Kök
fribygg: Lägg plastmatta med uppvik och installera minst en golvbrunn om du har problem med vatten som rinner.
returen: [citat] Det finns fläktar som är service vänliga men de är sällsynta
Detlof H: [citat] Denna kommentaren måste hyllas mer! Tack! Höll på att skruva mig tokig och hade glömt av skruvarna under! 🤩
Johan Gunverth: En P19 brukar räcka 7-8 månader för mig och då används hällen mycket. Hällen är på 12,8 kW.
anders07: Bättre alternativ när jag tänker på det är ju att såga upp ett hål bara längst in med multiverktyg eller en sticksåg... Du skruvar sen en planka tvärs över hålet på undersidan och lägger på biten du sågade ur.
föraren: [citat] Tack matti, ska kolla om jag kan hitta en klinga som funkar till min sänksåg, det hade ju vatt det bästa helt klart för stabiliteten.
Patrick0327: [citat] Släppte lite på skruvarna till fästet som satt till dörren👍
Peter_Ker: Vi hade en Norwesco spisvakt till förra spisen. Då slipper man bryta säkringen. [bild]
Skogsmulle25: Jag håller på att välja leverantör av bänkskiva och stänkskydd (båda i kvartskomposit) till köket och har begärt in offerter från flera företag. Ett av dem är House of design Sweden AB i Stockholm, som verkar bra (förutom att förskottsbetalning krävs med 50%, men det verkar många göra). Någon som har erfarenhet av dem?
BirgitS: Silikon är en mjukfog. Motsatsen är hårdfog, vilket är den kakelfog man har mellan plattorna annars.
returen: [citat] Budgetmodell???? Ta det med husqvarna de håller nog inte med dig!
Derbyboy: [citat] Vad blev det tillslut? Går i samma fundering med liknande krav som du.
Derbyboy: Det är den här jag är sugen på: https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/kok-och-tvattstuga/koksblandare/koksblandare-med-dusch/koksblandare-scandtap-steel-accent-square-med-utdragbar-pip/p-1148466?utm_source=prisjakt&utm_medium=pa&utm_campaign=
betongponta: [citat] Hålet är mindre än vad den nya hällen är. Så om kartongen/tejpen ska föreställa den användbara sidan av hällen och du har 1cm kvar till vägg, har du säkert 2cm kvar till avslut bänkskiva. Det går och du riskerar att förstöra bänkskivan. Inte så praktiskt heller att ha hällen så nära väggen, men du har ju inte så mycket alternativ. Den som planerat köket borde
Småbrukaren: Vill ni ha nya vattenledningarna i väggen eller upp under köksskåpet? En Röris kostar cirka 600kr/timmen, plus resa. Räkna med ett par timmars jobb. Beroende på hur ledningarna är kopplade och var de går idag så är det vettigt att byta till slang/rör i rör. Då kan det bli lite knepigare om kopparrören sitter fast i väggen. Men är de frilagda nere i tvättstugan och bara dolda i
Kristian Renoverar: [citat] Hej, nej, bara dåligt målat, ska köra ett pass färg till.
Derbyboy: Jag kommer köra 2700-4000 tunable, dynamisk vit. Vi får se hur det blir
Isabella Hermelin: Jag har en gammal spiskåpa med självdrag upp i murstocken. Har haft lösa kläm- spotlights som belysning, men skulle vilja sätta fast belysning under. Vad kan ni rekommendera som sitter bra och som är lätt att rengöra från fett o stekos?
andahr: Ett av två övre fästen på ikeafront diskmaskin har lossnat. Fronten monterad 2014. Hur lossar jag frontens nedre del? Sitter en kuggad ratt i de båda nedre fästena. Tacksam för tips!
Sparvassursen: [citat] Allright! Får bli till att snickra lite!
Forsa16: Visserligen en gammal tråd men funderar i samma banor och hittade denna produkt på IKEA, LARKOLLEN. Kanske går att använda. Eller som tips till någon annan! https://www.ikea.com/se/sv/p/larkollen-filtpanel-foer-skjutdoerrrar-moerkgra-50518929/
Ludde Jakobsson: [citat] Det var många år sedan jag beställde från dom så det kan ha ändrat sig.
J-banan: [citat] Reklamera den, listen på långsidan är fabriks monterad så det är inget ni har kunnat rå för att den inte håller tätt