26 645 läst ·
63 svar
27k läst
63 svar
Köksrenovering, bilder på byggandet!
Hej alla!
Jag har inte loggat in så jag har missat alla snälla kommentarer jag har fått om mitt kök. Tack så mycket!
Min snickarvana är ganska begränsad. Men jag har renoverat några rum och gjort annat småpyssel här hemma. Men några råd är väl att köpa på sig någon bra gör det själv bok och fundera igenom hela projektet innan man sätter igång. Så ja, jag tycker att en vanlig svensson klarar av projekten. Men avsätt bra med tid. Jag höll på i +200h-.
VVS gjorde jag själv, men det var bara en förläning av avlopp och vatten med en halvmeter. Så det var inga problem. Sedan så gjorde jag mycket av elen själv. Men naturligtvis så hade jag en behörig elektriker här och godkände allt.
Budgeten var satt till ungefär 70000:- men det hela slutade på 80000:-. Jag räknade inte varje skruv, men det är nog en uppskattning. Varav vitvaruparken stod för runt 30000:-
Jag tycker kvaliten på clas ohlson spottarna är helt ok. det enda jag kan klaga på är att man sätter 60cm modulerna med 2 skruvar, det känns lite lite. Vägguttagen sitter också med 2 skruvar så det känns rejält.
Spottarna över väggskåpen är IKEA blixt. 230V. Tycker inte att de blir speciellt heta.
Om ni har mera frågor så är det bara att ställa dem. Jag ska titta till forumet lite mer frekvent i framtiden.
Jag har inte loggat in så jag har missat alla snälla kommentarer jag har fått om mitt kök. Tack så mycket!
Min snickarvana är ganska begränsad. Men jag har renoverat några rum och gjort annat småpyssel här hemma. Men några råd är väl att köpa på sig någon bra gör det själv bok och fundera igenom hela projektet innan man sätter igång. Så ja, jag tycker att en vanlig svensson klarar av projekten. Men avsätt bra med tid. Jag höll på i +200h-.
VVS gjorde jag själv, men det var bara en förläning av avlopp och vatten med en halvmeter. Så det var inga problem. Sedan så gjorde jag mycket av elen själv. Men naturligtvis så hade jag en behörig elektriker här och godkände allt.
Budgeten var satt till ungefär 70000:- men det hela slutade på 80000:-. Jag räknade inte varje skruv, men det är nog en uppskattning. Varav vitvaruparken stod för runt 30000:-
Jag tycker kvaliten på clas ohlson spottarna är helt ok. det enda jag kan klaga på är att man sätter 60cm modulerna med 2 skruvar, det känns lite lite. Vägguttagen sitter också med 2 skruvar så det känns rejält.
Spottarna över väggskåpen är IKEA blixt. 230V. Tycker inte att de blir speciellt heta.
Om ni har mera frågor så är det bara att ställa dem. Jag ska titta till forumet lite mer frekvent i framtiden.
Klicka här för att svara