Hej!
Vi har ett gammalt avloppshål som dök upp när vi rev stommarna. Nu till frågan: ska vi täppa igen detta? Kapa? Vad gör man? Det används alltså inte och har förmodligen inte gjorts på länge. Hur täpper man igen i så fall? Hoppas någon kan ge lite tips!! Tack på förhand!
 
  • Gammalt avloppshål i golv med en ansluten, oanvänd slang och rörkoppling täppt med tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt avloppshål i golv bredvid vägg med obehandlad betongyta, fråga om det bör täppas igen då det inte används.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Ja, rörmokare idag som arbetar fackmässigt pluggar gamla avloppsledningar som tas ur bruk.

Vill du ha ned röret så att det inte sticker upp ur golvet så kan det sågas ned med diamantskiva på en vinkelslip.

Du kan t ex plugga det med lite torrblandad betong. Eller min favorit, en rostfri stålboll som du doppar i Husfix eller betong och trycker ned i röret: En sån här:

https://handla.ica.se/produkt/1426318

(Är du 100% säker på att det inte ansluter till ett avloppsrör i drift?)
 
Redigerat:
  • Gilla
Elin Eiderbrant och 1 till
  • Laddar…
Tusen tack!

JA - vi är säkra, var pluggat med isolering och betong innan 😉
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.