Som sagt 7 mm är onödigt stort. Jag körde med 6,5 mm och det blev bra.
 
För min del är det helt Ok att ni köper en 7mm borr om ni vill.
 
Fein skrev:
För min del är det helt Ok att ni köper en 7mm borr om ni vill.
:) lösningen blev ett 6.5mm metallborr..funkade perfekt½
 
Jag har förmånen att ha en lokal järnaffär där jag bor, en sådan som drivs av en familj tror den äldsta är 70 år som jobbar där, dom har det mesta och kan få fram allt som går att beställa hem.

Beställde bosh multiconstruction, samt en separat 7mm för betong.
Leverantörkatalogen öv borr var tjock som en telefonkatalog.
Dom har mycket mer än jula.
jula kör mest i parti och att det skall vara billigt.

Bauhaus har bra sortiment kolla annars med dem.
 
6mm eller 6,5mm eller 7mm kvittar som sagt, alla funkar. Med 6mm får man inte borra alltför fel.

/Pontus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.