Kök
Farstatjej90: Jag vet igen om det här handfatet men jag vet att kvaliteten kan du räkna med är sämre än ett från svensk tillverkare men inte så dålig som du strax kommer få höra i andra svar här 🤔😅
Vildparti: [citat] Jo grått är ju en färg som inte är på modet längre, men tycker de blir snyggt och blanda med grönt och gult som kanske inte heller är mode färger :) Laminat är väl inte det mest hållbara men vill ändå försöka tänka till även om det troligen inte kommer vara där i 30 år
fikonstina: Här hos oss en side by side från Bosch (2007) där tidigare ägare fick vattenskada & stängde av is maskinen. Den "morrar" väldigt mycket såklart ville vi som nyinflyttade byta ut den. Nu mäter den i bredd 89,5 cm och det finns inte plats för bredare i köksinredningen. Nuvarande side by side mäter 90-92 cm bredd så köksdelen måste snickras om. Bra att kolla upp så ni vet tänkte jag.
13th Marine: Var äntligen ute och körde så jag kunde svänga in om Hornbach, men inser att Herdins hårdvaxolja som rekommenderades av personalen kanske inte är helt optimal. Hur viktig är livsmedelsklassningen egentligen? Normalt sett använder man ju skärbräda, men ibland hamnar ju maten utanför och jag "bakar" direkt på bänkskivan. Bifogar en bild på märken efter en kaffeburk som jag inte fick
Niklas Wan: [citat] Tack för svaret! Det rivna gamla köket var fäst med blåa 4 cm plugg. Jag har hittat plugg som ska passa till betonghålsten så jag hoppas det blir bra.
Gornor Ulragh: [citat] Jepp. Jag upplever att den fortfarande fungerar! Vita fogar vid spisen….
Gjutjärn: [citat] Tack! Japp denna är också vänsterhängd tyvärr (IKEA). Men det funkar ändå helt ok tycker jag, även om högerhängd hade vart bättre.. tycker denna var billig och bra! Finns det ens högerhängda i våra vanliga butiker? Vad jag kan se så har inte Elgiganten en enda inbyggnad som är högerhängd? Går så klart säkert att hitta.. men då blir det väl på konstiga sidor och
sarah.a: [citat] Jasså? Måste helt ha missat det! Tack, ska kika igenom monteringsanvisningen igen o se vad jag slarvat med😂
returen: byt den annars måste du komma på ett sätt att ta bort motorn och sätta dit ett spjäll
KjellU: [citat] Testade tensidens knep på min gamla keramikhäll. Och det funkade!!! Här kom det fram 60 o jag ändrade till 61. Då försvann alla pip utom på och av - och det är ju bara bra att det markeras.
moga: Tack, men känner mig trygg. Pratade med hyresvärden och de sa att de bara står för att göra iordning så man kan installera diskmaskin vilket är gjort. Kommer ha droppskydd under maskinen och alltid stänga av vattnet vid blandaren när maskinen inte går, precis som jag brukar göra med min tvättmaskin. Och alltid bara diska när jag är hemma. Fick tvättmaskinen för 250 kr eftersom den
jonaserik: För att få det bra, bör du rensa väggen, att spackla är inte bra eller att sätta en gipsskiva. Så bara gnaga på.
Demmpa: Även ett spirorör som går internt i köket behöver inte isoleras om inte flera brandceller/lägenheter delar på samma kanal.
Kane: [citat] Ja, finns ju standard också, https://conturasteel.se/produkt/contura-g-1600-fl/
MultiMan: Kontakten till hällen måste göras om och göras rätt. Kabelhöljet ska avslutas inne i kontakten och skruvas fast under dragavlastningen så kabeln inte kan ryckas loss. Öppna gärna den och ta någon bild så man kan se hur du kopplat in hällens anslutningen, samt berätta gärna vilken häll det gäller.
Mats-S: [citat] Jo då, litiumfettet jag hänvisar till i min länk är extremt penetrerande, men givetvis behöver det lite tid. Har nästan slutat helt med 5-56 eftersom det här har både bättre lösande effekt, samt att det sitter kvar mycket mycket mycket längre. Prova så får du se 👨🔧 :-)
Brogier: Hur ser fronten ut? Hur ser det ut i kopplingsboxen? När timervredet vrids så måste motorn som vrider spjället gå en förutbestämd tid, denna tid bör vara justerbar. Tyvärr har jag inte just nu en hel bild på kopplingsboxen. Återkommer när med en "hel bild" när jag demonterat fläkten igen. Själv lyckades jag inte hitta något vred eller liknande när jag öppnade boxen. [bild]
CamillamB: Sitter och kollar lösningar på samma problem som du hade. Då vi kommer att ha en tunnare bänkskiva än den som sitter där nu. Så jag undrar hur du löste det. Hade varit roligt att se. 🤗
Bo.Siltberg: [citat] Och just sådana vansinnigheter motarbetar jag med all kraft. Det är ingenting man gör i Sverige. Det finns bara ett enda land som gör så, Nederländerna. Så TS kopplar helt rätt.
noone70: Kan meddela att Bygghemma har accepterat ARNs beslut
Rodden85: [citat] Shimsar jag blir lådorna trängre, jag hade behövt 5mm mer bredd. Men men
a.carlberg: Vi letar desperat efter detta, då jag hjälper min bror renovera ett 6 lägenhetershus där den vackra originalinredningen hänsynslöst rivits ut. Vet ni nån som renoverar, det behöver ju absolut inte vara samma i alla lägenheter, bara kul om de har nån egen charm liksom, men vi hade varit så tacksamma om vi kunde få köpa hyfsat billigt, eller till och med skänkas mot avhämtning,
VidarH: Jag har bara emaljerat i ugnen, så ingen aning... [bild] Kom på att det alltid är bra med bilder. Minsta på 20 cm används extremt sällan jämfört med största på 40 cm som även den används sällan. Och eftersom det är svårt att förvara dem dammskyddat så är de inte så inoljade som synes...
Carlsonn: Tack för smakråden. Själv så gillar jag integrerade kyl och frys. Har börjat fundera på en mellanväg. Att hitta en firma som har väldigt snarlika luckor som dom vi redan har, och då köpa två sådana och integrera kyl och frys, sen lämna in resterande luckor på lackering.
AIRWALL: [citat] Ja det hade varit en riktigt bra lösning, tyvärr så är väggen bakom en bärande massiv betongvägg så inget som går att göra här tyvärr 😌
MultiMan: Slangarna som sitter på utgående är 100% aluminium och kan inte bli sådana veck på att det blir stopp. Den kommer ihoptryck och man drar isär som ett dragspel, men den håller hela tiden den runda formen även i börjar. Den du har idag på ingående från fläkten är med bara en spiralfjäder omgiven av någon plast och den är inte alls lika formstabil, så är det tillåtet enligt