H
halloy: Hemmakatten: Det är just såna "takbubblor" i plast vi ska ha. Klara, 3-lagers. Jag hoppas att vi har mer tur med våra än vad ni har haft. Vi har faktiskt 2 små takbubblor i huset; en i tvättstugan och en i badrummet. De är original från 70-talet. Vi har inte haft några problem med våra; vare sig med kondens, kallras eller läckage. Inte heller har vi haft problem med smuts ovanpå dom.
13 svar · 10,9k läst
·
mandus
mandus: Titta in på http://www.stala.com/Svenska/Hem Där kan du måttbeställa i 5 millimetersintervaller till rimligkostnad.
3 svar · 4,6k läst
Miles
Miles: [citat] Ledsen ... håller med om det. För mörkt och tycker inte alls färgerna funkar med varandra. Men är du nöjd så strunta i våra negativa comments och njut av ditt nya kök :)
4 svar · 4,5k läst
K
kaffe_med_dopp: e-lux gasspis är italiensk. Zanussi?
8 svar · 3,6k läst
K
kaffe_med_dopp: Stommarna är inte speciellt jobbiga att montera, men lådorna! Hur många skruv som helst. Valde omonterade eftersom jag inte litar på Kvik-butikens "hantverkare". De specialsågade skåp vi köpte var INTE snyggt sågade. Däremot var de tillsågade luckbitar de använde som luckprover i butiken mycket snyggt sågade. På fabriken förmodar jag. Kvaliteten är nog ingen skillnad mot Ikea. Lite
6 svar · 2,5k läst
C
CarlSthlm: Jajjemen, bara att såga. Man får borra nya hål för skruvarna som håller ihop sidor och topp/botten på stommen. Rondell till själva lådan som är i metall. Fronten får man köra med sågbord eller liknande. Resultatet är beroende på vilka frontar man har. Jag har Abstrakt och resultatet blev helt ok i och med att sågskarven på fronten är in mot en hörna dvs ganska skymd. Carl
10 svar · 10,6k läst
B
Biet: Vi har haft våra bänkskivor Nero Assoluto och vita högblanka skåp i nästan två månader. Det är väldigt snyggt! En sak hade vi dock inte tänkt på innan: man får tycka om att damma! Lägger man till den svarta hällen också, ja då förstår ni att det alltid ser dammigt ut på köksbänken, inkl stunden man precis har dragit över med trasan. Var kommer allt damm ifrån?
6 svar · 3,5k läst
·
screamin-daemon
screamin-daemon: Jo, det kan man tycka. Problemet är bara att han bara hjälpte till dvs. ingen lön. (min tjejs kompis)
28 svar · 13,8k läst
B
B BUS: Rubriken på denna tråd skulle bytas då det handlar om Monteringsproblem av THERMEX FLÄKT. Den blir ju lite lättare att hitta då om någon annan stackare letar efter hjälp här på forumet. Thermex fläktar säljs av de flesta vitvarorförsäljare och inte bara av kvick. Själv köpte jag min vägghängda Thermex Optica 660 på Elektolux Home. Jag tycker den är snygg och väldigt
16 svar · 14,0k läst
·
A
andersthlm: Hej! Jag tänkte jag skulle dela med mig av min renovering här hemma, det är en helrenovering som är på g men jag börjar i köket och går vidare därifrån. Tyvärr så glömde jag att ta före-bilder då jag rev allt samma helg som jag flyttade in 3 veckor sen. Köket kommer vara helt egettillverkat, stommar, köksluckor, bänkskivor osv då jag jobbar som inredningssnickare, har inte
0 svar · 4,3k läst
M
mick82: lånar tråden lite. har nästan samma problem, men jag ska byta skiva, hur döljer jag springan bäst på framsidan. fästa en 5cm bred plank på sidaorna då, lr?, är lite fundersam över detta. tacksam för svar. mvh micke
8 svar · 2,8k läst
B
bobbo_krull: Hur är huset / våningen konstruerad ? Vilken metod? Vilket material... Betong ? Trä ? annat ? MvH BoBBo
8 svar · 4,9k läst
A
anemon66: Tror att jag såg med rak kant på silvan, k-rauta samt Ikea :D
1 svar · 5,3k läst
H
hempularen: Om spotarna ansluts utan jord så är de (för det mesta) dubbelisoplerade, skall i så fall ha en symbol för detta, den ser ut som 2 kvadrater i varandra. En sådan utrustning FÅR inte jordas. Ett kök anses konstigt nog inte som våtrum, det finns inga speciella krav på kapslingsklass för en bänkbelysning.
