Purre
Purre: [citat] Varför mäta på något som ska slängas eller missförstår jag?
7 svar · 1,1k läst
·
yonna
yonna: [citat] Men testa först, tex nederst på dörren.
5 svar · 638 läst
·
Kungen_283746
Kungen_283746: Intressant! Schott Ceran Miradur... Verkar finnas i Bosch serie 8. https://www.schott.com/en-ca/news-and-media/media-releases/2020/bosch-relies-on-schott-ceran-miradur
6 svar · 3,5k läst
·
F
Filles11: [citat] Tack! Glömde nämna att jag bara har 500m att jobba med. Verkar finnas två stycken på Tretti.
2 svar · 981 läst
K
Kurtivan: [citat] Näe... :(
9 svar · 919 läst
·
L
lillespillevinken: Det finns en sida som heter byggeget.se som visar hur man kan bygga egna stommar. Har själv inte använt den men det ser väldigt proffsigt ut
26 svar · 11,9k läst
·
anders07
anders07: Enklare är det ju om du har en jämn vägg, men beror också på vad du ska lägga för kakel. Är det lite större plattor så går det bra att väga upp med extra fix, men mindre plattor eller mosaik kräver det lite erfarenhet för att få bra på ojämn yta...
3 svar · 1,4k läst
·
L
Liss1: [citat] Tack för svar! jag tror samma så har tänkt kapa plattorna en bit upp, sen hamnar ändå den nya bänkskivan "utanpå" kaklet där jag får foga lite snyggt. Jag chansade med sträcket att kapa efter men det bör då vara ovanför eventuella spik eller skruvinfästningar mot väggen Ja jag har bilder på bänkskivebeslaget som det ser ut nu Fick också svar att det kunde vara 12 mm
19 svar · 4,7k läst
·
N
Niklas Wan: [citat] Tack! Har sett dessa och de verkar vara bra.
5 svar · 976 läst
·
maskeradeproggaren
maskeradeproggaren: Funderar på en integrerad men tvekar då de verkar få dålig kritik på i princip alla kyl/frysar. Är det verkligen så illa, någon med lite uppdaterad erfarenhet?
0 svar · 932 läst
J
J_B: Uppdatering 🙂 Ikea skickade nya mjukstängare till mig, dom gick o byta ut.
9 svar · 3,4k läst
D
Derbyboy: Måste lyfta den här tråden: Kan man lägga en stenskiva (kvartskomposit) över ett Metod 80 skåp med disko 54 cm åt ena kanten? Mvh
56 svar · 51,9k läst
·
X
xxargs: [citat] Jag vet att Ikea har bänkskivor med en tjockare faner av önskad träslag och så pass tjock att det klarar en eller 2 lättare slipningar innan det går igenom. så för att komma vidare i tråden så behövs det klarläggande om ytan är av plast (liknade perstorpskivan med en fenolplast) eller om det är faner... - själv tycker jag skadan ser ut om en uppruggning i lackskiktet på
10 svar · 1,8k läst
·
returen
returen: [citat] du hade ändå kommit på att det låg spänning på ventilen hela tiden
16 svar · 1,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Så som jag har förstått det så har åtminstone Kvänum, DN Bygg & Inredningar (Bomankök) och Puustelli sån service. Ikea har avtal med något byggföretag, jag vet inte vilket det är nu men ett tag var det Peab, samt kan tydligen komma ut och mäta som en extratjänst. Sen finns det väl stenleverantörer som kommer ut och mäter för just skivan om man vill. Dessutom finns det ju
1 svar · 708 läst
K
Kurtivan: För att få plats med en standard kyl/frysskåp så får du ta bort skåpet det gamla står i.
4 svar · 995 läst
·
K
Kajsa Heggenberger: [citat] Tack för svar. :-)
4 svar · 664 läst
·
pontuskarlsson
pontuskarlsson: [citat] Gipsbruk/gipsputs funkar alldeles utmärkt. Ja, det skadar inte att prima innan plattorna sätts.
1 svar · 538 läst
Rackish
Rackish: Är sugen på att göra liknande lösning själv. Funkar detta om kyl och frysen har olika höjd?
23 svar · 20,1k läst
·
O
O: Om man skall generalisera detta goda tips lite så är det mesta betydligt billigare att beställa från Tyskland än från Sverige.
1 svar · 811 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Färgen kommer nog att få en del fläckar som inte går bort med tiden. Samma sak med marmor. [citat] Gasrör kanske i och med att det är bredvid spisen. Utrymmet kan användas till några hyllplan för kokböcker, skärbrädor och annat. [citat] Fast går man tillbaks till tiden när huset byggdes så var allt tekniskt väldigt synligt, väl synligt isskåp, spis etc. [citat] Kan du
3 svar · 940 läst
·
T
tergo: [citat]
7 svar · 9,5k läst
·
T
7 svar · 9,5k läst
·
M
Mikaw: [citat] Toppen! Kan man laga med gipsbruk runt gipsskivan? Funkar det att sätta kakel på gipsbruket sen?
5 svar · 688 läst
·
P
PP1234: Hej, vi har precis flyttat in en sånt hus och undrar vad är för vinkel mellan köks väggar, om någon vet?
6 svar · 1,6k läst
·
Jiji
Jiji: Om spishällen har stickpropp (vanlig kontakt) är det bara att göra som du skriver. Och självklart får du montera bort köksblandaren själv.
1 svar · 1,2k läst
W
Winston2009: Tack för svar. [citat] Enligt uppgift så rör sig trä så Kvänums luckor består av olika delar med faner som ytskikt, snickeriet har också faner som ytskikt. Så då kanske det är värt att gå på snickeriet, det är dessutom billigare men det blir ju dyrare om det inte blir bra för då få får vi göra om istället... Det verkar vara ett bra snickeri som är vana att tillverka kök...
4 svar · 1,8k läst
Olle i Stureby
Olle i Stureby: [citat] Det har gått mode i kök säger du. Så var det nog i minst lika hög grad, när jag var barn på 60- och 70-talen också. Oj vad jag tjatade om ett nytt kök med avokadogröna, helst koboltblå, "vitvaror" från Huskvarna. Mina föräldrar var lyckligtvis kloka. Köket från 1959 blev kvar. Vitvarorna byttes förstås efterhand. Dessvärre tycks den klokskapen inte känneteckna
145 svar · 31,0k läst
·
C
cosmic: Jag tror inte jag fick något svar på det här, men jag sågade till några plywoodbitar som dummies och mätte mig fram helt enkelt och borrade hål tills det funkade och såg riktigt ut. Sedan fick snickaren måtten på lådfronterna och hålbilden. Ikeas (beslag går ju att justera några millimeter åt olika håll så det blev perfekt i slutänden.
7 svar · 3,1k läst
·
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Ja, spot eller slinga ger ju helt klart olika ljusbild, så det är ju en smaksak. Men det är absolut inte så att du får mindre/sämre ljus med deras slinga, så det är inte något sämre alternativ. Både kraftfullt vitt/varmvitt ljus eller valfri färg precis som övriga i Philips Hue serien.
10 svar · 1,4k läst
Snigla
Snigla: Man får vara lite påhittig och planerande.. tror nog ni kan få ihop det okej med Ikeas moduler.. man kan förändra delar/skåp för att få dem att passa (djupmässigt) om det behövs.. det har vi gjort själva. Dessutom kan man komplettera med andra "saker" för att fylla ut cm.. där det ev skulle bli hål och springor.. Man får vara lite klurig helt enkelt. Något som är väsentligt i
3 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.