Jag har en dödyta i ett hörn där jag skulle vilja ställa en vinkyl.

Det jag önskar göra är att sätta på en bänkskiva på vinkylen och gärna en täcksida på andra sidan så den känns inbyygd.
Eventuellt att man skulle täcka sidan med samma skiva som bänkskivan.

Tänk er så men på andra sidan om vinkylen är det en vägg.
Problemet jag stöter på är bara var jag ska fästa täcksidan. Bänkskivan har jag tänkt man kan fästa i väggen med vinkelbeslag och låta den vila på vinkylen.
Kan man då fästa täcksidan i bänkskivan och väggen i beslag och det räcker?

Andra tips?

• Vinkyl placerad under en bänkskiva med integrerade hyllor för vinflaskor, delvis täckt med en täcksida för inbyggd känsla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det vanliga är nog att man börjar med att sätta fast täcksidan i väggen och sen låter man bänkskivan vila på täcksidan.

Hur man gör mer i detalj beror också på materialet i väggen och vad för sorts bänkskiva det är.

Räcker det med att vinkylen har ventilation undertill?

BirgitS BirgitS skrev:
Det vanliga är nog att man börjar med att sätta fast täcksidan i väggen och sen låter man bänkskivan vila på täcksidan.

Hur man gör mer i detalj beror också på materialet i väggen och vad för sorts bänkskiva det är.

Räcker det med att vinkylen har ventilation undertill?
Ja, enligt ritningen till vinkylen så krävs det bara 5 längs sidorna och 20mm baktill.

• Ritning av vinkylens mått och installationsutrymme med angivna avstånd och dimensioner i millimeter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Bra!

Och 10 ovanför tror jag.

Tack för hjälpen.
Ska kolla exakt med leverantören av vinkylen om det behövs luft mellan skivan och vinkylen.

Sen blir det ett vägghängt vitrinskåp ovanför bänkskivan så det blir som ett vinhörn är tanken.

BirgitS
Det blir säkert fint!

De 10 ovanför fick jag fram genom att jämföra vinkylens höjd med nischens höjd i din bild.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.