2 svar · 2,0k läst
L
Lini: [citat] Utan att veta mer om hur mycket skiva du skall ha och vilken typ av hål du behöver i den så är det väldigt svårt att säga om 19000 är dyrt eller billigt.
2 svar · 2,7k läst
E
ejwbegysv: [citat] Nej det är ju klart.. Men Köksleverantören var så grymt nervös för att det skulle bli för varmt i lådorna, hon snackade även om att vi skulle ha skydsplåt osv...
10 svar · 9,7k läst
·
S
skoog: Jag fick informationen från Elgiganten att ljudnivån mäts över en viss tid och värde som fabrikanten anger är ett MEDELVÄRDE. Med andra ord, en diskmaskin på 43 dB kan mycket väl avge 50 dB under en viss tid som t.ex. spolning etc. Jag håller dock med andra som tycker att man ska satsa på en så tyst maskin som möjligt. Min ouppackade diskmaskin ska avge 43 dB (har jag för mig) på
23 svar · 20,1k läst
Z
ZeroX66: Låter bra det. Skall öppna och titta i dessa och se hur det ser ut. Är säkert inga problem, men ville höra lite åsikter om hur andra har löst det. /Micke
2 svar · 2,9k läst
F
fn76: Hur länge har ni bott i lägenheten? Trä är ett levande material och förändrar sig under året då fuktigheten varierar. Om ni gör dem släta nu kan de vara böjda om ett halvår. Avvakta ett år och se vad som händer med luckorna.
5 svar · 7,2k läst
Addan91
Addan91: Det finns tappar med kylning kolla www.kolsyra.se sodabutler. Men dom kostar betydligt mer.
4 svar · 5,9k läst
D
Doctool: Tack för svar. Pratade med sotarmästaren idag. Han sa att det enklaste (och godkända) sättet var att isolera 130mm-röret med 30mm stenull och helt sonika trycka upp det i skorstenen (190mm) och fästa det med silvertejp. Dvs samma sätt som det var innan med det hårda 130mm-spiroröret.
4 svar · 2,0k läst
M
marcus1234: Hej Är det någon som har något bra förslag på en snygg fläktkåpa som kan användas till en kryddhyllefläkt eller något företag som man kan vända sig till för att få hjälp med detta. Kom gärna med förslag/bilder. /Marcus
0 svar · 3,0k läst
A
AndersS: Om du inte har maskiner såkör du den enkla IKEA-varianten med en aluminiumlist i 90 graders anslutningen. Ska du få en en osynlig skarv beställer du skivor som är färdiga för detta vid leverans. Du kan själv göra detta men det är inget som rekommenderas för ett enstaka tillfälle och om man inte har god snickarerfarenhet.
3 svar · 16,2k läst
P
PatricC: Undrar om någon har erfarenhet av denna köksfläkt. Skissar just nu på ett nytt kök. //Patric
0 svar · 5,4k läst
M
mickeemma: fick tyvärr inte med bilden i förra inlägget
11 svar · 12,9k läst
·
M
marw77: Hej Så här ser min slipade diskho ut efter slipning och polering med autosol. Nu behandlar jag den bara med något vitt slipmedelsaktigt som man kan köpa på mässor mm. Fungera superbra. Den är som ny. Fast lägg inte för mycket energi i själva baljan. där är det pressad plåt och det går inte att få utt samma glans som resten. Mvh Martin
9 svar · 14,3k läst
·
Buuzzz
Buuzzz: Tror att de flesta kökstillverkarna har egna 3D program nu, jag körde Marbodals och jag tycker att det fungerade bättre än IKEA's. Men det är nog mer en smaksak.
4 svar · 2,3k läst
U
ursi: Vi köpte för några år sedan vitvaror från Siemens. En diskmaskin med aluminiumfron, den är snygg och lite dyrare än genomsnittet. Tyvärr diskar den väldigt dåligt. en tiondel av disken är alltid smutsig när maskinen töms. Siemens har varit här flera gånger och gjort service utan resultat. Det verkar vara ett grundläggande fel på konstruktionen. :mad: Vi har även en
0 svar · 3,2k läst
N
Nevrik: Hej Igår var jag i hth kök och kollade igen fläkten, och såg att dom har ändrat den till en ny modell, i den nya modellen så öppnar man inte från mittglasskivan neråt utan tvärtom, det tyckte jag var bra så att man kan öppna den och arbeta medans.
4 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.