Hej,
någon som funderat mellan de olika alternativen Granitbänkskiva eller kompositbänkskiva?
Svart till färgen i båda fallen.
Vilka är nackdelarna kontra fördelarna?
Behöver råd för att välja.

Vi har kompositdiskbänk i vårt kök (Silgranit) och är hur nöjda som helst.
Den är värmetålig, reptålig och lätt att hålla rent, så jag skulle gissa att det egentligen är en fråga om tycke och smak.......

Personligen har jag lite (och inte så lite heller) svårt för granitbänkskivor då jag får lite öststatsrysningar, alt sydeuroparysningar.

Finns det hela bänkskivor i silgranit? Har bara sett det i hoar förut. Någon bra leverantör att rekommendera?

tror inte det, men skillnaden mot en kompositbänkskiva kan ju knappast inte vara så där fasligt stor, särskilt inte om man skippar lågprisvarianterna.

Vilka kompositbänkar är att rekommendera ? Silestone, Zodiaq från Dupoint ? Några fler bra märken?
Letar själv efter en ljus bänkskiva i granit/kompositsten alternativt Corian/Hi-Macs.

Porsche eller Skoda...???

Bägge funkar, men......

Undra vem som har längst livslängd...vilken ser snyggast ut efter 10...20 år?

Och hur ser priset ut på komposit, vad har ni betalt för den?

Ingen som har något svar på inlägget innan? Livslängd? Pris komposit?

Tessok skrev:
deT9VINHAR
Vad?

Vet inte om du EmMi har kollat in denna sida... en jobbarkompis skall snart beställa härifrån :)

Diapol

Hör med Södermalmssten, de säljer både sten och kompositsten.

/Magnus

Cricce skrev:
Vet inte om du EmMi har kollat in denna sida... en jobbarkompis skall snart beställa härifrån :)

Diapol
Ja, jag har hört med dem, men de levererar inte hit upp! :-(

Vill du ha granit så finns ju alltid Stenhuggaren i Bergsjö ( http://www.stenhuggarn.se/ ). De levererar i västernorrland. Vi köpte skiva därifrån i höstas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.