2 618 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Köksblandare
Skall köpa en ny köksvatten blandare till köket. Jag hittade en av den billiga sorten på IKEA utan diskmaskinavstängare.
Den nuvarande har jag diskmaskinavstängare, och då undrar jag om det går att bara sätta på den nya köksblandaren på diskmaskinavstängaren.
Eller måste jag köpa en komplett så att säga?
Tack för Ert svar!
Den nuvarande har jag diskmaskinavstängare, och då undrar jag om det går att bara sätta på den nya köksblandaren på diskmaskinavstängaren.
Eller måste jag köpa en komplett så att säga?
Tack för Ert svar!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Nu är jag inte med riktigt faktiskt...
Du skriver en sak men jag tror du menar en annan...
Du kan ju inte sätta på en blandare på en avstängare...
Likväl kan du inte ta en avstängare och sätta på en annan blandare som jag tror du menar.
Skaffar du en blandare utan diskmaskinsavstängning men har diskmaskin därhemma så måste du istället sätta en avstängning till diskmaskinen lätt åtkomlig direkt innanför vaskskåpets lucka.
Mina råd är följande...
Köp en blandare MED avstängningsventil för diskmaskin.
Köp INTE en blandare på Ikea.
Du skriver en sak men jag tror du menar en annan...
Du kan ju inte sätta på en blandare på en avstängare...
Likväl kan du inte ta en avstängare och sätta på en annan blandare som jag tror du menar.
Skaffar du en blandare utan diskmaskinsavstängning men har diskmaskin därhemma så måste du istället sätta en avstängning till diskmaskinen lätt åtkomlig direkt innanför vaskskåpets lucka.
Mina råd är följande...
Köp en blandare MED avstängningsventil för diskmaskin.
Köp INTE en blandare på Ikea.
Blandaren med avstängning har ju tre rör, inkommande kall och varmvatten, samt utgående vatten för diskmaskinen, så byter du till en blandare utan avstängning förlorar du även "kopplingen", dvs du måste sätta en t-koppling för diskmaskinen (och avstängning) innan du kopplar in blandaren. Som Paul säger, köp en blandare med avstängning.
Bara av nyfikenhet eftersom detta är typ sjuttioelfte gången jag läser inlägg om IKEAs "skitblandare". Exakt vad är felet på dom?
Jag har haft blandare av alla möjliga märken, både kända (och okejade enligt blandare-maffian här
) och billigare av typ Ikea och jag har aldrig haft problem med blandare. Har aldrig haft läckage eller behövt reservdelar till någon, oavsett prisklass eller märke, och då används köksblandaren hemma hos oss mycket. Fattar inte vad ni andra som verkar ha sådana problem egentligen gör med blandarna?
Eller är det mest en sådan där...skröna...att Ikeas blandare är skit, skit och lite mer skit?
Jag har haft blandare av alla möjliga märken, både kända (och okejade enligt blandare-maffian här
Eller är det mest en sådan där...skröna...att Ikeas blandare är skit, skit och lite mer skit?
Klicka här för att svara