrum och kök, ungefär som ett L, där köket är i den lilla delen av L'et.
Men nu till mitt problem. Vi vill ha en köksö i mitten av köket, bara typ två skåp och en skiva över där minst två personer kan sitta. Sen ska vi ha ett större matsalsbord i vardagsrumsdelen. Men vilka material ska vi använda oss av? Är vi tvingade till att ta virrvarr även över köksön? Och vad ska vi då ha för slags matsalsbord för att det ska passa? Det är ju virrvarr eller ek det står mellan och vill inte att det se konstigt ut om vi tar ek.
Vore ju helt otroligt om nån hade löst detta problem redan, men man vet ju aldrig
//Fif
Vi kommer att flytta in i en nyproducerad lgh snart och har då fått välja ett nytt kök. Luckorna kommer att vara vita med små grepphandtag, rostfria vitvaror, vit glasmosaik, virrvarr som bänkskiva och alu.sockel. Golvet är i ek och väggarna ljust grå. Det kommer att vara öppen planlösning mellan vardagsrum och kök, ungefär som ett L, där köket är i den lilla delen av L'et.
Men nu till mitt problem. Vi vill ha en köksö i mitten av köket, bara typ två skåp och en skiva över där minst två personer kan sitta. Sen ska vi ha ett större matsalsbord i vardagsrumsdelen. Men vilka material ska vi använda oss av? Är vi tvingade till att ta virrvarr även över köksön? Och vad ska vi då ha för slags matsalsbord för att det ska passa? Det är ju virrvarr eller ek det står mellan och vill inte att det se konstigt ut om vi tar ek.
Vore ju helt otroligt om nån hade löst detta problem redan, men man vet ju aldrig
//Fif
vi har precis byggt hus. vitt kök m grepphandtag, virrvarr bänkskiva. vi har en köksö oxå fast den sitter ihop med övriga köksbäbkar. har även virrvarr här då. vore nog snyggast tycker jag med virrvarr på er köksö. passar ju till både ek o björk.
mvh
johanna
mvh
johanna
ah, ok. har kollat runt lite, verkar inte som att ballingslöv har den, men väl marbodal, vedum, myresjökök etc. såg i en tidigare tråd att det tydligen skulle finnas på byggvaruhus, typ k-rauta och beijers (vilket kanske vore enklast att köpa av eftersom jag enbart är intresserad av bänkskivan), men jag hittar inget om det någon annanstans.... hmm. den som googlar skall finna!
LG Collections (som säljer bänkskivor), Bänkskivor bänkskiva diskho laminat massivträ skivmaterial bänkskivor, har virrvarr, både den ljusa och den antracitgrå. Den är inte så lätt att hitta på hemsidan, gå in på laminat och använd sökfunktionen. Det innebär att på alla ställen som säljer LG's bänksivor kan man köpa virrvarr.
Klicka här för att svara