Hej!
Vi har ett gammalt avloppshål som dök upp när vi rev stommarna. Nu till frågan: ska vi täppa igen detta? Kapa? Vad gör man? Det används alltså inte och har förmodligen inte gjorts på länge. Hur täpper man igen i så fall? Hoppas någon kan ge lite tips!! Tack på förhand!
Vi har ett gammalt avloppshål som dök upp när vi rev stommarna. Nu till frågan: ska vi täppa igen detta? Kapa? Vad gör man? Det används alltså inte och har förmodligen inte gjorts på länge. Hur täpper man igen i så fall? Hoppas någon kan ge lite tips!! Tack på förhand!
Ja, rörmokare idag som arbetar fackmässigt pluggar gamla avloppsledningar som tas ur bruk.
Vill du ha ned röret så att det inte sticker upp ur golvet så kan det sågas ned med diamantskiva på en vinkelslip.
Du kan t ex plugga det med lite torrblandad betong. Eller min favorit, en rostfri stålboll som du doppar i Husfix eller betong och trycker ned i röret: En sån här:
https://handla.ica.se/produkt/1426318
(Är du 100% säker på att det inte ansluter till ett avloppsrör i drift?)
Vill du ha ned röret så att det inte sticker upp ur golvet så kan det sågas ned med diamantskiva på en vinkelslip.
Du kan t ex plugga det med lite torrblandad betong. Eller min favorit, en rostfri stålboll som du doppar i Husfix eller betong och trycker ned i röret: En sån här:
https://handla.ica.se/produkt/1426318
(Är du 100% säker på att det inte ansluter till ett avloppsrör i drift?)
Redigerat:
Tusen tack!
JA - vi är säkra, var pluggat med isolering och betong innan 😉
JA - vi är säkra, var pluggat med isolering och betong innan 😉
Klicka här för att svara

