Någon som har bruksanvisning hur man sätter fast metodlucka på Ikeas diskmaskin medelstor?
Vilka skruvar och vart på sidan av diskmaskinluckan skruvar man fast luckan?

Kontakta Ikea kundtjänst.
Så får hjälp av dom.

• Gilla
Kat Neu
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Kontakta Ikea kundtjänst.
Så får hjälp av dom.
Det har jag gjort. Dom säljer inte den maskinen längre. Och vi har kastat bruksanvisningen

K
K Kat Neu skrev:
Det har jag gjort. Dom säljer inte den maskinen längre. Och vi har kastat bruksanvisningen
Och den gamla fronten, utan att först titta på den? Du "behöver" en borrmall.
Är det en hel front du ska sätta dit, eller består den av flera mindre delar?

• Monteringsinstruktioner för Ikea Medelstor, visar stegen för att sätta ihop en köksfront med borrmall och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Monteringsanvisning för att sätta fast en frontpanel på en diskmaskin, inklusive borrningsdetaljer och installationsscheman.
    Skapa konto
K
Har du monteringsdetaljerna, eller är de kastade? Om de saknas är det nog Elux/AEG eller någon reservdelsfirma som gäller.

K Kardan79 skrev:
Och den gamla fronten, utan att först titta på den? Du "behöver" en borrmall.
Är det en hel front du ska sätta dit, eller består den av flera mindre delar?
Tack för din beskrivning. Men skenorna är på luckan. Jag ska bara hänga på luckan på diskmaskinen och undrar vart jag sätter fast själva luckan. Jag kan hänga dit luckan men den måste nog skruvas fast i maskinluckan på sidan annars lossnar luckan då man öppnar och stänger den.

Borrmallen har jag använt.
Allt är klart förutom att hänga fast på maskinen och skruva fast den så den sitter.

K
K Kat Neu skrev:
Tack för din beskrivning. Men skenorna är på luckan. Jag ska bara hänga på luckan på diskmaskinen och undrar vart jag sätter fast själva luckan. Jag kan hänga dit luckan men den måste nog skruvas fast i maskinluckan på sidan annars lossnar luckan då man öppnar och stänger den.
Du har inte möjligen en bild? Jag förstår inte vad det är för skenor som avses.

Sitter fästena på plats så du kan haka fast fronten? Om ja, kolla efter 1 eller 2 hål på varje sida av luckan (I höjd med de lägre fästena). På flera ikeamodeller finns det där en skruv man vrider på för att låsa fast fronten.

• Baksidan av en diskmaskin med rödmarkerade områden runt infästningar och skruvhål för installationsändamål, energieffektivitet A och garanti angiven.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.