P
pillan71: Hej Petter, Lite siffror från oss, kanske kan vara intressant även om du tittar på andra märken. Vårt kök är ca 17m2 och vi ska få ett nytt kök levererat från Marbodal nästa vecka. Vita stommar och lucka grappa samt svart stenskiva (diabas). Kostnad: 98000. Idag var vi och kollade på spis, fläkt, kyl och frys på Elektrolux/Huskvarna. Ett paket med svarta vitvaror skulle gå på
9 svar · 3,4k läst
M
madde24: Tack för svaret. Går det bra att använda metall grundfärg först och sedan elementfärg?
2 svar · 4,0k läst
cederbusch
cederbusch: Jag stoppade en skiva med minerit emellan. Den isolerar väl inte optimalt, men blev mkt bättre.
1 svar · 2,0k läst
T
torke1: Bauhaus har riktigt snygga vägglaminatskivor. Ska själv köpa in och montera sådana i helgen. Det finns dels en klickvariant, dels en variant med stora skivor monterade på plywood som jag tänkte köra med.
2 svar · 9,2k läst
T
tank77: [citat] Nej, antingen Norrköping eller Göteborg!
7 svar · 4,9k läst
S
S
B
bullerbybo: De flesta märken verkar funka ihop tycker jag. Vi har Marbodal luckor på delvis IKEA-och delvis Ballingslöv stommar. Så länge det är standardstorlekar tex 70*40 passar luckor och stommar ihop. Däremot är våra längre Marbodal-luckor 96 cm höga och IKEA-stommarna är 92 cm. Vi fuskar med pärlspont runtom så det syns inte att det är fel höjd. Men har man ett modernt kök kanske det
2 svar · 4,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Hade nyligen en kund vars ventilationskanal satt 250mm för långt till vänster jämfört med var den nya fläkten hamnade. Fick öppna upp innertaket och trycka upp hela spiroröret så det gick att få in ett "s" med rör och således flytta det 250mm i sidled. Sedan var det bara att laga taket. Ett tips är helt klart att mäta in och sätta infästningarna till fläkten innan
4 svar · 5,7k läst
G
Generellt: Hej! Vi ska precis bygga in spottar i taket vårat kök. Det är betongbjälklag mellan våningarna. Vi vill inte sänka taket för mycket. Just nu är det 2,48 och vi vill försöka hålla runt 2,40. Alltså har vi 8 cm spelrum... Måste vi ha bygghöjd på spottar som är 12-13 cm eller tror ni att det räcker med att vi håller 8-9 cm. I det här fallet är det ju betongbjälklag. Vi ser helst
0 svar · 1,3k läst
M
maffosjogga: Nån som vet om nån tillverkare har nån bra kampanj nu mycket tacksam för svar mvh Henrik
0 svar · 1,5k läst
pinebar
pinebar: Jag skrev fel, VS30 ska det vara.
9 svar · 2,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Woow... Staffanstorp på världskartan... :D Ytterligare någon som hittat hit...;) Lycka till!
6 svar · 1,3k läst
Z
zimzalabim: Vi river just nu ut vårt gamla kök för att bygga upp ett nytt mot betong-vägg. Ska sätta upp panelskivor ovanför kaklet, och undrar nu om det finns någon vänlig själ som kan tipsa om hur vi ska gå tillväga med den gamla väggen och hur vi ska montera panelskivan på betongen?
5 svar · 2,0k läst
LAINE
LAINE: Får du loss diskhon så går det att limma tillbaka den.
21 svar · 2,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Aj då... onödig överkurs av en hemmapulare känns det som. Sådana egna uppfinningar ställer bara till problem för den som kommer efter... I detta fallet du... ;)
4 svar · 2,1k läst
L
LFN: [citat] Dom jobben tänkte jag undvika. Någon fler som har ideér?
4 svar · 2,2k läst
·
M
magnusj: Har en frysbox i ett icke isolerat utrymme. I manualen står lägsta temperatur 10 plusgrader, men på vintern kan det bli minusgrader där. Funderar på att bygga några isolerade väggar runt boxen för att få upp temperaturen. Frysboxen genererar ju värme som man skulle kunna ta hand om. Givetvis kommer ingenting att sättas kloss intill frysen, och det kommer inte att göras tätt.
0 svar · 1,5k läst
rqu
rqu: Sök på forumet, Osmos hårdvaxolja är det som gäller, klockren!
2 svar · 1,2k läst
K
karinmex: Det ska tydligen gå att fuktspärra polished plaster - bolag som jobbar med detta finns både i sverige och i england. Tex www.winwindesign.se Ett annat namn för materialet är venetian plaster. Kurser i tekniken finns att gå i England. Lycka till!
18 svar · 22,2k läst
M
mulpac: [citat] Råkar helt enkelt ha en liknande, fast lite äldre modell i mitt kök.
8 svar · 2,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Kan ju lagas med smältvax som du själv skriver, men kolla först med lev. om de har någon bättre lösning...
2 svar · 14,9k läst
J
Jan-Å: Beror nog på vad man väljer för kvalitet, samma som med golven alltså :) Vi har laminatskiva från HTH, den har inga fläckar alls efter 6 år, inga märken heller trots både infälld diskho och induktionshäll, vi ställer inte varma kärl direkt från ugnen iofs men inte skulle jag välja trä nästa gång oavsett träslag.
3 svar · 5,1k läst
K
kamrate: Vet inte om det gäller din, gitter inte googla Low Frost åt dig, men i vissa nyare frysar skall det vara så. Det är isåfall något bra. Lite snabbfakta: Varm luft tar stor plats, kall luft tar liten plats. Varm luft kan hålla mycket fuktighet, kall luft mindre. Det här kan man se som kondens på t ex fönster när det är kallt ute. När man öppnar frysen strömmar det alltid in lite
3 svar · 10,2k läst
Peter2400
Peter2400: Ja du kan välja hur stort det totala effektuttaget på hällen får vara i intervallet 1000-9500W.
1 svar · 2,8k läst
K
kamrate: [citat] En runda i taxfreen borde lösa det mesta som behövs för att det skall bli skoj i köket igen?
3 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.