Y
Jag vet att i lägenheternas värld så har 1;or kanske 2:or ett kombinerat kyl och frys medans större lägenheter har separata.

Jag är lite skeptisk till att köra två enheter här i villan, tar så mycket plats. jag har en fin lucka på 94cm som jag hade velat utnyttja på bästa vis...

Det finns ju bredare kyl och frys än 60... och det finns dom med smalt frys på sidan - som ingen trivs med...

Funderar på att om behovet för frys skulle öka så kan jag ha ett separat någon annanstans... och satsa på generöst kyl med mindre/normal fry 70/30% eller något...

Det kan bli att det är två tonåringar och två vuxna här sen, jag vet inte riktigt hur behovet är då.

På jobbet klarar 5 vuxa + gäster sig med ett vanligt kombiskåp....fast det är ju kanske inte jämförbart...

hum hum...

Hemmakatten
Beror på hur du är som matlagare? Är du en hamster som köper hela lamm, bakar allt bröd själv, odlar grönsaker och köper 10 kg köttfärs när det är extrapris? Eller är det mest fruktostmat, färdiglagat och middag till helgen som gäller?

Vi själva är numera två vuxna i vårt hus. Men har trots det 2 stycken 90cm höga frysar, 2 stycken 90cm höga kylar och en 130cm? bred frysbox. Alla är fulla.... Men jag är en sån som tillhör hamstertypen som dessutom har matlagning som stort intresse.

Jag tycker ditt eget resonemang verkar vettigt. Dvs. köpa en 90cm bred kyl/frys nu och köpa en frysbox om behovet ökar i framtiden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.