Kakel tips

5k läst  11 svar

1. Mats_Evelina
    Medlem Nivå 1
    Någon som har nå förslag på vad vi kan ha för kakel till vårt kök vi håller på och renovera. Allt annat än kakel är i stort sett klart. Vi har valt tidaholm luckor, rubrik svart på överskåpsluckor och fronterna på köks ön (ikea), svarta vitvaror från huqvarna.. beige väggar. kakel? vill inte ha för mörka färger =/

2. 7310070025302
    Medlem Nivå 6
  3. D
    Medlem Nivå 2
    Om ni väljer mcdonalds kaklet så skall ni definitivt spana in glitterfog. Vet inte vart ni bor, men såg detta kakel tillsammans med glitterfog i en butik i Uppsala... Sjukligt snyggt!!!

Annars är glaskakel ruggigt snyggt. Jag valde själv turkos glasmosaik till mina vita luckor, tror det skulle va snyggt till svart också! Till en början var turkos var så långt ifrån mina tankar man kan komma, men ändrade mig och är grymt nöjd!

4. J
    Medlem Nivå 15
    Vad är glitterfog?

5. A
    Medlem Nivå 5
    Ja, vad är glitterfog, och i vilken butik i Uppsala såg du detta?

6. Mats_Evelina
    Medlem Nivå 1
    Vitvarorna kom idag och jag vet fortfarande inte vad vi ska ha för kakel. Gybben stressar och jag vill inte ta nå snabba beslut som man kanske får ångra sen. Det ska ju ändå sitta där ett tag... Nåväl. Jag har funderat på de ena och de andra och jag har bestämt mig för att de ska vara ett ljust kakel iaf. jag var precis och ställde in micron i ett utav skåpen för och se på ett ungefär hur de kommer se ut. Det är ju väldigt mörka färger vi valt vilket kan se rätt trist ut. Måste få nånting som fräschar upp det hela. Synd att man bor i en stad där det inte finns så mycket valmöjligheter =( och svårt och få inspiration nånstans ifrån :surprised:

7. T
    Medlem · Nivå 13
    Tror dom pratar om kristallfog:

Cementbaserad flexfog för smala fogar 3 - 6 mm fogbredd. DEITERMANN KF har ett extremt högt innehåll av färgpigment vilket ger en fantastisk lyster- kristallfog. Produkten är snabbhärdande och polymerförstärkt vilket ger ett fogbruk som är smuts och vattenavvisande, ljusäkta, slitstarkt, frostsäkert med hög vidhäftning till plattornas kanter.

8. Thomas_Stina
    Medlem Nivå 5
    Vi har valt "Mumbai Brun" 30x60 plattor, från Konradssons Kakel... Toksnyggt, ljust (de går mer åt beige än brun) och med lite lagom mycket mönster. Lite annorlunda oxå att ha så stora plattor!

//Stina

9. Thomas_Stina
    Medlem Nivå 5
    ... och för att titta på det fina kaklet Mumbai Moka Brun 30x60.

http://www.konradssons.com/

Bläddra fram till sida 120-121 i huvudkatalogen.

Vi betalade 90 kr/platta, så det var inte särskilt dyrt heller! :)

//Stina

10. rqu
    Medlem Nivå 4
  11. D
    Medlem Nivå 2
    Hmm... Ja det kanske inte heter glitterfog, fick för mig att det hette så... Det är i alla fall en fog med glitter i. Det är inte kristallfogen jag snackar om, utan det är glitter som man blandar ner i fogmassan. Det låter kanske inte så snyggt, men tillsammans med nämt kakel som har lite glitter i sig självt var det riktigt gripande snyggt!

Butiken jag såg det i kommer jag tyvärr inte ihåg vad den heter, men den ligger mellan willys och shell vid "fyra mackarna korsningen" (vaksalgatan - E4).

12. J
    Medlem Nivå 15
    Kakeldesign. Får kika in där vid tillfälle och se vad du pratar om. :)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: