Q
qrz: Har förresten också jobbat på electrolux... men jag borrade bara hål...
5 svar · 4,6k läst
A
Anund: Bygger om köket och kommer nu att ha fler lådor som dessutom går på lätt glidande beslag och behöver komplettera med fler lådspärrar, men hittar inte dom jag är ute efter. I gamla köket hade jag IKEAs gamla vita (se bild). Dom är jättebra på stora tunga lådor eftersom de inte bara hindrar att lådan dras ut utan även låser lådan så den inte kan stängas igen sista biten och
0 svar · 3,5k läst
·
fresve
fresve: Problemet löst: http://www.barbecook.com/en/products/amica-barbecue-detail.asp?refnr=2231400000&tab=a
20 svar · 20,5k läst
peoe
peoe: Jag insåg till min förvåning att den senaste micron jag köpte gott och väl får plats i ett av överskåpen, så jag satte in ett eluttag i det och har micron där. Jag är sådan att jag inte kan leva utan micro. Jag använder den sällan till matlagning, men att exempelvis värma mjölken som skall ned i såsen i micron upp till 70 grader eller så istället för att hälla den kall i
44 svar · 4,2k läst
·
A
Anund: Hade samma problem två gånger för några år sedan. Orsaken var samma båda gångerna - en j*a råtta! Min maskin hade 3 olika översvämmningsskydd, alla med frigolit-flottörer och råttan tuggade frigoliten i småbiter som den sedan illsinnigt kilade fast på kant så att maskinen trodde att det var översvämning och vägrade släppa in vatten och börja diska. Ett av
21 svar · 56,4k läst
·
Thomas59
Thomas59: Den är helt suverän. Har haft den i 15 år snart och den bara går och går. Burköppnaren sitter alltid i. Andra favoriter är pastgaprylarna, köttkvarnen och rivtillbehören. Har från tid till annan varit otrogen och köpt vanliga såna där testvinnande allt i allomaskinermen sånt plastskit har åkt ut nu.
7 svar · 5,1k läst
H
Hybris: Finns det någon som tillverkar en extern takfläkt i aluzink? Har bandat tak i aluzink och vill sätta fläkten på taket. Tack på förhand!
0 svar · 1,2k läst
W
waldeners: Inte i Göteborg, men levererar överallt. Har inte kontaktat dem själv, men funderar oxå på betong. http://www.betongdesign.se/
1 svar · 1,5k läst
H
Henri: I handeln finns även handtag som är steglöst skjutbara och därmed passar olika avstånd mellan skruvhålen.
2 svar · 6,2k läst
M
Mäster: klickljudet som beskrevs i anvisningen känner jag inte igen, snarare ett krasande som leder tankarna till garantibeviset....
2 svar · 1,8k läst
B
bobbo_krull: [citat] Se till att lägga in en diskbänksinsats när du ändå håller på. /BoBBo
7 svar · 18,8k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Utan att ha hunnit lusläsa tråden tänkte jag tipsa om den vägghängda ugnen; Siemens Liftmatic! Kanske en sådan skulle kunna leda till ytterligare nya kreativa lösningsförslag från 73100700... [bild] Apropå den nyinköpta lilla kylen med liten frysdel.. sådant går att sälja, eller? Lycka till med planeringen!
16 svar · 9,9k läst
·
D
Draven-: bara det finns utrymme ovanför så att luften kan cirkulera så är det inga problem.
6 svar · 20,6k läst
J
jonne72: I theofils butik i Malmö går det i alla fall utmärkt att handla blums lådprylar även som privatperson, det gjorde vi för något år sen.
2 svar · 5,7k läst
F
FRS05: Kan bara hålla med om att mallar är det bästa som finns, fast det kan vara rätt lätt att göra fel med dem med om man är klantig. Jag gör i alla fall jämt mallar på jobbet för att se att det jag gjort överrensstämmer med ritningar. Sist gjorde jag en mall när jag skulle komma fram till hur stort bord jag skulle ha i köket. Har inte världens största kök och rätt dåligt med plats
1 svar · 2,0k läst
M
Ms_IT-Nisse: Jag tycker också en heltäckande diskbänk är klart bäst. Det finns heltäckande Franke på sigro se nedan i olika bredder, bla så finns bredden 100 cm. (du hittar dem under Disk/Tvättbänkar) http://www.sigro.se
2 svar · 7,1k läst
A
annika_vs: Johan: Tack, den bilden är perfekt! :-)
9 svar · 16,2k läst
·
bigsnucke
bigsnucke: Man använder en sådan här...(Till fräsen) Man kan göra en själv så blir det några tusen billigare... Att sätta dit alu/plast-lister för att täcka "diket" är jag direkt allergisk mot... Köp hellre en extra lång skiva och såga hela mötet i 45 grader om du inte vill leka med fräsen.
16 svar · 4,8k läst
H
henkesnygg: Okey, jag tar jag delvis tillbaka mina tips... Jag upptäckte att induktionshällen är 59 cm bred och då tar den i själva skåpsstommen. Så det spelar ingen roll vad jag skrev tidigare. Jag sågade av en cm av stommen där det tar i, då passade det fint.
8 svar · 14,6k läst
Y
yps: Jag ser två stora fördelar med Hi-macs. + Inte lika hårt som sten, blir inte lika "hårt" ljud i köket. + Skarvfritt - Inte reptåligt - Dyrt
5 svar · 6,9k läst
L
Lmob: [citat] har jag över så kan ja ju använda, fäster det så blir det ju inte sämre...
2 svar · 1,6k läst
Y
yps: Fick något tips att "hänga" glasskivan på två bultar istället för att skjuta in den i en list, enklare att avmontera om man skulle vilja tapetsera om. /Magnus
10 svar · 39,4k läst
P
Pancha: Tack för ditt utförliga svar! Känns som att det kan bli en betydligt mer problemfri lösning med att satsa på ben...
4 svar · 12,6k läst
·
V
verktygsgurun: Tack ! jag har sparat texten....:)
5 svar · 2,3k läst
Loner
Loner: Jag mailade planritningar och grova ideér till "alla" jag hittade på nätet. Kan säga att många Ballingslöv ÅF och Kvik-ÅF kom med förslag och ritningar gratis. /L
7 svar · 1,5k läst
E
erila: Under köket är pannrum. Så egentligen är det inga problem.. Och det är inga dörrar utan bara öppningar. Det är väl mest sambon i huset som tycker att allt duger som det gör idag=) Så jag försöker komma med smarta lösningar så han ska ändra sig med. Jag hade också funderat på att ha kyl/frys där. Så egentligen är det väl bara att övertala sambon att omdragning av vatten vore
14 svar · 1,6k läst
·
M
-MH-: Jaha, dåliga nyheter! :( Jag har inte haft tid att installera den rättillverkade diskbänken förren två veckor efter leverans, och nu upptäckte jag att någon har slagit in en hörna i ena hon. Jaha, får se om jag får en tredje diskbänk nu eller om det blir nobben...
12 svar · 1,9k läst
·
J
jenfor: Fast finns det inte risk att fogen missfärgas om jag använder alifatnafta? Dessutom luktar det ju fördjävligt vilket gör det olämpligt för kök.
6 svar · 10,9k läst
Drönaren
Drönaren: Så här gjorde jag (se "dator i köket" på "Min hembio.com" eller klicka på länken nedan) http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=229404&pid=2365910&st=0&#entry2365910
16 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.